Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Sovevogn hvilken?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-07-11, 13:09   #1
lillemy01
Erfaren

lillemy01 sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
lillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populær
Standard

Sovevogn hvilken?

Ja min bitte lille gutt skall begynne i barnehagen. Og der trenger de sovevogn. Han har da en bugaboo til vanlig men den ønsker jeg selvfølgeig ikke å etterlate i barnehagen så da ønsker jeg å kjøpe en brukt en. Men hvilken type er best å sove i med pose og alt det der?

lillemy01 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-11, 13:11   #2
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sovevogn hvilken?

En Simo sportsvogn/trille. Geniale som sovevogner.

Gammel 20-07-11, 13:27   #3
lillemy01
Erfaren

lillemy01 sin avatar

lillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populær
Standard

Ok er det plass nokk til skinn og dress og slikt da? Jeg har aldri hatt noe annet en bugaboo så jeg vet ikke

Gammel 20-07-11, 13:29   #4
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

En Simo sportsvogn/trille. Geniale som sovevogner.

Signerer, har Simo-vogna stående fast i barnehagen, og bruker bare trille sånn ellers nå. Snuppa er 2 år og 3 mnd, og har tradisjonell voksipose i vogna. Det er god plass, og hun sover veldig godt i den.

Gammel 20-07-11, 13:35   #5
lillemy01
Erfaren

lillemy01 sin avatar

Standard

Ok simo sportsvogn itt is! Tusen takk for hjelpen. Om noen her har lyst til å selge eller gi bort sin gamle er det bare å skrike ut.

Gammel 20-07-11, 13:36   #6
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av lillemy01, her.

Ok er det plass nokk til skinn og dress og slikt da? Jeg har aldri hatt noe annet en bugaboo så jeg vet ikke

Veldig god plass, ja. Jeg er ikke noen Simofan, men som sovevogner er de geniale.

Gammel 20-07-11, 13:48   #7
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Hvor i landet bor du?

Jeg har en Simo fra 2004 som fremdeles funker som sovevogn som du kan få, men jeg har ikke så god mulighet til å sende den i posten og sånt. Jeg bor i Bergen.

Gammel 20-07-11, 13:51   #8
lillemy01
Erfaren

lillemy01 sin avatar

Standard

Å desverre bor på østlandet. Ellers hadde det vert fint.

Gammel 20-07-11, 13:57   #9
mina
Strikker

mina sin avatar

Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av lillemy01, her.

Å desverre bor på østlandet. Ellers hadde det vert fint.

Jeg kjøpte ei Simovogn til sovevogn for noen år siden, mulig det var her inne? Fikk sendt den med buss fra Bergen og hit. Betalte bare et par hundre kroner.
Det er kanskje et alternativ til forsendelse? Det går flere bussruter fra Bergen til østlandet. Sjekk f.eks NorWay bussekspress.

Gammel 20-07-11, 14:00   #10
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Nå la akkurat shute ut ei sovevogn i Oslo.

Jeg får finne fram Simoen og forberede den til å bli gitt bort til noen - for det har vi tenkt uansett.

Gammel 20-07-11, 14:15   #11
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Vi har et drog av en Emmaljunga-vogn som sovevogn i barnehagen. Funker perfekt det også, de er skikkelig solide, romslige (og ganske lik Simo-vognene innbiller jeg meg?).

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-11, 15:17   #12
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Simo sportsvogn, men aller helst liker jeg TFK til sovevogn. Til og med Simo 124 er mindre enn den. Den er lun og god, og innebygget myggnetting så ikke barnehagen mister den.

Isolde er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-07-11, 15:21   #13
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Simo sportsvogn, men aller helst liker jeg TFK til sovevogn. Til og med Simo 124 er mindre enn den. Den er lun og god, og innebygget myggnetting så ikke barnehagen mister den.

Ser poenget, den er jo en veldig god sovevogn, men for dyr til at jeg ville giddet sette den fast i barnehagen dersom jeg ikke fant en billig brukt en på nett.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-11, 15:24   #14
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Selvfølgelig må det være en brukt vogn om man ikke har den fra før. Tror uansett at jeg ikke ville kjøpt ny vogn som sovevogn i barnehagen.

Vi brukte vår da 1 1/2år gammle TFK og det er jo helt noe annet. Kommer til å bruke den til lillebror når den tid kommer.

Gammel 20-07-11, 16:13   #15
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er ikke TFK 3-hjuling? Det sto i infoskrivet fra bhg vår at sovevogna skulle ha fire hjul fordi de hadde opplevd så mange velteuhell.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-11, 16:55   #16
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Standard

Jo det er 3 hjul, men veldig stabil vogn. Synes det er rart at en barnehage krever det. Det ville jeg aldri funnet på å skrive ut til nye barn. Selv om vi har hatt 2 velte uhell i år, begge med billige 3hjulinger (quinny fek).

Gammel 20-07-11, 17:05   #17
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg forstår i grunnen at de ikke kan skrive at de ikke ønsker spesifike merker f.eks., og ikke alle foreldre vil skjønne/bry seg om at det er forskjellen på stabiliteten. Da tenker jeg at det er like greit å skrive at de ikke vil vi skal ha trehjulinger.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-11, 19:11   #18
Geitrams

Medlem siden: Jun 2009
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Vi brukte en eldgammel Simo sportsvogn (97-modell), med vanlig voksi classic oppi. Holdt helt til han sluttet å sove i barnehagen.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-11, 19:13   #19
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

emmaljunga scooter syns jeg er en god sovevogn. kan få de ganske billige på finn.no.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-11, 19:17   #20
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av SpetakkelRandi, her.

emmaljunga scooter syns jeg er en god sovevogn. kan få de ganske billige på finn.no.

Jepp, vi har en sånn en i barnehagen. Tusenlapp, fant den på finn.no, og det ligger stort sett ute en del av dem. Dessuten er det ei rein sportsvogn, så man slipper å måtte ta en bag man ikke trenger på kjøpet, som man gjerne må med duo- og kombivogner.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:08.