|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#2 |
|
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Oslokjærlighet - hva liker du med hovedstaden?At den er liten og stor på en gang. At det er mange småbyer i byen. Jeg synes de Lillos, som jeg egentlig ikke er noen stor fan av, har oppsummert det fint: Lille Oslo er en egen planet Alle gatene er forskjellige land Hvert strøk en verdensdel
|
|
|
#4 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Oslokjærlighet - hva liker du med hovedstaden?At jeg føler meg som i et monopolspill.
|
|
|
|
#6 |
|
villende
|
Sv: Oslokjærlighet - hva liker du med hovedstaden?Gatene, livet, lukten. Blandingen av følelsen av å være i en relativt stor by, samtidig som nærmeste grønne lunge er rett rundt hjørnet. Kafeene, restaurantene, det gode kulturtilbudet, Marka. At den både kan tilby skikkelig sjøfølelse, og samtidig flotte skosturer og bading i et lite tjern. At den er stor nok, uten å bli for stor, at det aldri er skikkelig trengsel verken på gater eller kollektiv, selv om det kan være mye folk. At det er varierte og gode butikker. At bydelene har sin egen identitet. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Oslokjærlighet - hva liker du med hovedstaden?Det som jeg synes er spesielt fint med Oslo som man ikke finner i andre byer er Operaen, at den er i vekst (jeg synes så mange byer er i tydelig forfall) at man finner små parker overalt, at T-banevognene er skikkelig gode og brede, at det er nært til Sognsvann og slike steder og at man kan ta kollektivt dit og ikke minst Øyene ute i Oslofjorden, Gressholmen med båtplassen vår, Hovedøya, Lindholmen med de søte små hyttene, Nakholmen med Saltkråkansjarm og Langøyene. Av de tingene jeg savner fra Oslotiden så er det øyene det jeg savner mest.
|
|
|
#9 |
|
Søt og rar
|
Sv: Oslokjærlighet - hva liker du med hovedstaden?Jeg liker de fine minnene mine derfra:
|
|
|
#10 |
|
Passiv
|
Sv: Oslokjærlighet - hva liker du med hovedstaden?Jeg liker veldig godt de morgenene jeg ruslet til jobb kjempetidlig. Jeg pleide å gå opp Karl Johan enda det var omvei bare for å se gata helt folketom med unntak av uteliggerne utenfor Brilleland også Slottet nydelig opplyst. Aller finest om vinteren når julegata var tent og den kalde vinden beit tak i beina idet man passerte Grand og fikk vinden inn fra Rådhuset. |
|
|
|
#11 |
|
|
Sv: Oslokjærlighet - hva liker du med hovedstaden?Jeg nyter alle de grønne lungene, hyggelige utesteder, knallbra restauranter, vakre bygninger og at man her og der kan få storbyfølelsen selv om det jo strengt tatt er en ganske søt, liten by. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
guru advisor
|
Sv: Oslokjærlighet - hva liker du med hovedstaden?Det unike med Oslo for meg er Marka. At man kan ta en bane og vips være ute i vill natur hvor du kan ta med teltet ditt og campe hvor du vil. Og at det er trygt. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Smugleser
|
Sv: Oslokjærlighet - hva liker du med hovedstaden?Gaia sa det jeg tenkte, og antakelig på en bedre måte.
|
|
|
#14 |
|
Peppy!
|
Sv: Oslokjærlighet - hva liker du med hovedstaden?Mye av det er nevnt, og da særlig dette med at det er stort og lite på samme tid. Jeg synes det er helt spesielt å bo i hovedstaden og samtidig fiske ørret like utenfor huset. Og så liker jeg Frognerparken veldig godt. Og synes det er helt fantastisk at vi har øyene. At man er i Oslo når man rusler rundt på Hovedøya er spesielt. Idyllisk og nydelig velholdt. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Oslokjærlighet - hva liker du med hovedstaden?Jeg liker stemningen her. Jeg liker å kunne gjemme meg, og at jeg alltid kan finne frem samtidig som jeg alltid kan finne noe nytt. Jeg liker at Oslo er litt stygg; ordentlige byer skal være litt stygge, med de vakre detaljene man finner når man leter. Sånn som Berlin og London og New York. (Så kan Stockholm og Bergen være vakre sammen med Paris og Roma.)
|
|
|
#16 |
|
Glamorøs
|
Sv: Oslokjærlighet - hva liker du med hovedstaden?
Akkurat det tenkte jeg på også!
|
|
|
#17 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Oslokjærlighet - hva liker du med hovedstaden?Oslo en vårnatt er det beste stedet jeg vet. Da jeg var tenåring, hadde vi ei trapp vi kalte vårtrappa hvor vi satt i lyse vårnetter/morgener når vi ikke klarte å avslutte og gå hjem hvert til vårt med lukten av syriner, støvete asfalt, lyden av en svarttrost og kanskje en feiebil.
Gutta -04 og -07 Sist redigert av Tangina : 02-08-11 kl 23:33. Årsak: åpent, ikke oppe :himler: |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Sv: Oslokjærlighet - hva liker du med hovedstaden?Ja! All of the above!
|
|
|
|
#19 |
|
|
Sv: Oslokjærlighet - hva liker du med hovedstaden?Åh. Og å sitte i vinduskarmen i Mitt Andre Hjem i Gamlebyen i november sent om kvelden og kikke på snøfnugg og gatelys og trærne i Fengselsparken. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Oslokjærlighet - hva liker du med hovedstaden?Mannen, meg og lillesøster reiser dit i morgen |
|
|
|
![]() |
|
|