|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Guardian of the galaxy
|
Skolestarter - Regntøy?Kjøper man vanlig regntøy tiil skolestarterne, eller finnes det noe annet som er i vinden nå? Finnes det skallklær som er vanntett nok?
|
|
|
#2 |
|
maler
|
Sv: Skolestarter - Regntøy?Alle barna på vår skole har regntøy og støvler hengende, de minste har samme type de bruker i barnehagen. Og de har heldresser de to første årene, fra tredje er det mer variabelt. Og så må de ha innesko og skiftetøy. Tykke klær, lue, votter og buff om vinteren og badetøy, håndtklær og solkrem om sommeren.
|
|
|
#3 |
|
Wooohhoooooo
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skolestarter - Regntøy?Her trengte Propellen nytt regntøy nå.
|
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skolestarter - Regntøy?Vår åtteåring har brukt Bergans skallklær i årevis, her i huset eier vi ikke regnklær. Bergans har alltid holdt tett både til liten og stor. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Passiv
|
Sv: Skolestarter - Regntøy?Vi har skalltøy fra Polarn, og regner med det skal holde. |
|
|
|
#6 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Skolestarter - Regntøy?Jeg syns det hadde vært så utrolig praktisk å kunne kutte ut noe av uteklærne. Så om skallklær kan funke, så tror jeg kanskje jeg heller vil ha det. De kan jo brukes utover hele høsten og vinteren også.
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Sv: Skolestarter - Regntøy?Skolestarteren har skalljakke fra POP og bukse fra HH. Jakken blir nok å bruke i det daglige, og den holder tett i regnvær, da er det lett å dra på buksa i tillegg de dagene det regner.
To søte germini 05~07 Sist redigert av Gerbera : 26-07-11 kl 13:14. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
maler
|
Sv: Skolestarter - Regntøy?Hør med skole/SFO. Det er veldig ulikt opplegg rundtomkring. Her er det som i barnehagen helt nødvendig at de har to sett med yttertøy, og da velger de fleste å ha regntøy som det ene settet. (Det står regelmessig på planen at de trenger ett sett yttertøy til skole og ett sett til SFO fordi det ikke rekker tørke mellom utetidene). Andre steder bader de mindre i froskedammen og er mer i skolegården, og da holder det helt sikkert med ett sett skikkelig yttertøy.
|
|
|
#9 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Skolestarter - Regntøy?Min skolejente har helt vanlig regntøy. I første klasse hadde hun sånn tykt "barnehageregntøy", nå har hun et tynnere sett. Det henger på skolen. |
|
|
|
![]() |
|
|