Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Finansdepartementet har eksplodert!

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-07-11, 23:07   #341
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finansdepartementet har eksplodert!

Jeg kommer ikke til å få norsk flagg, jeg skjønner at det ikke er ment nasjonalistisk, men det gir likevel meg litt slike vibber.

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 22-07-11, 23:07   #342
Mamarazzi
Jazzbabe

Mamarazzi sin avatar

Hvor: Elvebyen
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Er flagget negativt nå, da?? Hva legger dere i at det brukes som profilbilde i en sådan stund?

Selv har jeg det ikke, da jeg følte mer for å legge inn bilde av lyset jeg har tent...

Gammel 22-07-11, 23:10   #343
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Tenker dere at det signaliserer noe nynazistisk å vise frem det norske flagget? Eller hva er ugreit med det? Er det å vise tilhørighet på den måten nødvendigvis nasjonalistisk, da "nasjonalistisk" på en negativ måte?

Gammel 22-07-11, 23:11   #344
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Jeg reagerer litt på Facebook, hvor mange har fått et norsk flagg på profilbildet sitt,men jeg er muligens litt rar...

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Jeg har ikke noe norsk flagg jeg altså. Men jeg synes ikke det norske flagget signaliserer fremmedfientlighet, men derimot at man er glad i det skadeskutte landet sitt. Det bør det være rom for synes jeg på en dag som i dag.

Her er jeg også. Litt ugrei følelse, men jeg har konkludert med at man må få kunne markere kjærlighet til et land når slikt skjer.

Gammel 22-07-11, 23:13   #345
Barbarella
Bør lage seg en tittel selv

Barbarella sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 1
Barbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Tenker dere at det signaliserer noe nynazistisk å vise frem det norske flagget? Eller hva er ugreit med det? Er det å vise tilhørighet på den måten nødvendigvis nasjonalistisk, da "nasjonalistisk" på en negativ måte?

Jeg reagerer fordi jeg bare har sett det brukt av folk i nynazistiske miljøer før.

Gammel 22-07-11, 23:13   #346
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Son jeg sa i forrige innlegg, jeg skjønner at det er ment som et symbol på samhold i en krise. Jeg får dog vibber til ekstreme og nasjonalistiske grupperinger, uten at jeg har noen spesifikk bakgrunn for en slik følelse.

Gammel 22-07-11, 23:13   #347
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Her er jeg også. Litt ugrei følelse, men jeg har konkludert med at man må få kunne markere kjærlighet til et land når slikt skjer.

Men ellers er det ikke greit? Er man stolt av landet sitt uansett anledning så er vel det greit å flagge? (pun intended)

Gammel 22-07-11, 23:14   #348
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Det var et rørende bilde, Salt.

Opprinnelig lagt inn av Barbarella, her.

Jeg også, fordi de eneste jeg har sett som har hatt det tidligere har vært av typen NorgesPatriotene. Folk mener sikkert bare å vise støtte, men jeg tenker på nazistiske holdninger med en gang.

Gammel 22-07-11, 23:14   #349
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Syns det er trist at det Norske flagget gir dårlige vibber for folk. Han som er tatt og tydeligvis som har vært med på begge angrepene er jo Norsk. Så langt er det INGENTING som kobler dette til noen andre enn det norske mannen som alt er tatt.

Gammel 22-07-11, 23:15   #350
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Men ellers er det ikke greit? Er man stolt av landet sitt uansett anledning så er vel det greit å flagge? (pun intended)

Selvsagt. Men sjelden det brukes så massivt som i dag (ikke en gang på 17. mai), så det blir jo litt spesielt og merkbart akkurat nå.

Man kan ikke trekke en antitese fra et hvilket som helst utsagn.

Gammel 22-07-11, 23:16   #351
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er nesten en grunn til å bruke flagget da for å ta det tilbake fra nynazistene.

Gammel 22-07-11, 23:16   #352
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Standard

Jeg reagerer fordi jeg bare har sett det brukt av folk i nynazistiske miljøer før.

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Son jeg sa i forrige innlegg, jeg skjønner at det er ment som et symbol på samhold i en krise. Jeg får dog vibber til ekstreme og nasjonalistiske grupperinger, uten at jeg har noen spesifikk bakgrunn for en slik følelse.

Dette skjønner jeg ikke. Altså, mener dere det norske flagget per se? Eller i akkurat denne situasjonen eller hva? Gir det norske flagget dere generelt nynazistiske vibber? Jeg bare lurer altså og er ganske overrasket, hvis det er tilfellet. For meg er det norske flagget først og fremst akkurat det - Norges flagg. Et symbol på en nasjon jeg er glad i.

Det er klart, går det en gjeng snauklipte blonde menn i tog med hakekors tatovert i panna og med det norske flagget i hånda, blir det noe annet.

Gammel 22-07-11, 23:16   #353
Mamarazzi
Jazzbabe

Mamarazzi sin avatar

Hvor: Elvebyen
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Nå er jo dette en litt spesiell dag, da. At folk står sammen for landet sitt, er vel ikke så rart i en slik situasjon? Flagget representerer jo Norge som enhet. Håper ingen tillegger den gemene hop holdninger man ikke har, selv om flagget brukes på denne måten.

Gammel 22-07-11, 23:17   #354
Patsy
Ingen tittel

Patsy sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Patsy er populærPatsy er populærPatsy er populærPatsy er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg reagerer ikke på flagg, jeg ser endel har dem i profilene sine. Flagget er et samlende symbol, og det må være lov til å bruke det på en dag som denne. Det er trist hvis norske flagg skal gi nasjonalistiske vibber.

Jeg er helt enig med deg. Det MÅ være lov på en dag som denne, jeg har det ikke selv men reagerer ikke på de som har flagget som profilbilde.

Jeg reagerer mer på bildet på førstesiden til TV2, det ser jo ut som gjerningsmannen er med og døde ligger strødd rundt.
Jeg skal sende de en mail på det.

Patsy er ikke aktiv  
Gammel 22-07-11, 23:17   #355
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Det er nesten en grunn til å bruke flagget da for å ta det tilbake fra nynazistene.

Gammel 22-07-11, 23:17   #356
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Får dere nynazistiske vibber av flaggheising i idrettssammenheng også?

Gammel 22-07-11, 23:17   #357
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Selvsagt. Men sjelden det brukes så massivt som i dag (ikke en gang på 17. mai), så det blir jo litt spesielt og merkbart akkurat nå.

Man kan ikke trekke en antitese fra et hvilket som helst utsagn.

Det er derfor jeg spør. Lite med slutninger, såvidt jeg kan se. Jeg spurte.

Gammel 22-07-11, 23:18   #358
Patsy
Ingen tittel

Patsy sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Patsy er populærPatsy er populærPatsy er populærPatsy er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Patsy, her.

Jeg reagerer mer på bildet på førstesiden til TV2, det ser jo ut som gjerningsmannen er med og døde ligger strødd rundt.
Jeg skal sende de en mail på det.

Og nå er det fjernet ser jeg.

Patsy er ikke aktiv  
Gammel 22-07-11, 23:18   #359
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er selvsagt situasjonsbestemt, jeg har ikke slike følelser på 17. mai.

Gammel 22-07-11, 23:19   #360
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Fra tv2: "Politiet har mistanke om at dette ikke er internasjonal terrorisme, men en lokal variant rettet mot det bestående politiske systemet. Politiet skal være kjent med miljøet mannen er knyttet til."

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:09.