Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

[Terroren] Har du skjermet barna for at det har skjedd noe?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-07-11, 15:11   #81
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Terroren] Har du skjermet barna for at det har skjedd noe?

Ingen skjerming her. Storebror har så mange på besøk og de har snakket masse om det. Lillebror er med og hører.

Gammel 30-07-11, 20:33   #82
Rose
Bør lage seg en tittel selv

Rose sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Rose er populærRose er populærRose er populærRose er populær
Standard

Minstemann på 3 har vi ikke skjermet så mye for, han skjønner ikke så mye av det. Har prøvd å ikke hatt tv på så mye når han har vært her.

7 åringen har ikke fått sett så mye heller, tror ikke hun skjønner så mye av det egentlig. Har prøvd å snakke litt med hun men følte ikke at det har gått inn på henne. Men tror det er fordi hun ikke skjønner så mye av det.

Men kommer ikke til å la vær å snakke om det hvis hun kommer til oss å snakker om det. Tror det er viktig å snakke med barna om det.

14 åringen skjønner det og hun får se alt om det. Har snakket med hun også. Hun liker ikke helt å se det og tenke på det sier hun, blir så trist da. Og det vil jeg at vi skal respektere. Det vil ikke si at hun ikke bryr seg, for det vet jeg at hun gjør.

Gammel 30-07-11, 21:04   #83
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Mine er skjermet til en viss grad, siden de er på ferie i utlandet. Eldste har fått med seg en del, og vi har snakket om det på skype. Hun har også sett supernytt på nett-tv. Hun er 9. Mini på snart fem har ikke fått med seg noe særlig, men vi tar vel en prat om det når de kommer hjem.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 13:22   #84
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har skjermet en god del. Våre er 3, 6 og 8,5. De to eldste fikk med seg bomben, for da hadde vi tv'n på og fulgte med. Da resten av hendelsene kom sa vi ikke noe, men søndag kom lillebror og sa at en kompis hadde sagt at noen ungdommer var skutt. Ja det stemmer det da jeg, vil dere at jeg skal fortelle litt mer om det som har skjedd. Eldstemor sa da "nei, jeg vil ikke høre" og forlot rommet. Jeg fortalte lillebror da at mannen som hadde sprengt den bomba, også hadde skutt noen ungdommer etterpå. "Man må ikke gjøre det, for da blir mammaene og pappaene lei seg", sa lillebror. Det var jeg så klart helt enig i. "Men nå var han tatt og skulle i fengsel, og kunne ikke gjøre sånt mer", sa jeg, og da var det på en måte greit. Besteforeldre var også på besøk her akkurat da, så de hadde andre ting å styre med uansett. Vi har også begrenset praten rundt dette når de er tilstede, og i hovedsak fulgt med på nettet. Vi har ikke deltatt på noe eller markert noe, men levd som vanlig. ABB skulle ikke få ødelegge deres sommer også, og jeg ønsker heller ikke å hause opp en frykt i dem som de ikke trenger å bære på. Det blir uansett litt for fjernt for dem, og så lenge vi voksne forholder oss som normalt og ting er trygt og greit, så er det det de forholder seg til.

Sist redigert av Dronningen : 02-08-11 kl 13:28.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:52.