Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hun løsner selene på bilstolen selv (Britax Multi-Tech)

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-07-11, 00:41   #21
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hun løsner selene på bilstolen selv (Britax Multi-Tech)

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Det høres rart ut at en toåring greier å løsne de spennene, det er jo veldig hardt. Er det noe galt med beltelåsen deres?

Min 2-åring klarte også å åpne spennene , det var duologic sete da men likevel.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 05:52   #22
*HH*
Frøken

*HH* sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er enig i at en slik beskyttelses sak bør være siste utvei. Føler meg 100 % sikker på at den er ulovlig. Her er lovteksten:

Man får nemlig ikke løsnet selen lenger ved hjelp av "a single operation". Selv om jeg er helt enig i at det ikke er noe alternativ med løst barn som turner rundt i baksetet.

Jeg må bare spørre om du strammer selene godt nok slik at beltelåsen kommer langt nok ned?

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 10:06   #23
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av *HH*, her.

Jeg må bare spørre om du strammer selene godt nok slik at beltelåsen kommer langt nok ned?

Beltelåsen flytter ikke plassering ift hvor godt selen er strammet, det er selene over skuldrene som reguleres. Jeg er også veldig nøye med at selene skal sitte skikkelig på henne og ikke for løst. Er spent på hvordan det går når vi skal ut og kjøre i dag, må si jeg gruer meg litt.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 11:43   #24
Siritk
Bør lage seg en tittel selv

Siritk sin avatar

Hvor: Midt på
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kan det være et alternativ å si til henne at hvis hun tar av seg selen så får hun ikke sitte på bilen? For så å stoppe bilen og gå ut sammen med henne om hun gjør det? Vi har også MT og storebror har greid å løst ut selen en gang. Hos han har det funka med å si at han ikke får kjøre bil om han tar av seg selen.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 11:51   #25
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hva med å belønne henne hver gang hun kjører en tur uten å åpne selen? Jeg ville også vært skeptisk til å bruke ting som gjør det vanskeligere å løsne henne fra stolen om uhellet skulle være ute.

Jeg synes også det er rart at hun faktisk klarer å løsne denne knappen. Du kjenner ikke noen med et annet sete som du kan låne en liten stund for å se om hun klarer det på en annen stol også?

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 12:44   #26
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har Britax Multi-tech på vår 3,5 åring, som sitter bakovervendt. Han har ikke sjans til å få trykket ned den røde knappen. Og det er først nå storesøster kan hjelpe han åpne den når vi har parkert. Den er hard da!

Eller er det beltet stolen er festet med du mener?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 18:52   #27
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Siritk, her.

Kan det være et alternativ å si til henne at hvis hun tar av seg selen så får hun ikke sitte på bilen? For så å stoppe bilen og gå ut sammen med henne om hun gjør det? Vi har også MT og storebror har greid å løst ut selen en gang. Hos han har det funka med å si at han ikke får kjøre bil om han tar av seg selen.

Gjorde det i dag. Sa at hun måtte love å sitte rolig å bilen med selene på, om ikke måtte vi bare stoppe og ikke kjøre videre. Hun åpnet selene med en gang jeg festet de, men etter jeg snakket alvorlig til henne lot hun de være. Jeg kjørte for sikkerhets skyld en annen rute i dag enn omkjøringsveien, men hun satt rolig uten å røre selene.

Opprinnelig lagt inn av Morella, her.

Hva med å belønne henne hver gang hun kjører en tur uten å åpne selen? Jeg ville også vært skeptisk til å bruke ting som gjør det vanskeligere å løsne henne fra stolen om uhellet skulle være ute.

Jeg synes også det er rart at hun faktisk klarer å løsne denne knappen. Du kjenner ikke noen med et annet sete som du kan låne en liten stund for å se om hun klarer det på en annen stol også?

I dag fikk hun belønning. Jeg kjøpte (av alle ting) en liten boks sjokkomelk til henne som jeg sa hun fikk fordi hun hadde vært flink og sittet rolig uten å røre selene mens vi kjørte. Var litt usikker på om belønning var riktig, men jeg føler det var det, spesielt siden jeg i forkant ikke lovte henne belønning, men at hun fikk den som resultat av at hun hadde vært flink bare på oppfordring.

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Vi har Britax Multi-tech på vår 3,5 åring, som sitter bakovervendt. Han har ikke sjans til å få trykket ned den røde knappen. Og det er først nå storesøster kan hjelpe han åpne den når vi har parkert. Den er hard da!

Eller er det beltet stolen er festet med du mener?

Hun har lik stol hos faren, jeg skal be han sjekke om hun får opp selene hos han. Det beste er vel å sjekke om hun gjør det uoppfordret slik at hun ikke tror det er greit at hun trykker ned om han ber henne om det bare for å teste. Det er ikke beltet stolen er festet med nei, dit når hun ikke ned, det er festet på selene på selve stolen.

Gammel 17-07-11, 21:15   #28
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Det gjorde alvorlig og dypt inntrykk på Brun da farens hans sa med skummel&alvorlig-stemmen sin:

"Neste gang du gjør det der, så får du ikke lørdagsgodteri"

Vi har naturligvis forklart for ham hvorfor barn skal være festet riktig i bilen også.

Gammel 17-07-11, 22:15   #29
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Det gjorde alvorlig og dypt inntrykk på Brun da farens hans sa med skummel&alvorlig-stemmen sin:

"Neste gang du gjør det der, så får du ikke lørdagsgodteri"

Vi har naturligvis forklart for ham hvorfor barn skal være festet riktig i bilen også.

Bølla her får enn så lenge ikke lørdagsgodt hjemme hos meg, så den ville nok ikke funket, men jeg skjønner at den var veldig effektiv.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:08.