Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Gi en minnegave til Afrikas Horn

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-07-11, 21:45   #1
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gi en minnegave til Afrikas Horn

Takk for påminnelsen. Gutta og jeg avtalte før helga at vi skulle gi penger, men så ble liksom alt slikt borte i alt som skjedde i Norge.

Jeg ringte inn på det oppgitte nummeret til SOS barnebyer, som er den organisasjonen vi pleier å støtte gjennom. På givertelefonen der takket de pent for bidraget til barna i Pakistan. Og det er jo bra å støtte arbeidet der også, så det var greit, men jeg får visst ringe/sende inn en gang til for å få gitt til de jeg egentlig hadde tenkt.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-11, 21:56   #2
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 314
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gi en minnegave til Afrikas Horn

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Takk for påminnelsen. Gutta og jeg avtalte før helga at vi skulle gi penger, men så ble liksom alt slikt borte i alt som skjedde i Norge.

Jeg ringte inn på det oppgitte nummeret til SOS barnebyer, som er den organisasjonen vi pleier å støtte gjennom. På givertelefonen der takket de pent for bidraget til barna i Pakistan. Og det er jo bra å støtte arbeidet der også, så det var greit, men jeg får visst ringe/sende inn en gang til for å få gitt til de jeg egentlig hadde tenkt.

På gaven jeg ga til Leger Uten Grenser var det ikke spesifisert noe land, og jeg synes det er fornuftig, fordi jeg vet at Leger Uten Grenser er skeptiske til å samle inn masse penger til noen områder og så ikke ha nok mulighet til å prioritere kritiske situasjoner i andre områder. Når gaven er merket med et spesielt land kan de ikke selv bestemme å bruke pengene andre steder, noe som bl.a. førte til at de måtte si stopp i forbindelse med tsunamien i Asia da de fikk mer penger enn de hadde apparat til å bruke på en fornuftig måte. Siden situasjonen er som den er på Afrikas Horn tenker jeg likevel at gaver gitt til dem nå vil bli prioritert til det mest akutte arbeidet.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:31.