|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
VeloppDragen
|
Motivasjon og belønningHva gjør du for å motivere deg selv? Er du flink til å gjennomføre prosjektene dine, eller er det slik at du gaper over for mye, og begynner på flere prosjekter enn du fullfører?
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Fjellpiper
|
Sv: Motivasjon og belønningJeg er ganske god på å legge vidløftige planer. Noen ganger prøver jeg å tenke ut en passende belønning, men jeg er ikke så flink til å nyte belønningen i etterkant. Noen ganger er jeg litt sånn som han i denne historien: |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Vaklende
|
Sv: Motivasjon og belønningJeg legger ekstreme mengder vidløftige planer og gjennomfører 30 %. På gode dager er jeg fornøyd med det, og sier til meg selv at så innovativ som jeg er, så er mine 30 % sikkert like mye som andres 100%. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Tidsklemma
|
Sv: Motivasjon og belønningJeg er flink å belønne meg selv hvis jeg syns synd på meg selv. Ala 1 stk syk unge med konstant sutring en hel dag, 2-3 timer med søvn natta i forveien, 1 stk sutrete storebror fordi planer blir avlyst.. Når de da endelig er i seng, og hodet føles som det skal falle av .. ja, da syns jeg at jeg fortjener en sjokolade og beina på bordet.
|
|
|
|
#5 |
|
Shake it out!
|
Sv: Motivasjon og belønningBåde og. Jeg er feks kjempeflink til å gjennomføre prosjekt nettstudent. Og belønningene er vel i grunnen bare gode karakterer. Mindre flink il å gjennomføre prosjekt "kvitte seg med de ekstra kiloene" og "trene minst fire ganger i uka". Det første fordi jeg er for glad i mat, og det andre fordi det i perioder krasjer veldig med prosjekt "nettstudent". Men jeg gir ikke opp!
|
|
|
#6 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Motivasjon og belønningEg gjer omtrent ingenting uten belønning av noko slag.
|
|
|
|
#7 |
|
maler
|
Sv: Motivasjon og belønningJeg er veldig god på å belønne meg selv. Det dummeste er når jeg belønner meg selv før jeg har utført oppgaven.
|
|
|
#8 |
|
VeloppDragen
|
Sv: Motivasjon og belønningJa, jeg spurte bare fordi jeg tenkte at jeg skulle bli et nytt, bedre og slankere menneske, med sans for trender og interiør. Helst før i morgen.
|
|
|
|
|
#9 |
|
Passiv
|
Sv: Motivasjon og belønningJeg må ha ting i små nok mengder til at jeg føler de er overkommelige for at jeg skal få gjort noe som helst. Er det altfor mye så blir jeg apatisk og kommer ikke i gang. Om jeg først kommer i gang så får jeg gjerne til gjengjeld gjort mer enn mange på kort tid. |
|
|
|
#11 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Sv: Motivasjon og belønningJeg opererer aldri med belønning, tror jeg, men jeg gjør stort sett det jeg har lyst til. Tenker aldri at jeg skal ha belønning når jeg har utført noe ulystbetonte aktiviteter, det å utføre dem og bli ferdig med det er belønning nok i seg selv. Når det gjelder motivasjon er jeg heldigvis ikke avhengig av dette for å få ting gjort. Jeg bare gjør dem. I veldig mange tilfeller synes jeg potensielt kjedelige oppgaver kan bli ganske ok hvis jeg gir dem fullt fokus, at jeg f.eks. er like mye tilstede når jeg støvsuger som når jeg klatrer. Det gir en ganske stor tilfredsstilelse. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Aktiv
Medlem siden: Feb 2011
![]() |
Sv: Motivasjon og belønningMitt største prosjekt nå er jo å bli kvitt de 25 overflødige kiloene jeg sliter med og ja, jeg skal belønne meg selv etter hvert. Blant annet belønner jeg meg selv etter 5 - 10 -15- 20 kg ned. Det første jeg skal belønne meg med er min egen bærbare pc, så blir det frisørtime, nye klær etc.
|
|
|
#13 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Motivasjon og belønningDette har jeg tenkt litt på siden jeg leste HI i går.
|
|
|
#14 |
|
...we have cookies
|
Sv: Motivasjon og belønningAv og til klarer jeg å finne en belønning som funker for en litt mindre lystbetont oppgave/sak. Som å holde meg snopfri i en uke (det inkluderer is også) belønnes med en Ben & Jerry-is på lørdag. Det funket! |
|
|
|
|
|
#15 |
|
<*(((<
|
Sv: Motivasjon og belønningJeg er mest avhengig av indre motivasjon, så jeg driver egentlig ikke med egenbelønning. Dog hender det at jeg kjøper meg ting jeg har lyst på og påstår at det er belønning for et eller annet.
|
|
|
#16 |
|
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Sv: Motivasjon og belønningKjenner meg igjen hos Torsken.
|
|
|
#17 |
|
VeloppDragen
|
Sv: Motivasjon og belønningAv og til må man jo gjøre ting man ikke er motivert for. Venninna mi, Tårnfrid, tenker av og til på lønningsdag hvis hun ikke har lyst til å stå opp tidlig og gå på jobb.
|
|
|
|
|
#18 |
|
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Sv: Motivasjon og belønningLever Tårnfrid i blant bare for lønninsdagen? :aldrihørtom:
|
|
|
#19 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Motivasjon og belønningJeg brukte opp all min motivasjon og viljestyrke da jeg sluttet å røyke. Nå er det helt tomt og det må MYE belønning til for at jeg skal få ræven i gir.
|
|
|
#20 |
|
Vaklende
|
Sv: Motivasjon og belønning
Gratulerer med røykeslutt. |
|
|
|