Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hvor mye kopper og kar har du?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-08-11, 21:22   #1
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye kopper og kar har du?

Tja. Vi har IKEA 365+ på kjøkkenet, og har sortert bort mye av det. Vi kjøpte massevis av asjetter og kaffekopper før et bursdagsselskap en gang, før vi fikk et finere servise til bryllupet. (Der er planen å ha til minst tolv av alt. Når vi først bruker det, er vi gjerne minst ti stykker. I den før nevnte bursdagskaffen var vi atten.)

Hverdagsserviset tok unødig mye plass i skapet, så nå har vi altså pakket bort mye av det. Ikke kastet, det står i en blank plastkasse i boden og er lett tilgjengelig om vi skulle trenge det. Igjen i kjøkkenskapet har vi seks middagstallerkener, åtte asjetter, seks kaffekopper. Det er omtrent passe for oss tre. Glass og tekopper har vi noe flere av, for de brukes oftere.

De ørten forskjellige vinglassene vi hadde gikk vi over da vi flyttet, så nå har vi tolv rødvinsglass, tolv hvitvinsglass og tolv ølglass, pluss seks konjakkglass og litt ymse annet som aldri brukes. Resten gikk i gjenvinningscontaineren.

Gammel 05-08-11, 21:24   #2
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg syns det er kjepedeilig å ikke ha skapene fulle av ting jeg ikke bruker, jeg. Plass har jeg og, i mitt lille kjøkken.

Gammel 05-08-11, 21:33   #3
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Tja, vi har et hverdagsservise hvor vi har 12 stk til middag, og 7 til frokost. (samlet, også gikk det ut av produksjon...). I tillegg til dette har vi et frokostservise som vi har arvet fra en bestemor, som er til 8. Såpass trenger vi i det daglige. Skapet er fullt av glass, tror vi har 30 kjøkkenglass, og jammen trenger vi de også.

Så har vi 2 penserviser; 1 bogstad hvit (som jeg ikke er så glad i), hvor vi har middagsservise til 8 (med serveringsdeler), og kaffekopper til 14 (som vi aldri bruker, fordi koppene er som fingerbøler). Det andre penserviset er ganske nytt, det har vi til 22 av, det er enkelt hvitt med noe diskret sølvfarget mønster langs kanten. Husker ikke navnet akkurat nå.

Av vinglass har vi litt hummer og kanari, og bare billig. Det er det vi bør samle nå, men vi klarer ikke å finne noe vi liker godt nok.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:46.