|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Leser FP
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Oslokjærlighet - hva liker du med hovedstaden?Stemninga - I got that Oslo-feeling...trallala
|
|
|
#22 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Oslokjærlighet - hva liker du med hovedstaden?Jeg savner Oslo.
|
|
|
#23 |
|
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Oslokjærlighet - hva liker du med hovedstaden?At det er fort gjort å kjøre gjennom den. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Fjellpiper
|
Sv: Oslokjærlighet - hva liker du med hovedstaden?Jeg liker at man kan gå tur i marka og komme til betjente kafeer hvor man kan kjøpe boller og brus eller kakao. Første gang jeg gjorde det som student i Oslo syntes jeg det var skikkelig eksotisk. Og det synes jeg i grunnen enda. Jeg tenkte først at jeg ikke liker Oslo, men når jeg tenker tilbake på minnene jeg har fra de 3 +1,5 årene jeg har bodd i byen så var det mye som var fint der. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
intro
|
Sv: Oslokjærlighet - hva liker du med hovedstaden?Lillomarka! Og Rodeløkka, Kampen og Vålerenga med den spesielle og gammeldagse stemningen som virkelig er "by og land hand i hand".
|
|
|
|
#26 |
|
Epikur
|
Sv: Oslokjærlighet - hva liker du med hovedstaden?Jeg elsker sommeren i Oslo. Ta båten til en av øyene, sykle til noen med kolonihage, eller dra opp til Frysja for å bade i friskt elvevann eller ut til Huk for å plaske i saltvann og brune seg litt. Jeg elsker at marka er rett ved uansett hvor du er og det er blomster, bær og sopp rett utenfor stuedøra. Jeg elsker at vi kunne sitte på verandaen vår på Tåsen og plutselig så lusket en grevling, rev, elg, hjort, et pinnsvin eller et rådyr rett forbi oss. Utekafeene om sommeren, eller rusle på Grønland, Løkka eller Sankthanshaugen og handle litt. Jeg elsker at byen er stor og man kan gjemme seg litt, samtidig som den er liten og det er gang- eller sykkelavstand til det aller meste, det kommer bare an på hvor sprek du er. Nachspiel i gamle frodige Frognerhaver, vorspiel i gamle bordeller i Vika er veldig gøy, og så liker jeg at man kan finne steder for en hver smak; hvis man vil spise fint, billig, mye, lite, folkelig, gourmet eller om man vil være dandy, mørk & mystisk eller bare fjole og drikke sprudel; det er alltid et sted å være.
|
|
|
#27 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Oslokjærlighet - hva liker du med hovedstaden?Jeg flyttet til Oslo for 13 år siden, og i starten føltes byen stor og fremmed. Etterhvert som årene har gått har den blitt mindre og kjent.
|
|
|
|
#28 |
|
Multitaskingmaniac
|
Sv: Oslokjærlighet - hva liker du med hovedstaden?Jeg savner Oslo.
|
|
|
#29 |
|
Passiv
|
Sv: Oslokjærlighet - hva liker du med hovedstaden?*** Sist redigert av Manitoba : 10-04-12 kl 22:39. |
|
|
|
#30 |
|
maler
|
Sv: Oslokjærlighet - hva liker du med hovedstaden?Jeg liker marka. Aldri har jeg vært så mye i marka som da jeg bodde i Oslo. At det er skikkelig skog rett utenfor byen.
|
|
|
#31 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Oslokjærlighet - hva liker du med hovedstaden?Bydelene. Sagene, Frogner, Vålerenga, Nordstrand, Bygdøy, Østensjø. De er så forskjellige og hyggelige på hver sin måte.
|
|
![]() |
|
|