|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tripp trapp-stolSer noen selger unna i førskolealder. Jeg har nettopp kjøpt ny til minsten sa jeg regner med at 6-åringen bruker sin en stund til. Er det unødvendig? Hadde jo vært greit både økonomisk og plassmessig om minsten kunne arvet.
|
|
|
#2 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Tripp trapp stolSnuppa har nektet å bruke sin stol det siste året, og sitter helt greit på voksenstol. Jeg mener egentlig at hun burde brukt den en stund til, men dette er en kamp vi ikke har giddet å ta.
|
|
|
|
#3 |
|
Elsker gamlis- godis
Sv: Tripp trapp stolOk. Jeg kom til å tenke på det da jeg så din tråd, men eldste min vil gjerne beholde sin. Lurte på om det egentlig var unødvendig med to stoler.
|
|
|
#4 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Tripp trapp stolJeg fikk flyttet Tripptrappen min til soverommet og brukte den der i mange år som kontorstol etter jeg sluttet å spise på den.
|
|
|
#5 |
|
Øyboer
Sv: Tripp trapp stolMin fikk sin til dåpen og trives forsatt veldig godt på den. Tenkte på om det kansje hadde vert like greit å flytte han over på vanlig stol nå som han får en lillebror. Men det er jo hans stol som han fikk til dåpen så tror vi kjøper ny til lillebror og så får han sin på rommet etter hvert. Jeg brukte min ved spisebordet til jeg var rundt 10år. Til slutt bare med den store platen. Det er jo en mye mer stabil og tilpassningsvennlig stol en vanlige kjøkkenstoler. Men tar jo litt større plass. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Tripp trapp stolMine nektet tidlig å bruke dem; jeg husker ikke nøyaktig men det var flere år før de begynte på skolen. Begge var store for alderen og satt greit på voksenstoler, så jeg gadd ikke ta kampen og solgte dem etter ei stund. Jeg var glad for å bli kvitt dem, for de beina som stikker ut er ekstremt plagsomme og veldig i veien, må jeg bare si.
|
|
|
#7 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Tripp trapp stolStorebror her synes det er sååå mye finere å sitte på slagbenken, så han er litt av og på, men jeg tror vi beholder den en stund til. Storebror sin er kjøpt på Fretex da, så ikke så økonomisk belastende akkurat. Lillesøster fikk sin til jul.
|
|
|
#8 |
|
i vesterled
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tripp trapp stolMin 2003 modell bruker fortsatt sin. Jeg ser også at besøkende barn på samme alder gjerne vil sitte på en tripp trapp (vi har flere) når de er her. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Tripp trapp stolJeg satt på min til jeg var 23 og flyttet hjemmefra...
|
|
|
#10 |
|
St(r)ikkeplante
|
Sv: Tripp trapp stol
Da fikk du noe annet å spise da?
|
|
|
#11 |
|
Elsker gamlis- godis
Sv: Tripp trapp stolDet er ikke aktuelt å ha den på rommet, så det blir ved matbordet. Han er nokså lang og kan fint sitte på vanlig stol, men da jeg ba han prøve i sted sa han at Tripp trappen passet så mye bedre til kroppen hans. Så tror ikke jeg Vil utøve noe press. Stolen til lillebror er kjøpt inn, men ikke pakket opp.
|
|
|
#12 |
|
Elsker gamlis- godis
Sv: Tripp trapp stol
Ja, det er som regel litt rift om den.
|
|
|
#13 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Tripp trapp stolVi har bare en siden Leo har brukt en annen barnestol frem til han ble for stor for den. Da var planen at Malin skulle gå over til voksenstol og Leo skulle overta tripptrappen. Men i stedet krangler de om den.
|
|
|
|
#14 |
|
Lager seg en tittel.
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tripp trapp stolDen passer 2003 modellen fint, men han har ikke brukt den i det hele tatt det siste året. Foretrekker vanlig stol. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Tripp trapp-stolEldste sluttet å bruke den da hun var 4 år eller noe, hun ville mye heller sitte på vanlig stol. Minsten foretrekker vanlig stol allerede, så vi sitter og lurer på om vi egentlig trenger den. Han blir nemlig helt rebelsk av tanken på å bli plassert oppi den, så jeg tror vi skal prøve uten bøyle og satse på at han er klar til å sitte selv.
|
|
|
#18 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Tripp trapp-stol9-åringen min bruker sin fortsatt. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Sunnhordland
![]() |
Sv: Tripp trapp-stolBåde lillebror og storesøster bruker sine tripptrapp stoler enda og kommer til å gjøre det i mangen år fremover. Jeg kommer nok aldri til å selge de.
|
|
|
#20 |
|
stille
Hvor: Tønsberg
Sv: Tripp trapp-stolTripptrapp-stolen som står her i huset er 23 år og har vært i daglig bruk siden eldstemann fikk den som bitteliten baby. Han hadde den på rommet sitt som skrivebordsstol til W kom, da var M 13 1/2 år. W brukte ikke stolen så lenge, men lille E har brukt den helt til vi for noen uker siden fikk en fantastisk sittebenk på kjøkkenet. Tripptrappen kan pensjoneres sier lille E i en alder av åtte år.
|
![]() |
|
|