Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Spektrum forlag - gir ut bok som oppfordrer til mobbing

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-08-11, 11:22   #1
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Spektrum forlag - gir ut bok som oppfordrer til mobbing

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/b...artid=10097663

Dette var jo bare helt hinsides. Jeg lurer på hvordan en sånn bok kan bli gitt ut!

Veldig bra at Coop stopper å selge den.

Er det noen av dere som har den?

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 11:25   #2
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spektrum forlag - gir ut bok som oppfordrer til mobbing

Jeg har ikke sett den, bare via lenken din. Her må vel den norske redaktøren ha sovet?
Godt de trekker den.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 11:32   #3
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Veldig dårlig at sånt slipper gjennom. Sønnen min på ni kjøpte denne boka i forrige uke da vi var på tur. Jeg hadde selvfølgelig ikke sett gjennom hele så nøye, det virket som en bok for den aldersgruppen. Men jeg reagerte på det da han hadde begynt å skrive i den, og leste opp noen av disse sitatene.

Da vi kom hjem snakket vi litt nøyere om det og ble enige om at de sidene var veldig dumme. Han har revet ut de som er av denne typen, og kan beholde boka. Dette gjorde vi før jeg så dette oppslaget i går.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 11:37   #4
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Ja, man må tydeligvis drive litt kontroll på sånt. Ingen skulle vel tro at sånt ville stått i en bok!

Flott at sønnen din viste deg det, og tok det vekk selv.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 11:39   #5
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg leste den artikkelen i går, lurer på hva de som lager sånt tenker med. Bra de trekker den fra markedet hvertfall.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 11:54   #6
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Jeg leste den artikkelen i går, lurer på hva de som lager sånt tenker med. Bra de trekker den fra markedet hvertfall.

Jeg tipper de ikke tenker noe særlig i det hele tatt, jeg

Groucho Marx
Gammel 12-08-11, 12:12   #7
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er forresten ikke en skoledagbok, som det står i artikkelen.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 14:04   #8
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Sånn jeg skjønte det så har ikke forlaget trukket den fra markedet, det er bare Coop kjeden som har tatt den ut av sine butikker.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 14:05   #9
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Sånn jeg skjønte det så har ikke forlaget trukket den fra markedet, det er bare Coop kjeden som har tatt den ut av sine butikker.

Lenger nede i artikkelen står det at de nå trekker den fra markedet likevel, og lager en ny utgave uten disse sidene, de som har kjøpt den kan levere inn og få den nye om ønskelig.

Gammel 12-08-11, 14:06   #10
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Jo, det står i samme artikkel i VG:

Sitat:

Når VG Nett ringer Spektrum forlag torsdag formiddag, har de likevel bestemt seg for å trekke boken tilbake.

- Dette er en bok med flere hundre sider hvor du kan føre inn ting i et dagboklignende format. Det er 3-4 sitater der som er over kanten, og det er en glipp fra vår redaksjon som har latt det passere. Dette tar vi seriøst og vi stopper salget, sier forlagssjef Cyrus Brantenberg til VG Nett.

Groucho Marx
Gammel 12-08-11, 14:12   #11
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg leste det i går, og ble sittende som et spørsmålstegn. Hvordan i all verden er det mulig å få seg til å lage noe slikt ? Ikke bare har redaktøren sovet i timen, men han/hun som har laget dette, må da være rett og slett være dum ?!

Bra de trekker den!

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:00.