Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Meninger og tro og sånn ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-03-07, 00:05   #21
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Meninger og tro og sånn ...

Opprinnelig lagt inn av Nabbe, her.

Jeg har egentlig mest bare lyst til å gå rundt med en brosjyre i veska som jeg kan dele ut i hytt og dynevær til kjente og ukjente, så slipper jeg forklare atter en gang.

Bortsett fra at veska sikkert hadde blitt ille tung, var det ikke så dum en ide...

Jeg er forøvrig utrolig nysgjerrig hva religioner og livssyn angår, så jeg kan nok finne på å spørre om å få en forklaring på hvorfor "dere" gjør slik og sånn... Ikke for å forsøke å overbevise "dere" om at dere er dustete som gjør slik, men nettopp fordi jeg syns det er så utrolig spennende og interessant og jeg gjerne vil lære mer...

Jeg kan ikke fordra å lese "faglitteratur" - så hvorfor ikke hente info rett fra et menneske med personlig kunnskap?

Men - altså - jeg syns det er komplett idiotisk å spørre og grave for å la vedkommende måtte forsvare sitt valg av hva man f.eks. spiser eller ikke.

Gammel 13-03-07, 00:38   #22
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg slutter visst aldri med å bli overrasket over hvor teite/dumme/frekke/lite empatiske enkelte er. Jeg spiser mer enn gjerne kjøtt, men har venner som er vegetarianere. Det kunne ikke ramle meg inn å stille spørsmålstegn ved det?! Jeg går ut fra at de har tatt et bevisst valg av en eller annen grunn. Det er ikke opp til meg å bedømme om det er riktig eller galt, eller å stille dem til veggs.

Gammel 13-03-07, 00:39   #23
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Inagh, jeg tar gjerne en diskusjon, og snakker om det, men å forklare meg, til de samme menneskene gang på gang på gang, er kjedelig hehe...

Klart, jeg og Sitron snakker jo ofte om det, og det blir ikke til det kjedsommelige, for vi finner jo ulike innfallsvinkler og ulike tema selv om det dreier seg om "muslimer og mat", om du skjønner.

Og så er det forskjell, når det kommer på en tenkende måte, eller fra ett tomt hode, for å si det slik hehehe. Det har noe med måten det kommer ut på, om man får lyst til å svare eller ikke.

Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 00:48   #24
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjenner jeg blir irritert pga. denne tråden for det bringer opp endel minner fra da jeg var vegetarianer. Jeg husker en episode der jeg skulle spise middag hos ei venninne. Jeg spiste salat og tilbehør mens de andre hadde biff. Helt greit for meg, jeg koste meg med tilbehøret jeg. Men hun ene venninna ble helt paff da hun så at jeg ikke skulle ha kjøtt, og begynte å spørre og mase om hvorfor. Jeg sa at jeg ikke spiste kjøtt, og da sa hun: "åja, er du en av de derre dyrevennene du"? Jeg ble litt paff og sa at ja, jeg spiste ikke kjøtt av etiske grunner.
Da ble hun SINT og regelrett skjelte meg ut. Jeg og mine grønnsaksvenner kunne bare dra en viss plass for vi spiste jo opp alle grønnsakene slik at det ble for lite til andre mennesker (hahaha herregud) og jeg måtte da for faen tenke på at GRØNNSAKER også kjente smerte?!?

Jeg har aldri vært så satt ut i hele mitt liv, og mistet hele matlysten. Fy faen for et menneske!

Jeg synes det er like ille med alle som skal fortelle meg hvor farlig det er med lavkarbo, hvor tette årene mine kommer til å bli i tidlig alder, at jeg kommer til å dø av hjerteinfarkt og at jeg lever farlig. Nå lever jeg riktignok ikke så lavkarbo som før, men jeg prøver å gå mer og mer over til det, men hallo, jeg er da for pokker et voksent og oppegående menneske som kan ta riktige valg for meg selv.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 01:29   #25
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg og mine grønnsaksvenner kunne bare dra en viss plass for vi spiste jo opp alle grønnsakene slik at det ble for lite til andre mennesker.

Nåh... er det derfor det er tomt for gulrøtter i kjøleskapet mitt!?

Er det mulig - hvor dum i hodet går det an å være når man kan komme med slike kommentarer?

Gammel 13-03-07, 01:57   #26
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, ikke sant?

Nei, jeg slutter aldri å bli overrasket over hvor merkelige og lite intelligente enkelte mennesker er.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 09:39   #27
cilen
re:designer

cilen sin avatar

cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

Dette løste hun greit når datteren var på besøk med å finmale kjøttet - FOR da merket jo ikke datteren at hun fikk i seg kjøtt.

Gammel 13-03-07, 09:40   #28
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Nåh... er det derfor det er tomt for gulrøtter i kjøleskapet mitt!?

---

Og der så jeg nærmere på avataren din. Den var stilig. Jeg har sett avataren din, men ikke sett den før. Poden synes den var stilig.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:18.