|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Rastløs dagdrømmer
|
Gode grunner til å dra til Liverpool?Kan dere gi meg det?
|
|
|
#4 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gode grunner til å dra til Liverpool?Liverpool er kjempekoselig |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Bedreviter
|
Sv: Gode grunner til å dra til Liverpool?Jeg har ikke vært der selv, men gjorde litt research i fjor da jeg trodde jeg skulle dit.
Her er en oversikt over ting man kan gjøre når man besøker Liverpool for en kort periode. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Rastløs dagdrømmer
|
Sv: Gode grunner til å dra til Liverpool?Hvis noen vet hvor i byen man bør bo, blir jeg veldig glad for tips der også!
|
|
|
#8 |
|
Bedreviter
|
Sv: Gode grunner til å dra til Liverpool?Hvis du skal være der i flere dager, kan jeg varmt anbefale en togtur til York, ja. London hadde jeg nok ikke giddet, ikke minst fordi tog koster en formue i England, og det er omtrent like billig å fly til London fra Norge som å ta toget fra Liverpool. (OK, ikke riktig, men det er i alle fall skrekkelig dyrt å reise med tog i forhold til hva det meste annet koster.) |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Bedreviter
|
Sv: Gode grunner til å dra til Liverpool?Her finner du forresten tog mellom Liverpool og York, hvis det skulle være aktuelt: http://www.directrail.com/liverpool_york_train.html |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Gode grunner til å dra til Liverpool?I mars bodde vi på et veldig fint hotell som lå i gangavstand til det meste. Lå rett ved Albert Dock og rett ved den helt nye supre shopping bydelen de har bygget de siste årene. Jeg kommer til å dra tilbake dit bare pga. veldig bra shopping der nå. Lurer på om det var Novotel hotellet vårt het? Sjekk om du får noe treff på det i liverpool. Er så knotete på telefon. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Bedreviter
|
Sv: Gode grunner til å dra til Liverpool?
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Gode grunner til å dra til Liverpool?
Byen er så konsentrert og liten at du går overalt |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Sv: Gode grunner til å dra til Liverpool?Det er nydelige parker, Sefton park er flottest, og ligger i et nydelig område, mange fine litt upmarket B&B's, Liverpool museum er flott med hver sin etasje for ulike temaer, en insektsetasje, en med akvarium, gratis inngang! flott portrettmuseum, Speeke hall er et gammelt tudor hus ikke så langt fra flyplassen, nydelig område og masse påfugler. Du kan ta båten over til Isle of Man for en dag.
|
|
|
#19 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Sv: Gode grunner til å dra til Liverpool?Novotel Liverpool City Centre - supert hotell med conecting rooms hvis det er aktuelt. Base2Stay ser også veldig bra ut (bodde på det i London, kjempefint), og Holiday Inn Liverpool ligger OPPA et kjøpesenter hvis shoppingfoten begynner å røre på seg (og det burde det den - billige pund og gode muligheter til å handle).
|
|
|
#20 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Sv: Gode grunner til å dra til Liverpool?Dere må ta toget til Chester en dag. Fantastisk nydelig sted, med fortau i to etasjer, og dere må i de to hovedkatedralen, Chester Minster. De to katedralene i Liverpool er også vakre, særlig den moderne runde katolske
|
![]() |
|
|