Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Tripp trapp-stol

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-08-11, 11:03   #1
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Tripp trapp-stol

Ser noen selger unna i førskolealder. Jeg har nettopp kjøpt ny til minsten sa jeg regner med at 6-åringen bruker sin en stund til. Er det unødvendig? Hadde jo vært greit både økonomisk og plassmessig om minsten kunne arvet.

Når er barna vokst ut av eller føler seg ferdige med Tripp Trapp ved matbordet?

Gammel 06-08-11, 11:08   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tripp trapp stol

Snuppa har nektet å bruke sin stol det siste året, og sitter helt greit på voksenstol. Jeg mener egentlig at hun burde brukt den en stund til, men dette er en kamp vi ikke har giddet å ta.

Jeg brukte min tripp trapp til jeg var 8, sier mamma.

Gammel 06-08-11, 11:16   #3
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Ok. Jeg kom til å tenke på det da jeg så din tråd, men eldste min vil gjerne beholde sin. Lurte på om det egentlig var unødvendig med to stoler.

Gammel 06-08-11, 11:17   #4
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg fikk flyttet Tripptrappen min til soverommet og brukte den der i mange år som kontorstol etter jeg sluttet å spise på den.

Gammel 06-08-11, 11:22   #5
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Min fikk sin til dåpen og trives forsatt veldig godt på den. Tenkte på om det kansje hadde vert like greit å flytte han over på vanlig stol nå som han får en lillebror. Men det er jo hans stol som han fikk til dåpen så tror vi kjøper ny til lillebror og så får han sin på rommet etter hvert. Jeg brukte min ved spisebordet til jeg var rundt 10år. Til slutt bare med den store platen. Det er jo en mye mer stabil og tilpassningsvennlig stol en vanlige kjøkkenstoler. Men tar jo litt større plass.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-11, 11:22   #6
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Mine nektet tidlig å bruke dem; jeg husker ikke nøyaktig men det var flere år før de begynte på skolen. Begge var store for alderen og satt greit på voksenstoler, så jeg gadd ikke ta kampen og solgte dem etter ei stund. Jeg var glad for å bli kvitt dem, for de beina som stikker ut er ekstremt plagsomme og veldig i veien, må jeg bare si.

Gammel 06-08-11, 11:28   #7
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Storebror her synes det er sååå mye finere å sitte på slagbenken, så han er litt av og på, men jeg tror vi beholder den en stund til. Storebror sin er kjøpt på Fretex da, så ikke så økonomisk belastende akkurat. Lillesøster fikk sin til jul.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-11, 11:31   #8
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Min 2003 modell bruker fortsatt sin. Jeg ser også at besøkende barn på samme alder gjerne vil sitte på en tripp trapp (vi har flere) når de er her.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-11, 11:32   #9
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg satt på min til jeg var 23 og flyttet hjemmefra...

Gammel 06-08-11, 11:32   #10
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Jeg fikk flyttet Tripptrappen min til soverommet og brukte den der i mange år som kontorstol etter jeg sluttet å spise på den.

Da fikk du noe annet å spise da?

Gammel 06-08-11, 11:34   #11
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Standard

Det er ikke aktuelt å ha den på rommet, så det blir ved matbordet. Han er nokså lang og kan fint sitte på vanlig stol, men da jeg ba han prøve i sted sa han at Tripp trappen passet så mye bedre til kroppen hans. Så tror ikke jeg Vil utøve noe press. Stolen til lillebror er kjøpt inn, men ikke pakket opp.

Gammel 06-08-11, 11:35   #12
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ina, her.

Min 2003 modell bruker fortsatt sin. Jeg ser også at besøkende barn på samme alder gjerne vil sitte på en tripp trapp (vi har flere) når de er her.

Ja, det er som regel litt rift om den.

Gammel 06-08-11, 11:59   #13
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har bare en siden Leo har brukt en annen barnestol frem til han ble for stor for den. Da var planen at Malin skulle gå over til voksenstol og Leo skulle overta tripptrappen. Men i stedet krangler de om den.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-11, 12:04   #14
dharma
Lager seg en tittel.

dharma sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Den passer 2003 modellen fint, men han har ikke brukt den i det hele tatt det siste året. Foretrekker vanlig stol.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-11, 12:13   #15
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg brukte min hjemme til storebror overtok den, altså nærmere 30 år. Har ingen som helst planer å selge unna noen av de to vi har

Gammel 06-08-11, 12:16   #16
Sonar
Bør lage seg en tittel selv

Sonar sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Både 10 åringen og 8 åringen bruker den her i huset.

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-11, 12:26   #17
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tripp trapp-stol

Eldste sluttet å bruke den da hun var 4 år eller noe, hun ville mye heller sitte på vanlig stol. Minsten foretrekker vanlig stol allerede, så vi sitter og lurer på om vi egentlig trenger den. Han blir nemlig helt rebelsk av tanken på å bli plassert oppi den, så jeg tror vi skal prøve uten bøyle og satse på at han er klar til å sitte selv.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-11, 12:36   #18
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

9-åringen min bruker sin fortsatt.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-11, 12:37   #19
Marlen
Superaktiv

Marlen sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Sunnhordland
Marlen er litt kul
Standard

Både lillebror og storesøster bruker sine tripptrapp stoler enda og kommer til å gjøre det i mangen år fremover. Jeg kommer nok aldri til å selge de.
Jeg satt på min tripp trapp stol til jeg var 16 år og flyttet hjemmefra.

Gammel 06-08-11, 14:08   #20
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tripptrapp-stolen som står her i huset er 23 år og har vært i daglig bruk siden eldstemann fikk den som bitteliten baby. Han hadde den på rommet sitt som skrivebordsstol til W kom, da var M 13 1/2 år. W brukte ikke stolen så lenge, men lille E har brukt den helt til vi for noen uker siden fikk en fantastisk sittebenk på kjøkkenet. Tripptrappen kan pensjoneres sier lille E i en alder av åtte år.
Den blir flyttet opp på barnerommet og blir legobyggerstol.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:59.