Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvorfor lang ferie fra barnehage/SFO for ungene?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-07-11, 19:47   #221
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvorfor lang ferie fra barnehage/SFO for ungene?

Fra skoleslutt i juni til skolen starter den 17 august for eldste, yngste tok ferie den 8 juli og starter i barnehagen den 18 august.

Gammel 21-07-11, 13:29   #222
Trois
Søkende

Trois sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trois, her.

Mine er hjemme fra skoleslutt til skolestart. Også når de gikk i barnehagen. Jeg har fri hele sommeren mens mannen pleier å ta fem uker. Vi er bortreist minst fire uker hver sommer så det blir jo ikke så mange ukene hjemme.

Det har vært slitsomt til tider, men for oss er det viktig å tilbringe tid sammen.

I år skal lillesøster begynne på skolen og jeg har termin om noen uker så hun begynner på SFO i begynnelsen av august. Gutta er hjemme til skolestart.

Jeg storkoser meg med flokken min om sommeren.

Trekker tilbake alt jeg skrev. Jeg er drit lei unger som krangler dagen lang. Nå har jeg meldt lillebror på SFO fra 1. august og gleder meg som en unge til litt fred og ro.

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-11, 18:03   #223
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 21-07-11, 19:20   #224
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Eller

Gammel 21-07-11, 19:26   #225
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her går det faktisk veldig bra,nå er vi snart ferdig med 3 uka. Men nå jobber jo jeg hver dag mens mannen er hjemme med de tre små da....Så vet ikke om han er like enig...

Gammel 22-07-11, 10:53   #226
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Og Lille meg virkelig elsker at man snakker om seg selv i tredjeperson.

Æpp-æpp-æpp - dette må da virkelig bli Lille Seg? Lille Meg blir jo ikke tredjeperson, det blir jo bare rot?

Trekker tilbake alt jeg skrev. Jeg er drit lei unger som krangler dagen lang. Nå har jeg meldt lillebror på SFO fra 1. august og gleder meg som en unge til litt fred og ro.

Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 10:57   #227
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Æpp-æpp-æpp - dette må da virkelig bli Lille Seg? Lille Meg blir jo ikke tredjeperson, det blir jo bare rot?

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 10:57   #228
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg har begynt å savne mine litt jeg. Men de savner ikke meg, de har slett ikke tid til å prate når jeg ringer.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 11:21   #229
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har denne tråden hett hvorfor lang ferie og ikke hvor lang ferie hele tiden?

Våre barn har 9 uker ferie fordi vi ellers må kjøre 6 mil hver dag for å levere/hente.
Og det gidder vi ikke :lat:

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 11:26   #230
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Har denne tråden hett hvorfor lang ferie og ikke hvor lang ferie hele tiden?

Våre barn har 9 uker ferie fordi vi ellers må kjøre 6 mil hver dag for å levere/hente.
Og det gidder vi ikke :lat:

Den har det ja

Gammel 22-07-11, 11:26   #231
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

(og veldig bra at du tørr å si det )

Gammel 22-07-11, 11:32   #232
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

De to yngste mine på snart 3 og 4 år savner barnehagen sin. De har hatt ferie derfra i 2 uker, og skal tilbake dit om 1-2 uker (har det litt åpent, tror nok det blir om 1 uke om masingen fortsetter).
Vi har vært i Danmark og da tenkte de ikke på barnehagen, men etter et par dager hjemme begynner de å snakke om det.
De går i barnehage bare tre dager i uken, derfor er de vant til å tilbringe mye tid hjemme, og vi koser oss og reiser på utflukter midt i vanlige uker også, så for dem er ikke det noe spesielt.
Ikke noe mas å ha dem hjemme altså, det er jeg jo det vi er vant til, men litt slitsomt når de egentlig har lyst til noe annet.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 21:21   #233
Rose
Bør lage seg en tittel selv

Rose sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Rose er populærRose er populærRose er populærRose er populær
Standard

Her er sfo stengt hele juli så mellomste måtte ha fri da. Hadde fri de dagene i juni etter skolen sluttet for jeg hadde ikke så lyst å betale for sfo.

Minsten har kun 3 uker ferie, han er så aktiv at han tror jeg trenger noen timer i barnehagen.

Ser jo at ungene kjeder seg veldig i ferien hvis ikke vennene er hjemme og de har noen å være med.

Gammel 22-07-11, 23:16   #234
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Mitt barnehagebarn har ikke lengre enn 3-4 uker ferie, da er hun mer enn klar for bhg igjen.
Min kommende 4.klassing har litt lengre ferie, sfo er stengt i juli, og det er heller ikke mange av kompisene som er på sfo i slutten av juni og august når de blir så store. Han har gått en uke på fotballskole (juni), også skal han en uke på håndballskole i august.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:48.