|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#361 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!
Jeg og. Ingen rasjonell grunn, bare ugrei magefølelse. |
|
|
|
|
#362 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Det norske flagget gir meg ingen nynazistiske vibber, men å ha det som et merke på profilbildet sitt på Facebook har jeg altså tidligere bare sett hos personer i det miljøet. Jeg skjønner selvfølgelig at det ikke er det som er grunnen til at folk bruker flagget på bildet sitt i dag, men jeg skvatt da jeg først så det.
|
|
#363 |
|
Sånn passe sane
|
Det forstår jeg. Det har selvsagt en betydning i hvilken sammenheng man har sett flagget i profilbilder før. Uff, det er guffent at de bruker flagget vårt på den måten.
|
|
#364 |
|
Sånn passe sane
|
Herregud, så sykt.
|
|
#365 |
|
Einsam
|
Helt sykt. Utenkelig sykt. |
|
|
|
|
#366 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Det snør før kremboller på tvers i helvete før nynazistene får ta fra meg flagget vårt, altså.
|
|
#367 |
|
superbruker
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Jeg ser heller ikke problemet med å ha flagget i avatarer/bilder slik som situasjonen er i dag. Det er et bilde på samhold i landet.
|
|
#368 |
|
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Håper dere som bor i Oslo, eller er der på ferie er i god behold. Fryktelig det som har skjedd...
|
|
#369 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Tanken at det var noe sånt som dette slo meg da angrepet på Utøya ble kjent. Det er selvsagt mulig, men jeg synes det er rart hvis internasjonale terrorister velger et sånt mål som på en måte rammer et spesifikt politisk parti.
|
|
#370 |
|
Sånn passe sane
|
Det samme tenkte jeg. Det vil si, jeg syntes det hørtes veldig merkelig ut at en person med tilknytning til Al Qaeda ville "operert" på den måten. Jeg er veldig nysgjerrig på hvem denne personen er.
|
|
#371 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Jeg er vel litt der nå. Jeg reagerte litt med en gang jeg så flagget, sikkert etter diverse rasistiske utsagn. Men jeg ser jo at det er et symbol for samhold og at det ikke trenger å ligge noe mer bak.
|
|
|
#372 |
|
Langøret
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Jeg har også det norske flagget som profilbilde på Facebook. Jeg synes det er et godt symbol på samhold i landet. |
|
|
|
|
#373 |
|
Glamorøs
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Det er ganske skummelt at vi tenker "islamister!" med en gang noe slikt skjer, når kun 5 av 940 planlagte, gjennomførte eller avslørte terroraksjonene i Europa de siste tre årene har det stått islamister bak.
|
|
#375 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Det er jo også en islamistisk gruppe som har tatt på seg skylden for dette. Ikke at det behøver å bety noe. |
|
|
|
|
#376 |
|
Sånn passe sane
|
Jepp, gitt truslene synes jeg det var helt naturlig. Men det var interessante tall Tallulah kom med.
|
|
#377 |
|
Glamorøs
|
Neida, men det er ikke til å stikke under stol at trusselbildet man har av muslimer er betydelig overdrevet.
|
|
#378 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Jeg synes heller ikke det er rart at de fleste tenkte i disse baner.
|
|
#379 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Nja. Norge er vel ikke spesielt truet av korsikanere, baskere og IRA?
|
|
#380 |
|
Peppy!
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Jeg tenker litt på de ungdommene jeg kjente for 15 år siden, som trodde på væpna revvolusjon, og mente blod måtte flyte for å endre samfunnet. Jeg har aldri tenkt at slike som de en gang skulle klare å organisere seg nok til å skape slik grusomhet. Og nå er det kanskje nettopp slike som først har bombet Oslo sentrum og så dratt ut til Utøya for å drepe norske barn. Det er helt uvirkelig. |
|
|
![]() |
|
|