Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Har du Citroën, og er du fornøyd med den?

Autofil Bilsnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-12-10, 23:58   #21
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du Citroën, og er du fornøyd med den?

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Det dumme er at jeg tror det ville blitt vanskelig å få plass til mer enn én bakovervendt bilstol.

Vi har to bakovervendte seter og en beltestol, en DuoLogic, en BeSafe Combi og en Britax KidPlus eller noe. Ikke noe problem, det er tre 100% seter i bakraden.

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-10, 00:15   #22
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Problemet for oss er ikke bredden - problemet er at i bruksanvisningen for det setet vi har, så står det at eh - bøyen i bilsetet skal være utenfor baksetet. Altså at setet i realiteten ikke skal hvile på baksetet. Dette gjelder for barn over 13 kg mener jeg det var. Og da er det rett og slett ikke plass til å ha barnesetet annet enn i midten.

Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-10, 09:59   #23
Magnolia
Stiv

Magnolia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Jeg hadde en ZX for noen år siden, og var greit nok fornøyd med den. Etter noen år ville vi bytte den ut med en nyere bil, og stakk innom den lokale forhandleren for å få takst på bilen. Salgssjefen la ansiktet sitt i alvorlige folder, og fortalte mye og lenge om hvor vanskelig de var å få solgt brukt.

Greit nok at argumentet hans virket fornuftig der og da for å snakke prisen ned, men det hjelper jo så lite når han samtidig forteller oss at man må beholde bilen til de kjøres på skraphaugen, for de er umulig å få solgt...

Gammel 17-12-10, 10:10   #24
mina
Strikker

mina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Vi hadde en XM, og det er den aller beste bilen jeg har kjørt, spesielt på vinterføre!

Nå har vi en C4 Grand Picasso som er "min" siden jeg kjører den aller mest. Jeg er veldig godt fornøyd (og det er mannen også).
God plass, oversiktlig, god å kjøre (om man liker bilene litt myke). Vi hadde en feil for en stund siden, husker ikke hva det var, men det gikk ihvertfall på garantien.

Gammel 17-12-10, 10:29   #25
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du Citroën? Og er du fornøyd?

Opprinnelig lagt inn av Absalone, her.

Var en kjapp tur innom C5 for noen år siden - ikke videre imponert, men det er jo smak og behag; vi synes den var altfor "myk" og liker mer stive bilder, som tyskere.

Jeg er helt motsatt. Elsker vår C5, fantastisk kjørekomfort. Vi har en Toyota Landcruiser også, og den foretrekker jeg bare hvis vi skal kjøre på veldig dårlige veier. Jeg velger C5'en til by- og landeveiskjøring i siviliserte strøk. (Mannen er motsatt, men jeg innbiller meg at han synes det er mer macho å kjøre Landcruiser, dessuten har den automatgir og GPS.)

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-11, 19:20   #26
Lommelun
Superduperaktiv

Medlem siden: Mar 2010
Lommelun er litt kulLommelun er litt kul
Standard

Da har vi rulla 12 000km med Berlingoen...

Både jeg og frua er meget fornøyde.. Det var et tilfelle i vinter av at bilen var fullstendig tom for strøm da jeg kom ut om morgenen og skulle hjem fra jobb.
Bilen ble starta med starthjelp og kjørt på verksted, men der fant de absolutt ingenting galt. Han på Viking bilen sa at dem opplevde slik forholdsvis ofte med nye biler.

Ellers så må et stabilisatorstag skiftes nå (garanti). Men så er veiene ned til oss så ekstremt jævlige og naboen sier han skifter 3 ganger i året så da er det kanskje ikke så ille...

God å kjøre og meget praktisk mtp plass både i bakseter og bagasjerom.

Notodden Bil og Speed shop som er Citroen forhandleren her i byen skal ivertfall ha enormt med skryt... Enormt kjapp og grei service da jeg var innom og fikk fiksa en lakkskade etter at en eller annen pikk hadde laga ei ripe i døra mi, samt når jeg skal skifte stab.staget nå.

Skulle jeg kjøpt ny bil nå ville jeg garrantert kjøpt samme bil, men med klimaanlegg og ikke bare manuell AC...

Lommelun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-11, 11:07   #27
Lommelun
Superduperaktiv

Standard

Var innom og fikk skifta stab.stagene idag...
Selgeren fortalte at jeg måtte påregne å skifte dem med jevne mellomrom.

På Skodaen jeg hadde tidligere så gikk det også ivertfall ett sett stab.stag i året.. Gjerne 2..
Er dette normalt for alle biler som går på dårlige veier?

Gammel 04-08-11, 11:16   #28
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg hadde C3 frå 2004-2010 og var superfornøgd! Den bilen gikk som ei klokke!! I fjor kjøpte eg splitter ny C3 Picasso og den har det vore mykje trøbbel med. Eg har min siste Citroen for å seie det slik.

Gammel 04-08-11, 11:53   #29
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Vi hadde Citroen ZX i mange år, svært fornøyde. Men den var vanskelig å bli kvitt, brukte 8 mnd og halverte prisen. Nå har et vennepar solgt C5, det tok også mange måneder og stort prisavslag. Så de må nesten byttes inn i nye av samme merke.

Gammel 04-08-11, 14:09   #30
Lommelun
Superduperaktiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Eg hadde C3 frå 2004-2010 og var superfornøgd! Den bilen gikk som ei klokke!! I fjor kjøpte eg splitter ny C3 Picasso og den har det vore mykje trøbbel med. Eg har min siste Citroen for å seie det slik.

Du glemmer fort må jeg si...
Først 6 år hvor du er superfornøyd for så å bannlyse et merke pgä en bil med feil på i 1 år......

Gammel 04-08-11, 20:41   #31
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er som med menn, dårlige erfaringar har en tendens til å vinne.

Gammel 06-08-11, 14:03   #32
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av LoneLone, her.

Vi hadde Citroen ZX i mange år, svært fornøyde. Men den var vanskelig å bli kvitt, brukte 8 mnd og halverte prisen. Nå har et vennepar solgt C5, det tok også mange måneder og stort prisavslag. Så de må nesten byttes inn i nye av samme merke.

"En gang Citroën-eier, alltid Citröen-eier" heter det jo - nettopp av den grunn at det stort sett er merkeforhandleren som vil ta de i innbytte til en overkommelig pris.

Man har jo også sett at modeller som Citröen og Peugeot har hatt som er mer eller mindre identiske, så Peugeot-en holdt seg bedre i pris.

Gammel 08-08-11, 21:49   #33
Lommelun
Superduperaktiv

Standard

Med en forhandler som Notodden Bil og Speed shop så er det veldig sannsynlig at ordtaket vil stemme for meg så lenge jeg bor her i området...
Makan til god service skal du leite lenge etter både hos selgere, verksmestere og mekanikere....

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:40.