|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Salt in the rainbow
|
![]() Skal, skal ikke? TunisMannen må til Tunis for å jobbe. Sannsynligvis i 2 uker, kanskje mer. Siden han allerede har hotellrom tenkte han at kanskje S og jeg ville være med. Men vil vi det? Vanligvis elsker jeg å reise, og hopper på første mulighet, men av en eller annen grunn ble jeg litt i tvil her nå...
![]() |
#2 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skal, skal ikke? TunisHvis hotellet var fint, med basseng etc., så haddee jeg blitt med. Trur eg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Ferdig!
![]() Sv: Skal, skal ikke? TunisBare til opplysning så tar det ca. 3,5 timer med fly. Ikke 10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Salt in the rainbow
|
![]() Sv: Skal, skal ikke? Tunis
Ikke de billettene som er tilgjengelige nå. Vi må betale den flybilletten selv, så vi kan ikke koste på oss kostbare direktefly heller. Vi må ut med 5000,- for flybillett til meg (og S), og da med mellomlandinger osv. som gjør at det tar ca 10 timer.
![]() |
#5 |
Ferdig!
![]() Sv: Skal, skal ikke? TunisOk, da skjønner jeg. For direkte tar ikke lenger enn 3,5 timer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Skal, skal ikke? TunisJeg ville gjort det.
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Skal, skal ikke? TunisJeg har aldri hatt noe lyst til å dra til Tunisia, men hadde garantert blitt med mannen min om det var meg. Hater å være lenge borte fra han. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Blekksprut
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skal, skal ikke? TunisSå heldig du er! Flyturen (flyr dere direkte eller er det mellomlanding?) er ca 4timer fra Gardermoen, men med mellomlanding bruker man jo lengre tid på reisen. Er det i Tunis by hotellet ligger eller er det i utkanten? Det er mange spennende ting å se i Tunis, bla Karthago, Bardo-museet, Sidi Bou Said (en nyyyydelig liten by ikke langt fra Tunis sentrum), medinaen i Tunis, koselige kafeer +++ Jeg kunne fortsette i evigheter! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Skal, skal ikke? TunisJeg ville reist dersom jeg var sikker på at hotellet var av god standard. (Det bør jo ikke være noe problem når det er jobbreise). |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Salt in the rainbow
|
Takk for svar! Vi flyr med mellomlandinger, ja.
![]() |
#12 |
Blekksprut
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skal, skal ikke? TunisTror ikke du skal bekymre deg for oppmerksomheten fra mennene. De er generellt høflige og respekterer at man er gift og har barn. Da jeg bodde der som blond ugift 25åring var det mer "trøkk" gitt, men ikke værre enn at hvis man sa nei og ba om å få være i fred- fikk jeg det. Nå som gift (fortsatt blond) 4barnsmor er oppmerksomheten diskrè |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Salt in the rainbow
|
Aha, ok. Da er det kanskje bedre der enn f eks i Egypt (
![]() |
#15 |
Salt in the rainbow
|
Det er nettopp det. Men samtidig kommer han jo til å måtte jobbe ganske så mye, da...
![]() |
#16 |
Blekksprut
![]() ![]() ![]() |
Det er et nærmest uendelig antall lekre, barnevennlige hoteller å velge mellom. Men inne i Tunis by er det bare større forettningshoteller, så for å finne mer familievennlige hoteller er bydelen La Marsa å anbefale. Der har du mer den type hoteller du tenker på, tror jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Salt in the rainbow
|
Ja, det tror jeg. Takk, da skal jeg sjekke ut La Marsa. Kanskje jeg blir fristet.
![]() |
#19 |
Blekksprut
![]() ![]() ![]() |
Derfor jeg spurte er nettopp fordi mange tar feil av Landet Tunisia (som mange kaller Tunis) og Byen Tunis. Jeg kjenner ikke til noe spesiellt hotell i La Marsa siden det var i Hammamet jeg bodde, men var ofte på søndager og slikt på utflukt. Karthago og Sidi Bou Said ligger i nærheten og det er litt mer "turistpreg" over det, enn akuratt inne i sentrumskjernen. Det fine med å bo i La Marsa er at man har allt innen rekkevidde. Lykke til med valget - og god tur! |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: Skal, skal ikke? TunisHar du sjekket priser på restplasser.no? Kanskje du finner noe rimelig der, så dere kan fly direkte.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|