Sv: Oppfordring - ta kontakt!
Polyanna har tatt meg så fint i forsvar og har forstått meg sånn som jeg egentlig mente det. Jeg har sikkert ordlagt meg klønete, men det var ikke ment på den måten som du oppfattet det Tallulah.
Når jeg skrev dere så var det fordi jeg, uten at jeg talte, satt med en oppfatning av at det ble trukket fram at de utenlandske foreldrene i barnehagen hadde så fin utdanning. Det stemmer dårlig med min hverdag og min generelle oppfatning, og jeg ønsket bare å trekke fram at vi kanskje skal gjøre en innsats for de som ikke er lik oss også. Men det er jo mye mer krevende, og da gidder man kanskje ikke? Og her vil jeg presisere at jeg snakker om utenlanske foreldre som ikke snakker norsk/snakker dårlig norsk, jeg snakker ikke om den mørke mannen som ser ut som om han kommer fra Ghana og som er født og oppvokst i Norge og som har et like godt nettverk som vi har og på mange måter er veldig lik oss. Han misforstår neppe bursdagsinvitasjoner. Det er vel de færreste som ser problemer med hudfarge i barnehagen og skolen, jeg har oppfattet det sånn at det er språket (og delvis kulturen?) som er hovedbøygen.
|