|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Drømmer
|
Sv: Hun løsner selene på bilstolen selv (Britax Multi-Tech)
Min 2-åring klarte også å åpne spennene , det var duologic sete da men likevel. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Frøken
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hun løsner selene på bilstolen selv (Britax Multi-Tech)Jeg er enig i at en slik beskyttelses sak bør være siste utvei. Føler meg 100 % sikker på at den er ulovlig. Her er lovteksten:
|
|
|
#23 |
|
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Midt på
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hun løsner selene på bilstolen selv (Britax Multi-Tech)Kan det være et alternativ å si til henne at hvis hun tar av seg selen så får hun ikke sitte på bilen? For så å stoppe bilen og gå ut sammen med henne om hun gjør det? Vi har også MT og storebror har greid å løst ut selen en gang. Hos han har det funka med å si at han ikke får kjøre bil om han tar av seg selen. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Superbasinella
|
Sv: Hun løsner selene på bilstolen selv (Britax Multi-Tech)Hva med å belønne henne hver gang hun kjører en tur uten å åpne selen? Jeg ville også vært skeptisk til å bruke ting som gjør det vanskeligere å løsne henne fra stolen om uhellet skulle være ute. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Hun løsner selene på bilstolen selv (Britax Multi-Tech)Vi har Britax Multi-tech på vår 3,5 åring, som sitter bakovervendt. Han har ikke sjans til å få trykket ned den røde knappen. Og det er først nå storesøster kan hjelpe han åpne den når vi har parkert. Den er hard da!
|
|
|
#27 |
|
En anelse distre
Gjorde det i dag. Sa at hun måtte love å sitte rolig å bilen med selene på, om ikke måtte vi bare stoppe og ikke kjøre videre. Hun åpnet selene med en gang jeg festet de, men etter jeg snakket alvorlig til henne lot hun de være. Jeg kjørte for sikkerhets skyld en annen rute i dag enn omkjøringsveien, men hun satt rolig uten å røre selene.
I dag fikk hun belønning. Jeg kjøpte (av alle ting) en liten boks sjokkomelk til henne som jeg sa hun fikk fordi hun hadde vært flink og sittet rolig uten å røre selene mens vi kjørte. Var litt usikker på om belønning var riktig, men jeg føler det var det, spesielt siden jeg i forkant ikke lovte henne belønning, men at hun fikk den som resultat av at hun hadde vært flink bare på oppfordring.
Hun har lik stol hos faren, jeg skal be han sjekke om hun får opp selene hos han. Det beste er vel å sjekke om hun gjør det uoppfordret slik at hun ikke tror det er greit at hun trykker ned om han ber henne om det bare for å teste. Det er ikke beltet stolen er festet med nei, dit når hun ikke ned, det er festet på selene på selve stolen. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Søt og rar
|
Sv: Hun løsner selene på bilstolen selv (Britax Multi-Tech)Det gjorde alvorlig og dypt inntrykk på Brun da farens hans sa med skummel&alvorlig-stemmen sin:
|
|
|
#29 |
|
En anelse distre
|
|
|
|
![]() |
|
|