|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Hvor flytter man til i Bergensområdet?Jeg er veldig glad i Landås, Storetveit, Minde, men ville vært veldig kritisk til boområde med tanke på varierende skoler. Jeg liker meg på Sletten, men mine barn skal ikke gå på Slettebakken skole. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Unik
|
Sv: Hvor flytter man til i Bergensområdet?Har budd på Toppe ei kort stund. Fint der, men eg følte meg litt i ingenmannsland. Det er litt mellom alt følte eg. Budde der før me fekk ungar, så ein del har nok endra seg sidan den tid. Av ein eller annan grunn ville eg ikkje ha ungane mine der, så me flytta heimover ( for min del ) då nr 1 var på vei.
|
|
|
#23 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: Hvor flytter man til i Bergensområdet?jeg har bodd i åsane og bor nå i fana. og jeg elsker fana.. bare synd det er så dyrt her.. jeg kommer garantert til å flytte herfra snart pga prisnivået.
|
|
|
#24 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Costa Blanca, Spania
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor flytter man til i Bergensområdet?Hva med Os. Det ligger 45 minutter fra Bergen. Det er veldig koselig der. Det er mulig og finne rimelige boliger der og det er flere helseinstitusjoner i området. Ikke noe problem å få barnehageplass og det er litt på landet.
|
|
|
#25 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor flytter man til i Bergensområdet?Jeg er oppvokst i Bergen vest og det er veldig aktuelt nå også. Hvis ikke jobbsituasjonen endrer seg da, har aller mest lyst å bli boende her vi bor. I Åsane har jeg mange venner, og det er absolutt et alternativ, det er masse unger der, men samtidig landlig og fritt.
|
|
|
#26 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor flytter man til i Bergensområdet?
Jeg er også opprinnelig fra Os, og dersom ting ikke har forandret seg veldig siden vi flyttet, så anbefaller jeg også det. Vakker bygd! Jobbet i Bergen sentrum,og tok bussen hver dag. Det gikk veldig bra. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Nærmer seg
|
Bruker faktisk bare 35 minutter til jobb i byen, fra Os.
|
|
|
#28 |
|
Nærmer seg
|
Kom til Os.
|
|
|
#29 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor flytter man til i Bergensområdet?Vi flyttet fra Os og ut her for 2 1/2år siden. Bruker nesten samme tid hjem fra jobb som når vi bodde på Os, men mye kortere til. Det er og mye kortere til alt annet alle andre tidspunkt på døgnet enn mellom 15 og 17. Vi flytter nok ikke tilbake til os noen gang. For meg ble det alt for lang ut på landet, selv om os egentlig har alt man trenger der. Bor man på Os så bor man der, bor man her så hører man mer til Bergen, selv om dette også er en nabokommune. Er en del billigere der da. Vi solgte våre 117kvm med 3 soverrom til 1,6 for 2år siden. Betalte over 2,2mill for tilsvarende her vi bor nå. Bare at huset vi har nå er 25år nyere ca og litt større. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Nærmer seg
|
Sv: Hvor flytter man til i Bergensområdet?Vi flyttet i fra Bergen fordi vi ville ut av byen da og nærhet til by var ikke viktig for oss, da vi begge er bygdiser.
|
|
|
#31 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvor flytter man til i Bergensområdet?Ingen av oss er byfolk heller, men begge synes det er greit å ha byen bare noen minutter unna. Vi merker jo ikke noe til den om vi ikke oppsøker den. Ser vi ut vinduet ser vi vann, ender, trær og folk som går tur til nød. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Skal rømme
|
Sv: Hvor flytter man til i Bergensområdet?Hva med Fyllingsdalen? Det er jo både landlig og fint med mye skog og ferskvann å bade i (Kanadaskogen feks) og samtidig nært sentrum rett på andre siden av fjellet, med gode kollektivforbindelser. Den veien er det jo ikke så verst med kø heller, i forhold til i retning Fana, Åsane eller Sotra...?
|
|
|
#33 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Hvor flytter man til i Bergensområdet?Vi valgte ut fra nærhet til mannens arbeidsplass (den eneste som hadde jobb da vi begynte å se etter hus for ett års tid siden). Deretter har vi sett på skolekretser, kommunikasjon til sentrum og selvsagt prisnivå før vi endte i Fana/Ytrebygda. Her er det også god barnehagedekning.
|
|
|
#34 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Hvor flytter man til i Bergensområdet?Fyllingsdalen er bynært og skogsnært på samme tid.
|
|
|
|
#35 |
|
Unik
|
Sv: Hvor flytter man til i Bergensområdet?Er Os så sentralt altså ? Eg synes alltid at me bruker tre evigheter på å kjøre dertil.
|
|
|
#36 |
|
Nærmer seg
|
Sv: Hvor flytter man til i Bergensområdet?Når nye veien mellom Os og Bergen kommer, vil jeg bruke 10 min. hjemmefra til Lagunen. Synes ikke jeg bor spesielt langt i fra byen, alt blir en vane.
|
|
|
#37 |
|
Erfaren
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#38 |
|
Live and let live
|
Sv: Hvor flytter man til i Bergensområdet?Jeg synes både Fyllingsdalen, Åsane og Fana er fine plasser. Det er lurt å se på busstilbudet. I Fana, så kan det jo være aktuelt å flytte innen bybanen (dersom man feks vurderer å klare seg uten bil), og ellers, så er det lurt å se hvor ofte og hvor mange busser som går i fra området der en skal bosette seg.
|
|
|
#39 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Sv: Hvor flytter man til i Bergensområdet?Jeg er også fra Os og hadde aldri trodd jeg skulle flytte tilbake men er veldig fornøyd med det. Flyttet i gangavstand til Bergen. Flott natur, god skole, mange bhg og rimelige hus. 25 min til bergen og 18 min til lagunen. Her kan vi sove med ytterdøren åpen og sykler kan stå på tunet. Liker oss virkelig godt her. Ungene går i bhg ned klassekamerater og de er under 20 elever i klassene. Og skal man bygge på kan man reise ned på kommunehuset og snakke med en elskverdig mann som geleider man gjennom det.
|
|
|
#40 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Hvor flytter man til i Bergensområdet?Jeg er også delvis oppvokst på Os (flyttet da jeg var 10) og kunne flyttet dit hvis vi skulle flyttet fra Trøndelag.
|
![]() |
|
|