Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Madrass

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-07-11, 19:57   #1
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Madrass

08-modellen fikk Stokkeseng da han kom til, nå skal vi snart få ny baby og jeg tenker på madrassene.

Etter 08-gutten var ferdig med den lille madrassen ble trekket vasket, alt luftet også pakket i tett plast, det samme gjorde vi når han var ferdig med den store madrassen for ett halvt år siden.

Kjøper vi nye madrasser, eller bruker vi de på nytt?
Den lille madrassen er brukt i 2 mnd, fra gutten var 4 til han ble 6 mnd. Den store er brukt i ca 2 år.

Gammel 26-07-11, 21:09   #2
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Madrass

Vi skal bruke de samme madrassene som vi hadde i vogge og mini-sprinkelseng, og jeg er ikke bekymret. Jeg mener å ha lest at det er ok, så lenge det er søsken? Nå er våre aldri gulpet eller tisset noe særlig på, og madrasstrekkene og deler av kjernene kan vaskes.

Gammel 26-07-11, 21:16   #3
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Vi brukte samme madrass. Nå verken tisset eller gulpet storebror i senga, så sånn sett var ikke det noe problem. Når lillebror tok den i bruk, så kjøpte vi en overmadrass til den.

Gammel 26-07-11, 21:47   #4
Sansa
Bør lage seg en tittel selv

Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg kaster madrassene og kjøper nye. For sikkerhets skyld.

Gammel 26-07-11, 21:49   #5
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville vært like skeptisk til å bruke en madrass som har vært pakket i tett plast som en madrass brukt av søsken, jeg for min del.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-11, 22:15   #6
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du vet jo hvordan madrassen er brukt. en madrass fra 2008 er jo relativt ny. Så kommer det jo litt an på om det er gulpet og tisset på den eller om den har holdt seg ren. Jeg brukte opp igjen madrassene mellom de to store, men byttet til plutten. Da syntes jeg de var blitt for gamle og jeg var usikker på hva som hadde skjedd med dem (katter).

Gammel 26-07-11, 23:06   #7
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Aldri gulp, tiss eller oppkast. Har hatt overmadrass over. Hadde tenkt og kjøpe nye av de uansett.

Gammel 26-07-11, 23:07   #8
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg ville vært like skeptisk til å bruke en madrass som har vært pakket i tett plast som en madrass brukt av søsken, jeg for min del.

Hvorfor er det ille? Jeg gjorde det for at ikke insekt og skitt ol. skulle komme til.

Gammel 26-07-11, 23:26   #9
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av krystallklart, her.

Hvorfor er det ille? Jeg gjorde det for at ikke insekt og skitt ol. skulle komme til.

Jeg tenker at det må være en utmerket yngleplass for sopp og mugg.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-11, 23:42   #10
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Jeg kommer til å bruke madrassen etter Lille til Eggulf, det er ikke gulpet, tisset eller bæsjet på den. Den har ligget relativt åpent hele tiden, og jeg kommer til å vaske trekket og kjøpe ny overmadrass til begge to. Har også stokkeseng, og den lille madrassen får fint plass i vaskemaskinen hvis jeg føler at det er nødvendig.

Gammel 27-07-11, 00:00   #11
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg tenker at det må være en utmerket yngleplass for sopp og mugg.

Det har aldri vært fukt på madrassene, av noe slag, så det tror jeg ikke er noen fare. Luftet dem før den ble lagt i plastposen og.

Gammel 27-07-11, 00:13   #12
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Minstemor arvet madrassen etter Mellomste. Den var ny i 2007, har alltid brukt overmadrass og skinn, ikke vært tisset eller spydd på, og den har i tillegg ikke vært innpakket i plast etter at den ble pakket vekk. I tillegg kan trekket vaskes på 60 grader, så det gjorde jeg før den ble tatt i bruk igjen.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:35.