|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Passiv
|
[Frp] Rett skal være rettJeg har ørten tråder på samvittigheten med måping, rasing, ironi, dåning og alt fra hylgrinende, frustrert latter til iskaldt raseri overfor Frp på samvittigheten. |
|
|
|
#2 |
|
Jeg bor i en stubbe!
|
Sv: [Frp] Rett skal være rettJeg innrømmer glatt at jeg er der at jeg sier "jeg tror det når jeg ser det", men jeg ble veldig glad når jeg så nyheten.
|
|
|
#3 |
|
Passiv
|
Sv: [Frp] Rett skal være rettGudbedre - de verste Siv-bildene. De er søren ikke snille, nei. ( |
|
|
|
#4 |
|
Epikur
|
Sv: [Frp] Rett skal være rettAskøy-ordføreren beklager også:
|
|
|
#5 |
|
<*(((<
|
Sv: [Frp] Rett skal være rettTja. Hvis man skal være litt vanskelig, så ser jeg ikke den store beklagelsen av tidligere retorikk i denne delen av sitatene hennes:
Men det er jo fint at de skal moderere seg.
|
|
|
#7 |
|
maler
|
Sv: [Frp] Rett skal være rettPolitisk diskusjon har på et vis tre nivåer.
|
|
|
#9 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: [Frp] Rett skal være rettJeg synes denne debatten er virkelig interessant. Nå husker jeg ikke lenger hvor jeg leste det, det har vært ukritisk nettavisbonanza de siste ukene, men det er klart at det gjør noe med språket vårt når vi hele tiden snakker om katastrofale fotballkamper og sjokkerende utsagn om bensinavgifter, og blir rasende over hijab på Skeidar. Tabloidiseringen gjør at vi ikke har ord igjen til de store sakene. Og selv om det først og fremst er medias skyld, så slår det nå veldig tilbake på de politikerne som har vært til fingerspissene perfeksjonert i å utnytte den typen retorikk som VG bare kan paste rett inn i 80 pkt bold.
|
|
|
#11 |
|
Mmm, skeptisk
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: [Frp] Rett skal være rettMen mister ikke FrP halve sitt politiske grunnlag hvis de må slutte å hyle om de Store Stygge Muslimene?
|
|
|
#13 |
|
Live and let live
|
Sv: [Frp] Rett skal være rett
Det kommer vel an på hvordan man definerer gå over streken. Det de snakker om her, er jo at ord er makt, og at det muligens faktisk er unødvendig å tabloidisere. Det er jo ikke annet enn en god ting tenker jeg. Det er unødvendig å bruke for sterk og dramatisk retorikk når man kan sette ordentlige ord på ting. Ord skaper virkelighet, og det er unødvendig å si at man er så deprimert i dag, dersom man faktisk er litt trist og lei seg. Det er unødvendig å si at snikislamisering river landet vårt i filler, når man heller kan uttrykke at "Vi er bekymret for at vi ikke får til integrasjon i samfunnet, og at det vil dele landet vårt. Vi ønsker å sette øket fokus på innvandringspolitikken, og ønsker å se på hvilke tiltak som kan gjøres for at vi ikke skal bli splittet." (Eller, vi synes det ser ut til å være en god ide å stoppe innvandringen til vi har fått sortert problemet og lagt en plan.) Feks. Ikke så tabloid, og bedre beskrivende. Med de tabloide korte setningene kan hvem som helst legge hvilken betydning de vil i ordene.
|
|
|
#15 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Ja, så klart? Var det noen som trodde de skulle bli Arbeiderpartiet? Men forhåpentligvis ønsker de å ta større avstand til brunflørterne.
|
|
|
#16 |
|
Glamorøs
|
Nei det trodde jeg ikke. Jeg tror de ser desperat at de mister mange velgere til AP på grunn av dette. Og avstanden til brungrumset tror jeg kommer til å bevares kun så lenge det er hensiktsmessig.
|
|
|
#17 |
|
Glamorøs
|
Det jeg mener er at tabloidiseringen har vært unødvendig hele tiden, ikke bare akkurat nå.
|
|
|
#18 |
|
Live and let live
|
Ja. La oss håpe at det vedvarer. Jeg bare finner det ikke så underlig at det blir fokus på det etter det som har skjedd. Ofte så er det jo etter store hendelser at folk legger om.
|
|
|
#19 |
|
Protonterapeut
|
Sv: [Frp] Rett skal være rettPffft. Noe må de jo gå ut og si, etter at Siv Jensen nok en gang klarte å uttale seg klønete og få halve Facebook-Norge mot seg. :tssk:
|
|
|
#20 |
|
Epikur
|
Sv: [Frp] Rett skal være rettTybring-Gjedde har visst vært på besøk hos Document-gjengen. (Kilde: youtube.com) Del 2 (Kilde: youtube.com) Del 3 (Kilde: youtube.com) Del 4 (Kilde: youtube.com) Del 5 (Kilde: youtube.com)
|
![]() |
|
|