Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Frivillige på festival skal betale skatt

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-07-11, 00:28   #61
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frivillige på festival skal betale skatt

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Så bra!

Men er det ikke nettopp mye dette Charlie skriver, da? At noen få festivaler har investorer som henter ut penger? Jeg kan forøvrig ikke se at Charlie skriver at man skal skatte frivillig innsats? Bare at man kanskje skal se litt på det hele. Og så tok hun jo feil da - siden frivillige ifølge deg er forsikret. Og godt er det. Så vet vi andre som ikke har peiling på festivaler og hvordan ting foregår, litt mer.

Kom gjerne med litt mer konkret info om hvordan ting faktisk foregår, framfor å skjelle ut Charlie for å ikke vite hvordan det foregår. Så lærer jeg (og kanskje noen med meg) litt mer om økonomien rundt disse festivalene.

Festivalene er så forskjellige og driftet på så ulike måter, at å skulle fortelle om det vil ta både denne natten og den neste. Det orker jeg ikke.
Jeg kan likevel kort si at det i kulturnorge desverre ikke er fete penger å hente. De aller fleste aktører balanserer på eggen, og veldig mange driver med røde tall. Dette til tross for et stort frivillig engasjement, og hos noen,- offentlig støtte.
Det koster noe helt enormt å drive festival, og man bør strengt tatt ha et overskudd som buffer, ettersom veldig mange artister krever relativt mye av honoraret i forskudd.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:31.