|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Aktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() [Bombeangrepet] Hva kan vi gjøre?Er det noe vi kan gjøre? Det er så tidlig ennå, men er det noe vi kan gjøre for å på en eller annen måte hjelpe? Sist redigert av Honey : 15-05-15 kl 13:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Glamorøs
|
![]() Sv: [Terrorangrepet] Hva kan vi gjøre?Om man bor i Oslo, holde seg unna sentrum. Det er ikke mya annet man kan gjøre foreløpig, desverre.
![]() |
#4 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: [Terrorangrepet] Hva kan vi gjøre?Åtteåringen vår har fått det med seg, og var en stund redd for at huset vårt skulle være ødelagt. Jeg kunne takk og lov berolige med at vi bor så langt utenfor Oslo at det er ingen fare.
![]() |
#6 |
Glamorøs
|
![]() Sv: [Terrorangrepet] Hva kan vi gjøre?
Det er også en ting vi kan gjøre, slå hardt ned på rasistisk oppgulp som kommer i kjølvannet av dette.
![]() |
#7 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [Terrorangrepet] Hva kan vi gjøre?Jeg er bare sjeleglad for at mamma har ferie nå. Hun jobber i en av de bygningene som er hardest skadet. :skummelt:
![]() |
#8 |
Slumrende Ullteppe
|
Nemlig. Rasisme og høreekstremisme må ikke få lov å slå rot på bakgrunn av ekelte, vanvittige, menneskers verk!
![]() |
#9 |
Passiv
|
![]() Sv: [Terrorangrepet] Hva kan vi gjøre?Jeg har informert mine. Det gikk veldig greit å rett og slett si at sånn er det - en bombe har gått av, vi kan ikke reise til Oslo sentrum på noen dager. Noen er drept, en del skadet og vi vet ikke enda hvor ille det blir. |
![]() |
![]() |
#10 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: [Terrorangrepet] Hva kan vi gjøre?Jeg har snakket med mine, og de koblet selv mot 9/11 og Osama bin Laden, så vi har tatt en generell prat om terrorisme og fundamentalisme, med presisering av at vi ikke vet hvem som står bak denne gangen.
![]() |
#11 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: [Terrorangrepet] Hva kan vi gjøre?Jeg har snakket med min eldste. Så langt så det ut som han ikke tar det innover seg, men så litt på TV sammen med oss. Jeg skal snakke med ham igjen i kveld. Vi var nylig i Oslo, så jeg tror han kan relatere til det.
![]() |
#12 |
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() Sv: [Terrorangrepet] Hva kan vi gjøre?Hvor kan blodgivere melde seg? Blodbanken er stengt.
![]() |
#13 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: [Terrorangrepet] Hva kan vi gjøre?Blodbanken er da vel ikke stengt om sommeren? Åh, du mener, siden det er kveld? Jeg vil tro at hvis de trenger blod i dette øyeblikk, så åpner de nok igjen. Evt tapper helsepersonell som er på sykehuset..? Uansett er det viktig å stille som blodgiver i ettertid også, hvis det skulle vise seg at lagrene blir tømt, og det er jo andre enn terrorofrene som trenger blod.
![]() |
#14 |
Protonterapeut
|
I Bergen åpner de kl 10 i morgen og ber folk komme - de har sendt mye blod til Oslo.
![]() |
#15 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: [Terrorangrepet] Hva kan vi gjøre?Fra BA.no:
![]() |
#16 |
Fola Blakken
|
Word!
![]() |
![]() |
#18 |
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Veldig viktig!
![]() |
#19 |
|
![]() Sv: [Terrorangrepet] Hva kan vi gjøre?Jeg har fortalt hva som har skjedd, og hatt en lang prat med guttene (5 og 8) om hvorfor ikke noen idioter definerer en hel gruppe mennesker, uansett om de har felles religion, hudfarge eller nasjonalitet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Off the map.
|
![]() Sv: [Terrorangrepet] Hva kan vi gjøre?Jeg savner info om blodgivning. Det burde vært på nyhetene om det trengs blod. Jeg kan egentlig ikke gi noe, da jeg er anemisk, men tenker at jeg kan kyle nedpå mye jern, så kan de få en halvliter.
![]() |
|
|