Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Avokado!

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-07-11, 12:58   #1
Aqua
Fullverdig medlem

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: oslo
Aqua har et hav av muligheter foran seg
Standard

Avokado!

Føler meg som rene avakado presten i det siste, jeg elsker denne frukten/grønnsaken og anbefaler den til alle som vil høre på.
Jeg vil også ha flere oppskrifter!
Så hva bruker du avakado til?

Gammel 27-07-11, 13:03   #2
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avakado!

Jeg bruker avokado i grønn salat til reker og krabber. For jeg blir så lei av all loffen til skalldyr.

Lager en dressing bestående av majones, olje, balsamicoeddik og sennep (honning).

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-11, 13:25   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Avokado er så godt! Jeg lager ofte guacamole, og så har jeg den på brødskiva med nykvernet pepper og maldonsalt, gjerne også sammen med andre grønnsaker (grillet paprika er digg). Avokado er også godt i veggis-sushi, sammen med røkt eller norimarinert (gir fiskesmak) tofu.

Gammel 27-07-11, 14:45   #4
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Jeg lager blomkålguacamole! Lager vanlig guacamole av 2-3 avokadoer, og så rasper jeg oppi et rått blomkålhode.

Gammel 27-07-11, 15:21   #5
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 263
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Salat:

2 avokado
1 pakke fersk mozarella
6 plommetomater
frisk basilikum
salt+pepper+olivenolje

Fyll til bruschetta:

2 avokado
4 store tomater
frisk basilikum
2 vårløk
frisk chili
smak til med salt og pepper og blandes sammen

Gammel 27-07-11, 19:07   #6
Nip
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det beste man kan lage av avokado er

sjokolademousse

Ellers bruker jeg avokado til

Røbetmos

Spise den ren med reker, mais, fetaost, skinke

Sushi

guacamole

oppskrifter på bloggen min ninabakke.blogspot.com (sitter på treigt nett nå så orker ikke lete frem :P )

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-11, 22:20   #7
Pesten

Pesten sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Avokado!

Oppi salat Og lager ofte quacamole til nachos og tacos.

Gammel 28-07-11, 12:08   #8
Aqua
Fullverdig medlem

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nip, her.

Det beste man kan lage av avokado er

sjokolademousse

:O oi!

Gammel 28-07-11, 12:16   #9
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Avocado er universellt og brukes til omtrent alt! Jevning av supper, snacks, i salater, kveldskos, på omelett, som pålegg, guacamole, som puré etc.

Gammel 28-07-11, 14:46   #10
Nip

Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Aqua, her.

:O oi!

En hel kake dette da, men man kan fint bare lage kremen oppå, det er veldig godt å ha å dyppe oppskjært frukt i f.eks

Sjokolademousse

Gammel 28-07-11, 22:20   #11
silje
Superduperaktiv

Medlem siden: Jun 2008
silje er litt kulsilje er litt kul
Standard

Jeg liker avokado best stekt. I ovn eller på panne. Jeg skiver den og legger den i tørr panne. steker og krydrer godt med pepper, hvitløk, chilli og litt salt. Nydelig til rugbrød med smøreost eller til min store favoritt; Røkelaks.

silje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-11, 08:22   #12
Nip

Standard

Opprinnelig lagt inn av silje, her.

Jeg liker avokado best stekt. I ovn eller på panne. Jeg skiver den og legger den i tørr panne. steker og krydrer godt med pepper, hvitløk, chilli og litt salt. Nydelig til rugbrød med smøreost eller til min store favoritt; Røkelaks.

Det hørtes spennende ut, det har jeg aldri prøvd

Gammel 29-07-11, 15:28   #13
Aqua
Fullverdig medlem

Standard

Åh, jeg skal absolutt lage meg brie og guacamole sandwhich i kveld. mmmm.

Gammel 29-07-11, 15:38   #14
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I tomatsalat med feta og pinjekjerner er det magisk.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:20.