|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det Two way elite vi skal ha nå?
Enig. Vi har både denne og TWE (Mellomste har TWE), men greia til hovedinnlegger er vel at datteren nærmer seg 18 kg?
|
|
|
#22 |
|
Audacious
|
Argumentet mot "dobbeltrøsk" bortfaller vel dersom setet kan brukes med bilens trepunktssele etter snuing?
|
|
|
#23 |
|
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det Two way elite vi skal ha nå?TWE er ikke ett godt sete å bruke med bilens trepunktssele fordi det ikke er noe som holder selene i riktig posisjon. De sklir lett både opp og ned og ligger oftere over halsen eller for langt nede enn de ligger på rett plass.
|
|
|
|
#24 |
|
...
Medlem siden: Sep 2006
Argumentet med dobbeltrykk finnes ikke i det hele tatt. Og kombistoler som kan brukes som beltestoler er virkelig helt håpløse. Så og si ingen har belteføring eller mulighet for å stille på høyden slik at beltet kommer riktig, eller beltehorn til å holde beltet borte fra magen.
|
|
|
#26 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det Two way elite vi skal ha nå?Vi byttet til Britax Hi-Way II da vi byttet bil, selv om det er isofix i bilen. Så enkelt å montere at selv mor greier det helt alene |
|
|
|
|
|
#27 |
|
...
Sv: Er det Two way elite vi skal ha nå?Beltestol med isofix går til 36 kg, slik som andre beltestoler. Kun bakovervendt isofixfestene har maksvekt 18 kg.
|
|
|
#28 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Er det Two way elite vi skal ha nå?Beltestol med isofix altså? Jeg kjenner dette er veldig ukjent mark for meg. Jeg trodde ikke man festet beltestolene i bilen? Storebrors festes ikke med annet enn vanlig belte? Eller blander jeg med stoler som har fempunktsseler nå? |
|
|
|
|
|
#29 |
|
intro
|
Sv: Er det Two way elite vi skal ha nå?Du kan få kjøpe TWE-setet etter Liv rimelig av oss hvis du vil. Vi har vært veldig fornøyd med det, og Ivar har en tilsvarende type nå. Setet er litt slitt i stoffet, men ellers bra.
|
|
|
|
#30 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: Er det Two way elite vi skal ha nå?jeg valgte TWE til lillebror nettopp pga det var så lett å feste. jeg har ikke bil selv så jeg har foranklingsseler liggende i mamma sin bil så er det bare å smække på.
|
|
|
#31 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Oslo
Sv: Er det Two way elite vi skal ha nå?Jeg ville gått for TWE. Det er enkelt å montere, enklere enn Cosmic. Også varer det lenge. Det er tryggere å sitte bakovervendt til minimum 4 år, jeg hører mange sier 5 år nå. Tar du setet mye ut og inn av bilen, eller står det stort sett i ro?
|
|
|
#32 |
|
Har fått viljen sin
|
Det høres absolutt interessant ut! |
|
|
|
|
|
#33 |
|
...
Man trenger ikke feste beltestolen. Barnet, og stolen, festes jo med bilens belte. Fordelen med isofix er jo at det også står fast når barnet ikke sitter i stolen. Veldig mange som glemmer å feste selen på stolen når barnet ikke er med. Det blir noen kilo som kommer i full fart ved ev. kræsj. Stolen står også mye stødigere sideveis, med isofix.
|
|
|
#34 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Er det Two way elite vi skal ha nå?Hvilke beltestoler har isofix og kan anbefales? |
|
|
|
|
|
#35 |
|
...
Sv: Er det Two way elite vi skal ha nå?Britax KidFix. Vi har nå fire (fem?) av denne typen og skal snart ha et par til.
|
|
|
#36 |
|
Multitaskingmaniac
|
Sv: Er det Two way elite vi skal ha nå?Storebror på 3,5 år sitter bakovervendt i TWE og vi er veldig fornøyd med det. Lett og montere, det sitter helt fast og man slipper å styre med støtteben.
|
|
|
#37 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: Er det Two way elite vi skal ha nå?Er veldig fornøyd med vårt. Deilig at man slipper å stresse med støttebein osv..
|
|
|
#38 |
|
Frøken
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det Two way elite vi skal ha nå?TWE er veldig enkelt og montere, jeg er ikke praktisk anlagt men det klarer jeg fint
|
|
|
#39 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Er det Two way elite vi skal ha nå?Isofix på beltestol er for at du skal slippe å sette bilbelte på sete hver gang du kjører og ungene ikke sitter i bilen. Det er verdt de ekstra kronene. Vi har ikke isofix til snuppas sete og det er styrete.
|
|
![]() |
|
|