|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hvordan skjule dør som ikke er i bruk?Vi holder på med en minioppussing av stuene våre. Egentlig skal vi bare male, men som vanlig dukker det jo opp andre ting. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan skjule dør som ikke er i bruk?Sette inn hylleplater og lage det som en bokhylle? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
maler
|
![]() Sv: Hvordan skjule dør som ikke er i bruk?Det skal vel litt til å få skjult den med mindre dere dekker den med et møbel. Dere kan jo evt kjøpe sånne panelplater og spikre bortetter hele veggen? Da vil jo veggen set ut som ett hele.
![]() |
#4 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() Sv: Hvordan skjule dør som ikke er i bruk?Ta et par sponplater og fest de bortover i passelig lengde (kjempefine å henge flatskjerm på også) og evt tapetser eller mal?
![]() |
#6 |
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan skjule dør som ikke er i bruk?Hvorfor trenger det elektriske å legges om hvis man tetter igjen døren? Jeg forstod ikke helt hva som menes med ny vegg her. Greieste vil jo være å bare fjerne døren og sette plater over. Enten da panelplater eller at man tapetserer på nytt over...
![]() |
#7 |
Medlem siden: Feb 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan skjule dør som ikke er i bruk?tavlemaling?
![]() |
#8 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() Sv: Hvordan skjule dør som ikke er i bruk?
Øu, vel det er vel en grunn til at jeg ikke har ordnet det selv, men latt mannen gjøre det og ikke burde uttale meg.
![]() |
#9 |
![]() Sv: Hvordan skjule dør som ikke er i bruk?Bokhyller går ikke da døra er montert kant i kant med veggen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Hvordan skjule dør som ikke er i bruk?Kan dere ikke bare tette døra da? Dere må jo ikke legge plater på hele veggen; det holder å legge en plate i døråpningen, ta ned listene og tapetsere eller male over veggen. Det krever en del sparkling da, men det er jo ikke dyrt, i det minste. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Hvordan skjule dør som ikke er i bruk?
Hvorfor kan dere ikke tapetsere hele veggen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() Sv: Hvordan skjule dør som ikke er i bruk?MDF(?)-platene kan limes på veggen - da trenger dere ikke å være redd for ledningene inne i veggen. Jeg tror jeg hadde gått for en sånn nødløsning |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
maler
|
![]() Sv: Hvordan skjule dør som ikke er i bruk?Jeg skjønner ikke helt hvordan det el-anlegget deres går i forhold til døra. Kan dere ikke:
![]() |
#14 |
![]() Sv: Hvordan skjule dør som ikke er i bruk?Egentlig burde jeg tatt bilde av denne veggen, så hadde det vært lettere for dere å henge med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() Sv: Hvordan skjule dør som ikke er i bruk?Men kan dere ikke gjøre som katta foreslår? Da blir jo veggen den samme - man bare lukker hullet etter døra |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Hvordan skjule dør som ikke er i bruk?Du trenger jo ikke å legge den nye veggen utenpå den eksisterende døra, bare ta vekk døra først, så blir lengden for strømledningen den samme.
![]() |
#17 |
![]() Sv: Hvordan skjule dør som ikke er i bruk?Veggen har panel. Gammel panel som ikke har vært i salg de siste 30 årene. Eneste alternativ da er å rive både døra og panelen på resten av veggen. Vi får ikke tettet bare døra uten at det blir veldig synlig. Det blir litt bortkastet å rive kledningen på hele veggen når veggen uansett må gjøres om igjen om få år. Akkurat nå er det både større kostnad og mer arbeid enn hva som er aktuelt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Hvordan skjule dør som ikke er i bruk?Katta forklarer i detalj det jeg foreslo lenger oppe. Denne løsningen bør fungerer,uavhengig av hvor kablene går, for den fortykker ikke veggen. Se for deg at du setter inn en plate akkurat der hvor døra har vært. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Hvordan skjule dør som ikke er i bruk?Jammen, hvis det skal gjøres ordentlig om noen år, trenger dere vel bare en midlertidig ikke-perfekt løsning nå?
![]() |
|
|