|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vannsøyle på skalltøyet til SkogstadNoen som vet hvor høy vannsøyle det er på årets skalltøy (tenker særlig på jakker) fra Skogstad?
|
|
|
#2 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Vannsøyle på skalltøyet til SkogstadJeg aner ikke, men vi har hatt mye av det vanntette vintertøyet deres, og det er potte tett i øs-pøs. Virkelig. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Vannsøyle på skalltøyet til SkogstadJeg mener jeg har hørt i sportsbutikk at det er 5000, men jeg aner virkelig ikke. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Bokglad
Sv: Vannsøyle på skalltøyet til SkogstadTakk for svar!
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Vannsøyle på skalltøyet til SkogstadNei, står ikke på nettsiden, heller ikke på klærne. Jeg spurte en selger på Intersport i høst, men han visste ikke. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
litt gøy på håret
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vannsøyle på skalltøyet til SkogstadI min lokale interport mente de Skogstad var 7000 eller mer, da er det vanntett, og det var visst Skogstad.
|
|
|
#8 |
|
Uhelbredelig B-menneske
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vannsøyle på skalltøyet til SkogstadTror man regner 5000 som vanntett. Endel regntøy har 5000 i vannsøyle. Men aner virkelig ikke hva Skogstad har, hva med å sende dem en mail ? Egentlig litt merkelig at de ikke oppgir vannsøylen på klærne sine |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Uhelbredelig B-menneske
Sv: Vannsøyle på skalltøyet til SkogstadDette fant jeg....og må si jeg stusser
Tekstiler med vannsøyle på mer enn 1200 mm regnes som vanntette. Vannsøylen – og dermed vanntettheten – reduseres gradvis etter flere vask, derfor bør plagget re-impregneres med jevne mellomrom. Vi anbefaler å bruke tekstilimpregneringsmiddel. Spør i sportsbutikken. Re-impregneringen skjer enkelt og uten søl i vaskemaskinen. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Bokglad
Sv: Vannsøyle på skalltøyet til SkogstadHm. Er 5000 nok for at plagget skal være helt vanntett, altså...?
|
|
|
#12 |
|
Bokglad
Sv: Vannsøyle på skalltøyet til Skogstad
Ja, visst har dere det!
|
|
|
#13 |
|
Uhelbredelig B-menneske
Sv: Vannsøyle på skalltøyet til SkogstadMin personelige mening er at 5000 er vannavstøtende og om man skal ha noe som er vanntett over tid, bør man iallefall opp i 8000-10.000 i vannsøyle. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Vannsøyle på skalltøyet til SkogstadJeg kjøper ikke skalltøy til barna med vannsøyle under 7000-8000, vi har få, men gode, skallplagg og jeg krever at det jeg velger skal holde potte tett. Betyr dette at langt lavere vannsøyle holder tett det også? I så fall blir jo valgmulighetene mange flere. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Jul 2011
![]() |
Sv: Vannsøyle på skalltøyet til SkogstadRegntøyet til Skogstad har en vannsøyle på 8000 - 10000, avhengig av de forskjellige modellene. |
|
|
|
![]() |
|
|