|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tolking av dødsannonserJeg ko til å tenke på en sak.
|
|
|
#2 |
|
Curlingkone
|
Sv: Tolking av dødsannonserHm, det har jeg aldri hørt om jeg.
|
|
|
#3 |
|
Søt og rar
|
Sv: Tolking av dødsannonserJeg synes også det virker ekkelt om det skal være uskrevne regler for så viktige ting som dette.
|
|
|
#4 |
|
heimføing
|
Sv: Tolking av dødsannonserHar aldri tolket slikt jeg heller. Men jeg kan se når det er en læstadianer som er død, da står det "døde i troen på den oppstandne Jesus Kristus" eller noe lignende. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Tolking av dødsannonserJeg har heller ikke hørt om slike teorier. Det eneste er vel de som har valgt å avslutte livet sitt selv - de kan ofte være lett å tyde - men da er det jo ikke snakk om uskrevne regler og skjulte beskjeder da - slik det kan virke som på dine eksempel.
|
|
|
#8 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Tolking av dødsannonser
Jeg ville aldri ha tenkt på at det var noen forskjell på de to utsagnene. Jeg har aldri vært borte i slik tolkning og kunne valgt det ene eller det andre.
|
|
|
#9 |
|
wizzzard
|
Sv: Tolking av dødsannonserEg hugsar eg protesterte på at det skulle stå "takk for alt" på steinen til ein slektning, fordi i mitt hovud sa det ikkje nok. Det står på annankvar grav bortover og vart berre ei frase utan meining (for meg). Eg ville heller ha "takk for alle dei gode minnene" eller noko liknande, for meg tyder det heller at alle minnene er gode.
|
|
|
#10 |
|
Truth is in the x-files
|
Sv: Tolking av dødsannonserJeg lurer på om de har sluttet å skrive "På vegne av venner" og i stedet nå bare bruker "venner" når de ikke finner noen pårørende. Noen som vet?
|
|
|
#11 |
|
ctrl+z
|
Sv: Tolking av dødsannonserJeg har lest mye rart i dødsannonser (jobbet med å lage dem en periode), men har aldri tenkt over at det er noen skjulte beskjeder. Jeg tenker vel mer at uansett om dødsfallet var ventet eller ikke så er man i en krisesituasjon og gjør ikke nødvendigvis de mest veloverveide valgene. Jeg vet at jeg har bare fulgt innfallet der og da de gangene jeg har vært med på å forme dødsannonser til våre nære hvertfall.
|
|
|
#12 |
|
Kakemonster
|
Av og til står det "valgte å forlate oss", tror det stort sett er det som blir brukt..
|
|
|
|
#13 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Tolking av dødsannonserHar aldri tenkt på at dei formuleringane skulle tyde noko spesielt, nei.
|
|
|
#14 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Denne er jeg enig i. Det er ofte så mange spekulasjoner ved "utypiske" dødsfall der den avdøde er ung o.l. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg og, brått og uventet når man er over 90 blir helt feil for meg, var det forventet evig liv eller ville de heller at personen skulle ligge lenge å lide
|
|
|
#16 |
|
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Tolking av dødsannonserJo, eg ser den, Jane. Men i mitt hovud er det ikkje overraskande eller uventa om ein såpass gammal person stuper om eller sovnar inn.
|
|
|
#18 |
|
Jeg bor i en stubbe!
|
Sv: Tolking av dødsannonserJeg syns ikke det er overraskende at folk dør i det hele tatt, det er en av konsekvensene ved å være i live.
|
|
|
#19 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Tolking av dødsannonserDet er en dødsannonse som har festet seg, men som jeg aldri skjønte:
|
|
|
#20 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Tolking av dødsannonserOK, da er det antakeligvis ingen alminnelig kjente skjulte budskap. Det var fint.
|
![]() |
|
|