Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Finansdepartementet har eksplodert!

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-07-11, 20:00   #721
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Finansdepartementet har eksplodert!

Gjør inntrykk at han ikke gikk til angrep på politiet, men overga seg med en gang. Understreker bare at dette var kaldblodigt og planlagt, ikke hvilke som helst han var på jakt etter.

Og så sa politiet at det var kinkig at han ikke ville si om han var alene om det eller hadde andre med, virker som han nyter det å ikke ville oppklare, oppmerksomheten osv. Spekulasjoner, men likevel.

Gammel 23-07-11, 20:17   #722
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Han håper vel på å få en heltestatus hos AP-motstandere. Mens det han er en patetisk og feig pingle som går løs på forsvarsløse mennesker. Jeg tror støtten til AP kommer til å bli enorm, jeg har snakket med en erkekonservativ nær meg som sa at det ble AP-stemme til høsten, for å vise at vi ikke lar oss skremme.

Gaia er ikke aktiv  
Gammel 23-07-11, 20:33   #723
Minty
Bør lage seg en tittel selv

Minty sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Faren til min bekjent har nå bekreftet at hun ikke er blant de som er fraktet til sykehus i live. Det kan ta opptil to dager før alle døde er identifisert. Dette er ufattelig!!

Minty er ikke aktiv  
Gammel 23-07-11, 20:37   #724
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Ja, jeg lurer litt. I hvilke miljøer vil dette bli applaudert? Selv ikke i nazistiske miljøer (eller kristen-fanatiske miljøer eller hva det nå måtte være slags miljø han tilhører) applauderes drap av tenåringer, vel?

Dessuten er dette en ufattelig feig handling. Virkelig.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv  
Gammel 23-07-11, 20:43   #725
Mani
Helt vanlig

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nja, jeg kan heller ikke forstå hvilke miljø som kommer til å omfavne dette. I nazi- miljøer kan man vel heller ikke synes det er så alvorlig stas med drap på ungdom uten annen etnisk tilhørighet engang.
Men det er klart det finnes sikkert andre mer forstyrrede mennesker der ute som kommer til å la seg fascinere av all oppmerksomheten han har fått av dette, men dette må jo være mennesker mer på den psykotiske siden.
det merkelige med denne mannen er jo nettopp det at han virker så kalkulert.

Gammel 23-07-11, 20:44   #726
lillemy01
Erfaren

lillemy01 sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
lillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populær
Standard

Ja jeg tviler på at det finnes noen milkø i verden som verdsetter drap på unge uskyldige mennesker. Og det jeg ikke forstår at om det var rasistisk motivert så var det jo mange mange etniske nordmenn blant de på leiren så jeg forstår det vikelig ikke!! Hva motiverte dette menneske til å drepe barn?

lillemy01 er ikke aktiv  
Gammel 23-07-11, 20:49   #727
Minty

Minty sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...cle4181616.ece

Utdragene fra det nevnte forumet viser at det dessverre finnes folk som synes det er greit å ofre uskyldige for "saken"

Minty er ikke aktiv  
Gammel 23-07-11, 20:52   #728
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så vidt jeg har fått med meg har politiet karakterisert mannen som kristenfundamentalist, og ikke primært nazist. Det er det vel mediene som har gjort? Han mener kanskje at Norge er styrt i feil retning når det kommer til kultur og kristendom, og at AP har hovedansvaret? *synser* Har lest litt av det han har skrevet på forum, men blir bare uvel og må slutte å lese. Han definerer iallefall seg selv som kulturkonservativ, siden det er heftet mye negativitet ved nasjonalistbegrepet.

Gammel 23-07-11, 21:23   #729
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er imponert over både medias, og Stoltenberg og Storbergets håndtering av saken. Og en person jeg virkelig er imponert over roen og klarheten/tydeligheten til, er fungerende politimester i Oslo, Sveinung Sponheim.

m^2 er ikke aktiv  
Gammel 23-07-11, 21:25   #730
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, han Sponheim er virkelig veldig saklig og god. Jeg ble også mektig imponert over AUF-leder Eskil Pedersen, som maktet å holde roen og uttale seg så sterkt.

Gammel 23-07-11, 21:28   #731
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Det er mange som imponerer, absolutt. Stoltenberg nå, det er tungt å høre.

Gammel 23-07-11, 21:33   #732
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Jeg er imponert over både medias, og Stoltenberg og Storbergets håndtering av saken. Og en person jeg virkelig er imponert over roen og klarheten/tydeligheten til, er fungerende politimester i Oslo, Sveinung Sponheim.

Jepp. Enig i alt.

jane er ikke aktiv  
Gammel 23-07-11, 21:36   #733
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Enig. Og så fikk jeg et mye bedre bilde av Fabian Stang etter han ble intervjuet på tv i går kveld.

Gammel 23-07-11, 21:38   #734
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fikk vite at min venn og kollega som var på Utøya svømte for livet med kuler hvinende rundt ørene. Jeg er helt skjelven.

Gammel 23-07-11, 21:38   #735
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Stoltenberg, Storberget og Sponheim har virkelig klart seg bra. Å være på jobb, samtidig som man blir berørt personlig, er imponerede.

Fikk i dag vite at min ekssvigerinne var like ved da bomben smalt. Hun hadde vært på jobb, og var innom en butikk før hun skulle ta bussen hjem - fra Regjeringskvartalet. Hun dro umiddelbart tilbake på jobb, hun jobber i ordensavd. hos Politiet i Oslo.

Snakket med ekssvigermor i dag, og hun hadde snakket litt med henne. Hun trengte nok å lufte seg litt, selv om hun jo ikke forteller noe. Det er en tøff jobb å være der nå.

Maxine er ikke aktiv  
Gammel 23-07-11, 21:47   #736
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Helt enig. Helt imponert over deres evne til å være tydelig og klar og samtidig være så medmenneskelig. Og når man vet at nok både Storberget og Stoltenberg er personlig rammet så blir det i mine øyne enda mer imponerende.

Gammel 23-07-11, 22:02   #737
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Uff, nå snakket jeg akkurat med pappa og fikk vite at sønnen til tremenningen min var på Utøya. Det har heldigvis gått bra med han, men han hadde mistet bestevennen sin.

Gammel 23-07-11, 22:05   #738
Thomas
Mmm, skeptisk

Thomas sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Tromsø
Thomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populær
Standard

Sitat:

Saturday June 11 - Day 41

I prayed for the first time in a very long time today. I explained to God that unless he wanted the Marxist-Islamic alliance and the certain Islamic takeover of Europe to completely annihilate European Christendom within the next hundred years he must ensure that the warriors fighting for the preservation of European Christendom prevail. He must ensure that I succeed with my mission and as such; contribute to inspire thousands of other revolutionary conservatives/nationalists; anti-Communists and anti-Islamists throughout the European world.

Hentet fra hans 1500 sider lange manifest.

Gammel 23-07-11, 22:06   #739
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

*fjernet*

Sist redigert av Isa : 23-07-11 kl 22:32. Årsak: Ønsker ikke at det blir liggende for lenge
Isa er ikke aktiv  
Gammel 23-07-11, 22:07   #740
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Marikken: Så trist.

Chablis er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:24.