Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Agnostiker?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-08-11, 14:42   #41
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Agnostiker?

Mine svar er selvfølgelig også preget av at jeg ikke tror, og jeg svarer ærlig på hvorfor. Men samtidig så sier jeg at siden det handler nettopp om å tro, ikke å vite så kan man ikke si at det er galt å tro. At hun har lov til å tro på Gud om hun gjør det. Så kan vi heller ha de mer alvorlige diskusjonene om religion nåe hun blir moden nok til å argumentere for sitt eget syn, hun har en Moe som synes religionsdiskusjoner er utrolig spennende, når man møter folk som er villige til å diskutere sin tro eller mangel på sådan.

Gammel 08-08-11, 14:58   #42
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Mindy, akkurat det du skriver der er nøyaktig det samme som jeg formidler. Det er lov å tro. (og jeg er medlem i HEF, om ikke et veldig aktivt og reflektert hef-medlem.)

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 17:41   #43
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

For å svare på det andre spørsmålet ditt, om Jehovas Vitner er mer ekstreme enn andre kristne, så er svaret JA.

De tror bokstavelig på sin bibel, og de jobber intensivt med å rekrutere. Gir du dem et lite håp om at du kan omvendes, dvs ikke blankt avviser dem så vil de fortsette å oppsøke deg.

Voksne barn som bryter med religionen blir avvist av sine foreldre.

En ting er at de ikke feirer jul, men bursdager er heller ikke lov å feire.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 18:03   #44
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

For å svare på det andre spørsmålet ditt, om Jehovas Vitner er mer ekstreme enn andre kristne, så er svaret JA.

De tror bokstavelig på sin bibel, og de jobber intensivt med å rekrutere. Gir du dem et lite håp om at du kan omvendes, dvs ikke blankt avviser dem så vil de fortsette å oppsøke deg.

Gammel 08-08-11, 18:26   #45
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har blitt veldig godt kjent med en som er x-jehovas vitne. Han har vokst opp med det og har i følge han selv hatt en svært traumatisk barndom. Veldig spesielt å høre hvordan de sender barna sine ut for å rekruttere på folks dører 5 dager i uka.

Jeg kjenner jeg står enda mer støtt på hva jeg ikke tror på.....

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Dette er bare litt av det jeg også har fått fortalt. Ikke bare slår foreldrene hånden av en, alle venner som er JV gjør også det. Ettersom de heller ikke syntes det er så bra med venner utenom JV, så står man igjen med null nettverk. Om man ikke går på nok møter kan man også bli "merket" slik at hele JH overser en, til de eldre mener du er bra nok igjen.

Tror nok det er rimelig ekstremt de historiene jeg har hørt. Men bare det at det er sant ryster meg ganske mye.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 18:31   #46
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mindy Macready, her.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 18:38   #47
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Syntes Maz ordla seg ganske greit jeg. Var ingen overdrivelser der.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 19:28   #48
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Syntes Maz ordla seg ganske greit jeg. Var ingen overdrivelser der.

Jeg er temmelig sikker på at det finnes dem som vil påpeke at det er en generalisering, at de har andre erfaringer og at det ikke er en regel som sier at man må slå hånden av folk som forlater JV. Derav popcornspisingen.

Gammel 08-08-11, 19:38   #49
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Ja, det blir ikke oss ateister, i alle fall.

"Okay, atheists? Atheists over here please! You must be feeling a right bunch of nitwits!"

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 21:13   #50
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

"Okay, atheists? Atheists over here please! You must be feeling a right bunch of nitwits!"

Den er bare så bra!

Gammel 09-08-11, 10:47   #51
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mindy Macready, her.

Jeg er temmelig sikker på at det finnes dem som vil påpeke at det er en generalisering, at de har andre erfaringer og at det ikke er en regel som sier at man må slå hånden av folk som forlater JV. Derav popcornspisingen.

Selvsagt er det dem som påstår det, og når en uttrykker seg på få linjer er det vanligvis generalisering. En mer dyptgående analyse er det ikke plass til, og jeg har ikke forutsetninger til det heller. Om du skal lever en hel avhandling og foreta en dyp analyse av alt en uttaler seg om ble det rimelig tørt.

For meg er det en bruker sier her inne ikke fakta, det er en persons mening, bygget på deres erfaringer. Det er rett og slett subjektivt, og så og si alltid generalisert.

Når det gjelder JV så har jeg lært en ting. Gir du lillefingeren får de håp om en omvendelse og du blir IKKE kvitt dem. Det lærte jeg etter å ha invitert dem på videregående og de fortsatte å kontakte meg i flere år, jeg måtte bli ufin og flytte utenlands før de ga opp. Det handler om de individene, selvsagt.

Men jeg har opplevd det samme i ettertid, og selv om jeg nå også omgås JV gjennom diverse aktiviteter har jeg skjønt at avstand er en fin ting. Også har jeg overdrevet min egen gudstro.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:26.