|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Facebook som kondolanseprotokoll?Jeg har aldri opplevd dette, og hadde mannen min (som er den eneste jeg ville hatt myndighet til å bestemme over FB-profilen til) gått bort, hadde jeg fått profilen stengt så fort som mulig. Hadde f.eks. søsteren min gått bort, hadde jeg ønsket at mannen hennes gjorde det samme, men det er ikke opp til meg.
|
|
|
|
#22 |
|
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Facebook som kondolanseprotokoll?Det har jeg sett før, og jeg synes det er helt greit. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
|
Sv: Facebook som kondolanseprotokoll?Profilen til stefaren min som døde i april er fortsatt åpen. Det er endel hilsener der inne, men ingen skrev noe før kona og barna hadde gjort det og dermed vist at det er greit. Etter det har kolleger og venner skrevet, og jeg synes egentlig det er ganske fint å se at det er så mange som har gode minner om han og savner han. Jeg synes også det er godt å kunne gå inn der og lese ting han selv skrev i månedene før han døde og se på bilder av han.
|
|
|
#25 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Facebook som kondolanseprotokoll?Jeg er litt vaklende til dette kjenner jeg. Så mye som folk lever av sine liv på nett synes jeg egentlig ikke det er så rart at FB-profil, forum og andre møtesteder på nett blir samlingssteder for de som sørger. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Facebook som kondolanseprotokoll?
Sånn har jeg det også. Jeg har to avdøde venner på fb - en nær venn og en eks - og begges profiler er fortsatt åpne. På veggen til min eks blir det fortsatt skrevet i ny og ne, men han døde før fb ble veldig populært og hadde ikke mange på vennelista, og stort sett bare nære venner. Der skrives det mest om savn på bursdager og årsdager for hans død. Min avdøde venn hadde enda færre fb-venner, og der har veggen blitt brukt bare et par ganger etter hans død. Jeg synes det er fint å ha disse to på vennelista mi, og jeg går av og til innom og leser det siste de skrev. Det ville vært trist om de forsvant derfra, men det har nok også med å gjøre at sidene deres ikke har blitt brukt på usmakelig vis og ikke er åpne for "gud og hvermann".
|
|
|
#27 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Facebook som kondolanseprotokoll?Jeg synes det må være helt opp til de etterlatte, og til oss alle om vi legger føringer for slikt. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Facebook som kondolanseprotokoll?
Helt enig. Jeg kjenner jeg liker veldig godt tanken på å få mange hilsener på min egen FB-side om jeg hadde dødd nå.
|
|
|
#29 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Sv: Facebook som kondolanseprotokoll?For oss var og er det en veldig fin ting, venner av brosjan skriver fortsatt en hilsen innimellom, vi har satt stor pris på bilder og filmsnutter etc. så for oss ble det riktig.
|
![]() |
|
|