Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Finansdepartementet har eksplodert!

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-07-11, 22:17   #301
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Finansdepartementet har eksplodert!

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Bare hvis du allerede er blodgiver. De har ikke kapasitet til å sette i gang screening av nye blodgivere. Spar dem for den ekstra telefonen nå, og meld deg som blodgiver om en stund.

har det noe å si at jeg var blodgiver for ti år siden? Vil jeg fortsatt være registrert?

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv  
Gammel 22-07-11, 22:20   #302
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Det er så ufattelig grusomt, jeg mangler ord for å beskrive hva jeg føler. Men redd, sint, sjokkert og fortvilt er noen ord som delvis dekker mine følelser.

Jeg har vært ute i hele dag, og fikk vite hva som hadde skjedd da jeg kom hjem i 19-tiden i dag. Og det fra min bror i USA!

Skytingen på Utøya er bare så hinsides alt tenkelig. Det er kun UDYR som kan gå inn i en mengde barn og ungom for vitende å ville ta liv!
Jeg måtte holde ekstra lenge, og klemme ekstra lenge på guttene mine før jeg la dem i kveld.
Verden er blitt enda mindre, og selv om det ikke var en overaskelse at det skulle skje et terrorangrep her så er sjokket alikevel stort!
Trygge Norge er ikke trygt lenger.

Jeg kjenner jeg er glad for at jeg ikke bor i Oslo, men føler meg langtfra trygg i Stavanger!

Gammel 22-07-11, 22:21   #303
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

har det noe å si at jeg var blodgiver for ti år siden? Vil jeg fortsatt være registrert?

Aner ikke.. Da er det kanskje på sin plass med en telefon.

Jeg ga blod for 2, snart 3 uker siden. Regner med at de ikke vil ha meg inn da. Men er det virkelig krise, kan jeg jo ofre meg og bli litt ekstra slapp, det er jo ingenting i den store sammenhengen (såfremt det er fysisk trygt).

Kanina er ikke aktiv  
Gammel 22-07-11, 22:24   #304
Christa
Bør lage seg en tittel selv

Christa sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Mannen har den blodtypen de trenger men det er mange år siden han gav. Ber han ringe og sjekke.

Christa er ikke aktiv  
Gammel 22-07-11, 22:30   #305
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Jeg pleier ikke å kopiere statusmeldinger, men denne har jeg nå kopiert fra boren min.

Om noen skulle finne på å bruke det som nå har skjedd i Norge i dag for å score billige poeng om innvandringsstopp og lignende, gjør dere selv en tjeneste: slett meg fra vennelisten før jeg gjør det. Dette er en tid for samhold og fellesskap, ikke hat og frykt.

Jeg kopierte denne jeg også.

Gammel 22-07-11, 22:32   #306
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Don't put color on terrorism:

Gammel 22-07-11, 22:34   #307
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Rabbit, her.

Jeg mener bestemt at de sa A eller 0,men ring uansett,ja.

Siste nytt fra Ullevål er 0-; altså universalblod. Kun det, foreløpig.

Og der kom det bekreftelse på 10 drepte på Utøya.

Gammel 22-07-11, 22:37   #308
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Siste nytt fra Ullevål er 0-; altså universalblod. Kun det, foreløpig.

Og der kom det bekreftelse på 10 drepte på Utøya.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv  
Gammel 22-07-11, 22:37   #309
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Det bildet ble jeg rørt av Salt! Fint bilde.

Gammel 22-07-11, 22:39   #310
Christa

Christa sin avatar

Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Det bilde fortalte mye Salt, nå kom tårene her.

Christa er ikke aktiv  
Gammel 22-07-11, 22:42   #311
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Rørende bilde, Salt.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv  
Gammel 22-07-11, 22:44   #312
Gerbera

Gerbera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Jeg reagerer veldig på at de intervjuer pårørende som står og venter på nytt fra ungdommene sine på Utøya, burde ikke pressen beskytte de mot seg selv i en så kritisk situasjon?

Dette er så fryktelig, jeg er helt satt ut, og mine tanker går til de involverte og pårørende. Det må være grusomt å sitte å vente på nytt om sine kjære i denne situasjonen.

Gammel 22-07-11, 22:46   #313
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De burde absolutt beskytte dem, ja, men jaget er tydeligvis omfattende.

Gammel 22-07-11, 22:47   #314
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Har sett på fb at datteren til kollegaen min er i god behold. Godt å høre, men så forferdelig likevel. Tror hun er 16 eller 17 år...

Maxine er ikke aktiv  
Gammel 22-07-11, 22:48   #315
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gerbera, her.

Jeg reagerer veldig på at de intervjuer pårørende som står og venter på nytt fra ungdommene sine på Utøya, burde ikke pressen beskytte de mot seg selv i en så kritisk situasjon?

Jeg er enig i at pressen burde la dem være i fred. Men når du sier at de "burde beskyttes mot seg selv" så høres det ut som om du mener at de sier ting de ikke burde sagt? Jeg har kun fått med meg ett intervju og den moren uttalte seg ryddig og saklig.

Gammel 22-07-11, 22:52   #316
Left
Passiv

Standard

De har litt strenge krav på hvem som får lov til å gi blod - og det er jo bra at de er strenge altså - så om du f.eks har tatovert deg innenfor de siste 6 mnd. vil de ikke ha deg.
Jeg er satt i beredskap, sammen med en haug kollegaer.
Dette er rett og slett ufattelig trist, tragisk og forkastelig, og jeg blir sint inn i margen av hva folk kan få seg til å gjøre mot andre.

Gammel 22-07-11, 22:54   #317
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I en krisesityasjon tenker man ikke nødvendigvis klart og man kan si mer enn man er komfortabel med i ettertid. Dette er en tanke redaksjonene skal ha i bakhodet.

Gammel 22-07-11, 22:54   #318
Left
Passiv

Standard

Jeg reagerer litt på Facebook, hvor mange har fått et norsk flagg på profilbildet sitt,men jeg er muligens litt rar...

Gammel 22-07-11, 22:55   #319
Christa

Christa sin avatar

Standard

Må man levere på blodbank eller kan man dra til nærmeste sykehus? Mannen kommer ikke gjennom på telefon.

Christa er ikke aktiv  
Gammel 22-07-11, 22:55   #320
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

I en krisesityasjon tenker man ikke nødvendigvis klart og man kan si mer enn man er komfortabel med i ettertid. Dette er en tanke redaksjonene skal ha i bakhodet.

Helt enig i dette, som sagt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:52.