Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Skal, skal ikke? Tunis

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-08-11, 09:29   #1
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Skal, skal ikke? Tunis

Mannen må til Tunis for å jobbe. Sannsynligvis i 2 uker, kanskje mer. Siden han allerede har hotellrom tenkte han at kanskje S og jeg ville være med. Men vil vi det? Vanligvis elsker jeg å reise, og hopper på første mulighet, men av en eller annen grunn ble jeg litt i tvil her nå...

FOR:
- Deilig med litt mer ferie enn vi har hatt i år
- Spennende med nye land og kulturer
- Hotell med lekerom / -område og basseng er selvsagt

MOT:
- Mannen kommer til å jobbe nesten hele dagen
- Jeg må finne på ting å gjøre med 22 mnd gamle S i et nytt land
- Lang flytur (ca 10 timer)
- Jeg er (og her kommer fordommene mine frem ) generelt ikke så glad i nordafrikanske land, pga erfaring fra andre av disse, der jeg føler meg veldig "invadert" av mennene. Jeg trives ikke med oppmerksomheten jeg som turist og blond kvinne får.

Hva hadde dere gjort? Vanskelig valg!

Gammel 03-08-11, 09:33   #2
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skal, skal ikke? Tunis

Hvis hotellet var fint, med basseng etc., så haddee jeg blitt med. Trur eg.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-11, 09:35   #3
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Bare til opplysning så tar det ca. 3,5 timer med fly. Ikke 10.
jeg hadde blitt med.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-11, 09:38   #4
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Bare til opplysning så tar det ca. 3,5 timer med fly. Ikke 10.
jeg hadde blitt med.

Ikke de billettene som er tilgjengelige nå. Vi må betale den flybilletten selv, så vi kan ikke koste på oss kostbare direktefly heller. Vi må ut med 5000,- for flybillett til meg (og S), og da med mellomlandinger osv. som gjør at det tar ca 10 timer.

Gammel 03-08-11, 09:38   #5
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Ok, da skjønner jeg. For direkte tar ikke lenger enn 3,5 timer.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-11, 09:39   #6
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Jeg ville gjort det.

Har liknende opplevelser som deg fra Marokko, men vil uansett gjerne tilbake - men nå med mann og giftering.

Sannsynligvis kan dere holde dere i "turistdelen" på dagtid, eller du kan hive på deg et sjal. Det gjorde jeg når oppmerksomheten ble for slitsom.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-11, 09:39   #7
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Standard

Nei, det kan godt hende. Sikkert dårlig forklart i HI.

Gammel 03-08-11, 09:41   #8
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri hatt noe lyst til å dra til Tunisia, men hadde garantert blitt med mannen min om det var meg. Hater å være lenge borte fra han.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-11, 09:43   #9
cecix
Blekksprut

cecix sin avatar

cecix er populærcecix er populærcecix er populær
Standard

Så heldig du er! Flyturen (flyr dere direkte eller er det mellomlanding?) er ca 4timer fra Gardermoen, men med mellomlanding bruker man jo lengre tid på reisen. Er det i Tunis by hotellet ligger eller er det i utkanten? Det er mange spennende ting å se i Tunis, bla Karthago, Bardo-museet, Sidi Bou Said (en nyyyydelig liten by ikke langt fra Tunis sentrum), medinaen i Tunis, koselige kafeer +++ Jeg kunne fortsette i evigheter!
Bodde der selv i et par år og lengter veldig tilbake. Nå drar jeg med hele familien på ferie dit, senest i juni var vi der med muttern og 4 små barn.
Med tanke på revoluisjonen som har vært merket ikke vi noe spesiellt til det, annet enn at det er endel vakthold rundtomkring og at det streikes og demonstreres litt her og der. Veldig forståelig siden dette ikke har vært lov tidligere.
Tunis by tenker jeg er en av verdens mest spennende byer akuratt nå med tanke på den politiske situasjonen og den prosessen de nå er inne i. God tur!

cecix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-11, 09:45   #10
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg ville reist dersom jeg var sikker på at hotellet var av god standard. (Det bør jo ikke være noe problem når det er jobbreise).

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-11, 09:49   #11
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av cecix, her.

Så heldig du er! Flyturen (flyr dere direkte eller er det mellomlanding?) er ca 4timer fra Gardermoen, men med mellomlanding bruker man jo lengre tid på reisen. Er det i Tunis by hotellet ligger eller er det i utkanten? Det er mange spennende ting å se i Tunis, bla Karthago, Bardo-museet, Sidi Bou Said (en nyyyydelig liten by ikke langt fra Tunis sentrum), medinaen i Tunis, koselige kafeer +++ Jeg kunne fortsette i evigheter!
Bodde der selv i et par år og lengter veldig tilbake. Nå drar jeg med hele familien på ferie dit, senest i juni var vi der med muttern og 4 små barn.
Med tanke på revoluisjonen som har vært merket ikke vi noe spesiellt til det, annet enn at det er endel vakthold rundtomkring og at det streikes og demonstreres litt her og der. Veldig forståelig siden dette ikke har vært lov tidligere.
Tunis by tenker jeg er en av verdens mest spennende byer akuratt nå med tanke på den politiske situasjonen og den prosessen de nå er inne i. God tur!

Takk for svar! Vi flyr med mellomlandinger, ja.
Vet ikke hvor hotellet ligger enda, tror ikke en gang det er bestemt. Kanskje du har noen forslag til barnevennlige hoteller?

Gammel 03-08-11, 09:49   #12
cecix
Blekksprut

cecix sin avatar

Standard

Tror ikke du skal bekymre deg for oppmerksomheten fra mennene. De er generellt høflige og respekterer at man er gift og har barn. Da jeg bodde der som blond ugift 25åring var det mer "trøkk" gitt, men ikke værre enn at hvis man sa nei og ba om å få være i fred- fikk jeg det. Nå som gift (fortsatt blond) 4barnsmor er oppmerksomheten diskrè

Gammel 03-08-11, 09:49   #13
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Standard

Fikk akkurat melding av mannen nå:

Sitat:

Raskeste flybillett hat 1 stopp, tar ca 6 timer kvar veg, og koster litt under 5000,-

Gammel 03-08-11, 09:50   #14
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Standard

Tror ikke du skal bekymre deg for oppmerksomheten fra mennene. De er generellt høflige og respekterer at man er gift og har barn. Da jeg bodde der som blond ugift 25åring var det mer "trøkk" gitt, men ikke værre enn at hvis man sa nei og ba om å få være i fred- fikk jeg det. Nå som gift (fortsatt blond) 4barnsmor er oppmerksomheten diskrè

Aha, ok. Da er det kanskje bedre der enn f eks i Egypt ().

Gammel 03-08-11, 09:50   #15
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg har aldri hatt noe lyst til å dra til Tunisia, men hadde garantert blitt med mannen min om det var meg. Hater å være lenge borte fra han.

Det er nettopp det. Men samtidig kommer han jo til å måtte jobbe ganske så mye, da...

Gammel 03-08-11, 09:53   #16
cecix
Blekksprut

cecix sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Takk for svar! Vi flyr med mellomlandinger, ja.
Vet ikke hvor hotellet ligger enda, tror ikke en gang det er bestemt. Kanskje du har noen forslag til barnevennlige hoteller?

Det er et nærmest uendelig antall lekre, barnevennlige hoteller å velge mellom. Men inne i Tunis by er det bare større forettningshoteller, så for å finne mer familievennlige hoteller er bydelen La Marsa å anbefale. Der har du mer den type hoteller du tenker på, tror jeg.
For det er i Byen Tunis mannen din skal jobbe?

Gammel 03-08-11, 09:55   #17
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Om hotellet er greit å har svømmebasseng som poden kan bade i,så hadde jeg dratt.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-11, 09:55   #18
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Standard

Det er et nærmest uendelig antall lekre, barnevennlige hoteller å velge mellom. Men inne i Tunis by er det bare større forettningshoteller, så for å finne mer familievennlige hoteller er bydelen La Marsa å anbefale. Der har du mer den type hoteller du tenker på, tror jeg.
For det er i Byen Tunis mannen din skal jobbe?

Ja, det tror jeg. Takk, da skal jeg sjekke ut La Marsa. Kanskje jeg blir fristet.

Gammel 03-08-11, 10:00   #19
cecix
Blekksprut

cecix sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Ja, det tror jeg. Takk, da skal jeg sjekke ut La Marsa. Kanskje jeg blir fristet.

Derfor jeg spurte er nettopp fordi mange tar feil av Landet Tunisia (som mange kaller Tunis) og Byen Tunis. Jeg kjenner ikke til noe spesiellt hotell i La Marsa siden det var i Hammamet jeg bodde, men var ofte på søndager og slikt på utflukt. Karthago og Sidi Bou Said ligger i nærheten og det er litt mer "turistpreg" over det, enn akuratt inne i sentrumskjernen. Det fine med å bo i La Marsa er at man har allt innen rekkevidde. Lykke til med valget - og god tur!

Gammel 03-08-11, 10:05   #20
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 811
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Har du sjekket priser på restplasser.no? Kanskje du finner noe rimelig der, så dere kan fly direkte.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:12.