|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Shake it out!
|
Sv: Agnostiker?Mine svar er selvfølgelig også preget av at jeg ikke tror, og jeg svarer ærlig på hvorfor. Men samtidig så sier jeg at siden det handler nettopp om å tro, ikke å vite så kan man ikke si at det er galt å tro. At hun har lov til å tro på Gud om hun gjør det. Så kan vi heller ha de mer alvorlige diskusjonene om religion nåe hun blir moden nok til å argumentere for sitt eget syn, hun har en Moe som synes religionsdiskusjoner er utrolig spennende, når man møter folk som er villige til å diskutere sin tro eller mangel på sådan.
|
|
|
#42 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Agnostiker?Mindy, akkurat det du skriver der er nøyaktig det samme som jeg formidler. Det er lov å tro. (og jeg er medlem i HEF, om ikke et veldig aktivt og reflektert hef-medlem.)
|
|
|
#43 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Agnostiker?For å svare på det andre spørsmålet ditt, om Jehovas Vitner er mer ekstreme enn andre kristne, så er svaret JA. |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Shake it out!
|
Sv: Agnostiker?
|
|
|
#45 |
|
Pauset
|
Sv: Agnostiker?Jeg har blitt veldig godt kjent med en som er x-jehovas vitne. Han har vokst opp med det og har i følge han selv hatt en svært traumatisk barndom. Veldig spesielt å høre hvordan de sender barna sine ut for å rekruttere på folks dører 5 dager i uka.
Dette er bare litt av det jeg også har fått fortalt. Ikke bare slår foreldrene hånden av en, alle venner som er JV gjør også det. Ettersom de heller ikke syntes det er så bra med venner utenom JV, så står man igjen med null nettverk. Om man ikke går på nok møter kan man også bli "merket" slik at hele JH overser en, til de eldre mener du er bra nok igjen. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Shake it out!
|
Jeg er temmelig sikker på at det finnes dem som vil påpeke at det er en generalisering, at de har andre erfaringer og at det ikke er en regel som sier at man må slå hånden av folk som forlater JV. Derav popcornspisingen.
|
|
|
#49 |
|
Prettiest mess ever seen
|
"Okay, atheists? Atheists over here please! You must be feeling a right bunch of nitwits!"
|
|
|
#51 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Selvsagt er det dem som påstår det, og når en uttrykker seg på få linjer er det vanligvis generalisering. En mer dyptgående analyse er det ikke plass til, og jeg har ikke forutsetninger til det heller. Om du skal lever en hel avhandling og foreta en dyp analyse av alt en uttaler seg om ble det rimelig tørt. |
|
|
|
![]() |
|
|