Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Ryddedugnad!

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-07-11, 19:59   #61
Mani
Helt vanlig

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ryddedugnad!

Jeg skal bare ha ferie i et par dager så kanskje jeg begynner. Men jeg har fått vasket ned stallen og ryddet garasjen. Det var de to verste.

Jeg skal lage listen senere men jeg vet at jeg har kjelleren, veska og drivhuset igjen. Dessuten må jeg rydde i blomsterbedene mine og luke. Det er rydding i hagen det egentlig.

Gammel 18-07-11, 22:30   #62
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

1. Brette rød/rosa klesvask
2. Brette mørk klesvask
3. Sette på bukse/genser-klesvask
4. Rydde soveromsgulvet
5. Sortere flytteesken med baderomsgreier
6. Vaske begge badene
7. Shine kjøkkenet ordentlig

Håper å få til alt i løpet av noen timer i morgen.

Gammel 18-07-11, 23:28   #63
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh, jeg har glemt å oppdatere. Har nemlig klart et helt punkt!

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Åh, jeg er med!

1: "Roteskuffene" på kjøkkenet
2-5: Soverommet
6: Ungens "yttertøyskap" i gangen
7: Øverste skuffen i gangen
8: Hyllene under stuebordet

Ikke sikkert jeg gjør det i riktig rekkefølge, gruer meg til soverommet, det står nemlig esker med klær etter at vi flyttet og de må jo sorteres og ordnes.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 00:08   #64
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg vil være med!

1. kaste rotet på terassen oppe
2. rydde terassen nede
3-8. rydde i kassene i gangen oppe
9. organisere vaskerommet
10. henge opp knagger og kjøpe skostativ så den kan ryddes i gangen
11-uendelig. organisere klær etter sesong, størrelse, arving, fretex og til sparing (jeg er sentimental og sparer alt for mye )

Gammel 19-07-11, 00:32   #65
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Jeg har hatt en haug med klær som har blitt for små for gutta, den har jeg stappet inn i et klesskap over lang tid men så ble det så fullt og uka før vi dro på ferie så fikk jeg ryddet i kaoset. Småbarnsklærne fikk broren min til sin gutt. Deilig å få vekk en haug med klær.

Og så blir vi overraskende nok tante og onkel igjen så da ble vi kvitt en hel haug med babyting og babyklær som bare lå i esker på loftet så vi ble kvitt en god del nå.

Gammel 19-07-11, 12:56   #66
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

2. Brette mørk klesvask
4. Rydde soveromsgulvet
6. Vaske begge badene

Skulle se på lista nå for å begynne, men hadde visst unnagjort et punkt allerede, mens jentungen dusja i stad.

Gammel 19-07-11, 13:56   #67
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Standard

2. Brette mørk klesvask
4. Rydde soveromsgulvet

6. Vaske begge badene

Takk for denne tråden!

Gammel 19-07-11, 14:00   #68
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Nye punkt på lista:

1. På toppen av kommoden på gjesterommet
2. rotekoppen på kjøkkenet
3.-16. trådkurver i mitt klesskap
17. Baderomsskuffene
18. hylla på stua med ledninger og generelt ROT.
19. Flytte om på/rydde i vitrineskapet på kjøkkenet
20. Mini sitt klesskap

Gammel 19-07-11, 21:12   #69
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Haff.

Jeg får ny giv i helga, håper jeg. Hektiske dager på jobb, og jeg satte såklart i gang flere andre prosjekter. Som å plante mer i hagen og å male en hagebenk.. Men, SKAL bli ferdig med lista innen skolestart! Har tross alt ei uke ferie uten unger også

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 21:40   #70
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Kveldens liste:

-Legge bort all shopping fra i går.
-Vaske et par runder i den fine nye vaskemaskinen min.
- Rydde kjøleskapet.

Men først: True Blood.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 21:42   #71
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Standard

2. Brette mørk klesvask
4. Rydde soveromsgulvet
6. Vaske begge badene

Fiks ferdig.

Gammel 19-07-11, 21:53   #72
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Jeg har begynt å rydde et kjempestort loft med esker fra 20-25 år tilbake og fremover. Alene. Og det er i grunnen best, men fy så tregt det går. Ferdig med å gå gjennom ett av tre rom, det minste, det tok meg hele dagen. Ryggen er vond, men jeg er ivrig etter å fortsette. Og så mye rart man finner: gamle plater, kassetter, kjærlighetsbrev, skolestiler og dagbøker... Brukt lite tid ned memory lane og kaster med hard hånd. Neste rom er større gjenstander som lamper og møbler, så det går nok fortere. Legger alt i plastkasser, nå skal det bli orden!

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-11, 14:47   #73
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

OK, jeg er hjemme fra ferie, og må få gjort litt her før neste tur.

1) Rydde gangen (få på plass uteklær etter ferien, rydde kommodetoppen)
2) Rydde unna alskens småtteri som har samlet seg opp i og på bokhyllene
3) Rydde kjøkkenbordet og -benken for altmuligrart som formerer seg der
4) Tørke støv på stua
5) Kommandere/motivere eldste til å vaske badene (hennes jobb)
6) Bære opp alt som står i trappa i påvente på at "noen" skal ta det med seg på vei opp
7) Sortere lekene til minste
8) Rydde gjennom alt jeg bare har stappet inn i skatollet de siste månedene, sånn at jeg kan bruke det som arbeidsplass igjen.

Det får være en start. Neste tørn blir å få solgt/gitt bort babystæsj, men det er så vondt at jeg må ta det sammen med mannen. Og så har jeg to boder og noen klesskap som skulle hatt seg en opprydding, men her tar jeg babysteps.

Gammel 21-07-11, 14:59   #74
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Eg driver og flytter
Så er nok og ta seg til føler jeg sånn ca
Men jeg begynner ikke før mandag
Da har jentene ferie fra barnehagen så da skal vi begynne sammen

1) Sortere lekene på rommet til eldste
2) Sortere lekene på rommet til yngste
3) Sortere klær på eldste sitt rom (Det som er for lite)
4) Sortere klær på yngste sitt rom. (Det som er for lite)
5) Kaste ut og rydde ifra kjøkkenet, mye er kjøpt inn nytt så alt må sorteres på hva jeg skal ha med når jeg flytter.
6) Sortere i hundehalsbånd, bånd og gud hjelpe meg hvor kaos det er der
7) Rydde bilen. DET ekke kult
8) Rydde ut av skapene i 3.etg
9) Pakke ned cdr og dvdr
10) Rydde ned bokhyllene på barnas rom.
11) Rydde i skapet med alle de stygge og slitte sengetøyene som skal i bosset no
12) Rydde i roteskapet, hvor der er ett tonn med papirer.
13) Gå igjennom håndkler og kaste det som er klart for å kastes.
14) Rydde i kommoden i gangen. Sånn stor som samler rot
15) Pakke ned/kaste roteskuffene på kjøkkenet (Hva ER greia med roteskuffer egentlig) Hehe.
16) Rydde ut av stellebordet på badet, har ikke bleiebarn lenger engang, hehe. Men samla seg mye rot der av en merkelig grunn.
17)

Ja jeg får føre på etterhvert som jeg kommer på ting og ting blir gjort. Så ser jeg jo lettere hva mer som må gjøres

Bilen MÅ taes før jeg skal en tur med jentene neste helg. Høres lenge ut til menneh

Sist redigert av Sneglo : 21-07-11 kl 15:05.
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-11, 15:47   #75
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

4) Tørke støv på stua
6) Bære opp alt som står i trappa i påvente på at "noen" skal ta det med seg på vei opp
8) Rydde gjennom alt jeg bare har stappet inn i skatollet de siste månedene, sånn at jeg kan bruke det som arbeidsplass igjen.

Har kommet i gang, i det minste.

Gammel 22-07-11, 17:08   #76
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Standard

4) Tørke støv på stua
9) Rydde gjennom garn, strikketøy, hekletøy, mønstre og denslags.

Gammel 22-07-11, 17:36   #77
Sansa

Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er nesten i mål med de tre bodene jeg skulle rydde. Kaster MYE, heldigvis! Men noen ting er vanskeligere å kaste:
1 Dårlige bilder fra yngre dager (kunne egentlig tenke meg å bare ta vare på noen få, men får det ikke helt til.)
2 Klær og greier fra min egen barndom som enten er ødelagte eller ubrukelige.
3 Masse brev + dagbøker med veldig sensitivt innhold (Vil egentlig helst ikke ha sånt liggende, man vet aldri!)
4 Noen ting vi har fått i gave som det kan komme spørsmål om.
5 Notater fra den lange utdannelsen min (har kastet MYE, men litt gjenstår)
6 Diplomer, minnebøker og lignende.

Totalt utgjør det ikke så mye, og jeg har for så vidt plass til det. Men nå var jeg liksom så godt i gang!

Gammel 23-07-11, 00:37   #78
Snø
Lykkelig 3barnsmor:)

Snø sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
Snø er populærSnø er populærSnø er populærSnø er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Snø, her.

Jeg er med bare jeg kommer hjem fra ferie

1. Sette opp liste

2. Rydde gjesterom/stue nede
3. Rydde lagerrom
4. Rydde mitt klesskap
5. Rydde ut for små klær av lillesnupp sitt klesskap
6. Rydde lysthus (lager...)
7. Rydde og kaste uteleker
8. Vaske campingvogna inni etter ferien
9. Ordne persienner i stua
10. "Ommøblere" i karnapp i stua
11. Legge inn feriebilder på data
12. Legge inn mobilbilder på data
13. Selge unna babyutstyr og klær
14. Rydde ut av gammelt stueskap
15. Bære ned gammelt stueskap
16. Fylle inn i gammelt stueskap
17. Rydde/kaste i lekene til poden
18. Bytte seng hos lillesnupp
19. Rydde vaskerom
20. Skifte lyspære i gang nede
21. Male hylle på storesnupp sitt rom
22. Rydde soverom (stooor jobb)
23. Rydde på plass Ullared-klær
24. Rydde i luer og votter

Pjuh! Bare å sette i gang

It's not really my problem if they think I'm weird.
Sid Vicious
Snø er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-11, 00:54   #79
Hulda

Hulda sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Gammel 23-07-11, 01:40   #80
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sneglo, her.

1) Sortere lekene på rommet til eldste
2) Sortere lekene på rommet til yngste
3) Sortere klær på eldste sitt rom (Det som er for lite)
4) Sortere klær på yngste sitt rom. (Det som er for lite)
5) Kaste ut og rydde ifra kjøkkenet, mye er kjøpt inn nytt så alt må sorteres på hva jeg skal ha med når jeg flytter.
6) Sortere i hundehalsbånd, bånd og gud hjelpe meg hvor kaos det er der
7) Rydde bilen. DET ekke kult
8) Rydde ut av skapene i 3.etg
9) Pakke ned cdr og dvdr
10) Rydde ned bokhyllene på barnas rom.
11) Rydde i skapet med alle de stygge og slitte sengetøyene som skal i bosset no
12) Rydde i roteskapet, hvor der er ett tonn med papirer.
13) Gå igjennom håndkler og kaste det som er klart for å kastes.
14) Rydde i kommoden i gangen. Sånn stor som samler rot
15) Pakke ned/kaste roteskuffene på kjøkkenet (Hva ER greia med roteskuffer egentlig) Hehe.
16) Rydde ut av stellebordet på badet, har ikke bleiebarn lenger engang, hehe. Men samla seg mye rot der av en merkelig grunn.

Jaja ikke så altfor gale

1 ting ferdig er bedre enn ingenting ferdig

Hvorfor får jeg ikke til gjennomstreking her?
Noen som vil forklare kanskje?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:35.