Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Filmer sett i 2011

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-08-11, 12:11   #11
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Filmer sett i 2011

Januar
1. The Prestige - Har sett den før, men den var like god andre gangen selv om man visste hvordan den slutter.
2. The quiet earth - Postapokalyptisk New Zeelandsk sci-fi drama anno 1985. Veldig artig film
3. Hancock - Superhelt som gjør alt feil når han hjelper mennesker i nød. Helt grei underholdning.
4. 12 rounds - Politi og røver, enkelt og greit. Ikke noe spektakulært.
5. Jenta som lekte med ilden - Lisbeth Salander er råkul, denne likte jeg, og gleder meg allerede til å se siste filmen i trilogien.
6. Luftslottet som sprengtes - Veldig god avslutning på Millennium-trilogien, klassisk krim blir jeg aldri lei.
7. The international - Helt grei thriller om korrupt bank, våpenhandel og hvitvasking av penger fra organisert kriminalitet. Dusinvare.
8. Hereafter - Smart film om tre ulike skjebner som må leve videre etter nær døden opplevelser og tap. Absolutt verdt å få med seg.
9. Amos & Andrew - Litt sprø og artig, ganske teit, og egentlig veldig dårlig. Men verdt 33 kroner som vi ga for den.
10. Puppet on a chain - Narko-thriller fra 1971. Denne filmen moret vi oss stort med, spekket med 70-tallsnostalgi og cheezy replikker.
11. Be kind rewind - Komedie med Jack Black. Morsom film, men jeg kjenner jeg fikk litt overdose av Jack Black.
12. Tenderness - Litt under gjennomsnittet spennende seriemorderthriller med Russel Crowe.
13. War of the worlds - 1953-utgaven var fantastisk! Dette er klassikeren alle moderne sci-fi filmer er inspirert av.

Februar

14. Five minutes of heaven - Britisk drama om et møte mellom to menn som sto på hver sin side av konflikten i Nord-Irland. God!
15. The Living Daylights - Har ikke sett denne siden den gikk på kino i -87. En av de bedre Bond-filmene.
16. Sultanes del Sur - Meksikansk action. Tradisjonell "slippe unna med det perfekte ran". Artig!
17. The odessa file - En ung Jon Voight jakter på gammelnazister. Spennende film fra 1974, denne likte jeg!
18. Salt - Grei tidtrøyte. Angelina Jolie er en grusomt dårlig skuespiller, dette var en posør-rolle for henne.
19. Wall Street - Den fra 1987. Det er alltid deilig når rike eklinger får som fortjent!
20. Wall Street: Money never sleeps. Ikke like god som originalen, men helt grei underholdning. Likte man den første, liker man denne også.
21. Trolljegeren - Blair Witch møter Men in Black ispedd en god dose Asbjørnsen og Moe. Hurra! Hysterisk morsom!
22. A serious man - Velspilt og interessant film. Jeg er ikke helt sikker på hva Coen-brødrene vil formidle, men jeg liker det likevel.
23. Revenge of the nerds - Gjensyn for n'te gang. Jeg elsker den filmen!
24. The American - Saktmodig, dvelende, lavmælt. George Clooney gjør en god figur, men ikke helt min type film likevel.
25. Music & Lyrics - I sjangeren romantisk komedie som jeg ikke er stor fan av, var denne faktisk ganske morsom. PoP goes my heart

Mars

26. Wild Target - Britisk svart komedie. Har ikke ledd så mye siden Hot Fuzz, denne anbefales altså!
27. 88 minutes - Klassisk thriller som stiller spørsmål om den dødsdømte seriemorderen er skyldig eller ikke. OK underholdning.
28. Red - Jeg ELSKER Bruce Willis når han slår fra seg, og det gjør han i denne actionkomedien. Knallbra underholdning!
29. The Ghost Writer - Denne var dyster, velspilt, intelligent og hadde overraskende slutt. Anbefales!
30. Anamorph - Bisarr seriemorder sikter seg inn på etterforskeren. Forutsigbar og kjedelig. Willem Dafoe mangler utstråling.
31. Sannheten om Rødhette - Historien om Rødhette sett fra forskjellige vinkler som et kriminalmysterium. Utrolig morsom animasjonsfilm!
32. Heat - Intens, spennende og antagelig den beste politi og røver filmen jeg har sett. DeNiro og Pachino er fantastiske!
33. Machete - Vold, store skytere, tortur, nakne damer, rånete biler, blod, gørr og mere vold! Jaaaaa!!!

April

34. Skrekkens Sirkus - Jeg likte ikke denne, jeg så den sammen med min vampyrfrelste datter. Vampyrfantasy, ganske middelmådig sådan.
35. Dr. No - James Bond fra 1962. Klassiker!
36. Stone - Dystert drama, passe god. Filmen formidlet mye mer enn hovedplottet, men lykkes ikke helt, dessverre.
37. The town - Bankranerefra Georgetown (Boston) jaktes på av FBI. Dug forelsker seg i baksjefen de tar som gissel, og ønsker å snu livet. God!
38. Yes man - A4-komedie med Jim Carrey - og han får man til slutt overdose av. Ok underholdning, hvis man er ute etter lettbent underholdning.
39. Harry Potter and the deathly hallows part 1 - Gjensyn fra kino. Veldig tro mot boka, det liker jeg, og jeg gleder meg som en unge til siste film!
40. The Goonies - Klassiker fra -85, og eldstejentas filmvalg. Unger på jakt etter sjørøverskatt, for da kan de redde nabolaget fra å bli golfbane.
41. Unstoppable - Førerløst tog lastet med giftige kjemikalier fordelt på 30 vogner truer med å spore av og blåse en hel by til himmels. Kul film!
42. The Stone Killer - Jeg har en liten forkjærlighet for kriminalfilmer fra 70-tallet, spesielt med Charles Bronson. Denne var helt på det jevne.
43. Million dollar baby - Å herre! For en fantastisk film, skam på meg som ikke har sett den før. Liker man tåreperser, er denne i særklasse!

Mai

44. Knocked up - Kjip film. Ikke morsom, ikke vittig, ikke rørende, ikke tankevekkende. Bortkastet tid, og vanvittig oppskrytt!
45. Mr. Majestyk - Ah, herlig 70-tallsaction med Charles Bronson i storslag, me like!
46. It came from outer space - Sci-fi klassiker fra 1953. Veldig artig! Mange nyere filmer er tydelig inspirert av denne.
47. Vigilante - Blodig og samfunnskritisk voldsorgie fra 1983. Kriminalitetsbølgen i New York får en gjeng menn til å ty til borgervern. Kul film.
48. Soylent Green - 70-talls sci-fi. Framtidsvisjonen om år 2022 var ikke særlig oppløftende, alt liv var i ferd med å dø ut pga drivhuseffekten.
49. Dirty Harry - Verdens kuleste snut! John McClane har lært alt han kan fra Harry Callahan.
50. Magnum Force - Dirty Harry er tilbake fo å jakte ned vigilanter i politiuniform. Min favorittfilm med Dirty Harry.
51. The time machine - Fremtidsvisjon fra 60-tallet, basert på en E. J. Welles bok. Veldig god film!
52. The Enforcer - Tredje filmen om Dirty Harry, og han er fremdeles like kul!

Juni

53. The next three days - Hva gjør man når ens kjære får livstid for et mord hun ikke har begått? God!
54. Fair Game - Politisk spenningsfilm om jakten på WMD i forkant av invasjonen av Irak. Spennende!
55. Sudden Impact - Dirty Harry 4, skikkelig gladvold, bitende replikker og ei gal dame på hevntokt. Hurra!
56. The dead pool - Fremdeles tøffere enn toget, Harry Callahan, som plutselig befinner seg på en dødsliste sammen med kjendiser som dør som fluer.
57. Wanted - Jau... Grei tidtrøyte, men ikke noe mer. Holdt på å sovne flere ganger i løpet av filmen, denne er nok dusinvare.
58. Platoon - God film om Vietnamkrigen, og hva krig kan få mennesker til å gjøre. Brutal og blodig.
59. Harry Potter and the Sorcere's Stone - Gjensyn, må jo se alle filmene før siste film natt til 13. juli.
60. Limitless - Mest av alt fint med en tur på kino. Filmen helt grei underholdning, Bradley Cooper er ikke akkurat vond å låne øyet til et par timer heller.
61. Harry Potter and the Chamber of Secrets - Gjensyn, like fantastisk film denne gangen også.
62. Harry Potter and the prisoner from Azkaban - Hippogriffer er fine dyr! Rotter... not so much!

Juli
63. True Grit - Fantastisk! Et av årets absolutte filmhøydepunkt for meg, denne elsket jeg fra begynnelse til slutt.
64. Harry Potter and the goblet of fire - En av yndlingsfilmene fra serien om Harry Potter.
65. Winters Bone - God! Veldig god! Dyster og langsom, og glimrende skuespillere!
66. Harry Potter and the Order of the Phoenix - Den svakeste Potter-filmen, men den må jo sees - igjen.
67. Harry Potter and the Half Blood Prince - De begynner å bli store, Harry, Ron og Hermione, og kampen tilspisser seg.
68. Harry Potter and the Deathly Hallows prt 1 - Enden er nær! Jeg elsker at slutten er så autentisk i forhold til bøkene.
69. Harry Potter and the Deathly Hallows prt 2 - Veldig verdig avslutning, McGonagall og Neville Longbottom trer frem som sterke og mektige. Veldig bra!
70. The Kings speach - Colin Firth er fantastisk i denne filmen om den stammende King George og hans kamp for å overvinne talefeilen som er så hemmende.
71. El Mariachi - Åh, som jeg elsker denne filmen. Gjensyn, men like kul som alltid
72. Desperado - Nok et gjensyn med en av mine favorittfilmer gjennom tidene. Action, kul musikk og Antonio Banderas... Jaaa!!
73. The Boondocks Saints - Unrated and uncut edition. En av mine absolutte favoritter gjennom tidene har blitt godt pusset opp og tilpasset bluray. Hurra!
74. Black Swan - Forbanna kjipe, dødstriste jentegrinefilm! Jeg liker ikke denne type film som beveger seg uklart mellom fantasi eller virkelighet.

August
75. The adjustment bureau - Artig film som tar opp guddommelighet, skjebne og fri vilje på en litt annerledes måte.
76. Basilisk: The Serpent King - Monsterfilm av det forferdelig dårlige slaget. Fremkalte opptil flere latterbrøl pga dårlige effekter og cheezy replikker.
77. Black Dynamite - Homage til 70-tallets lavbudsjetts exploitationfilmer. Masse kung-fu, dårlige replikker, høy afro og herlig humor.
78. Captain America - Ingenting henger på greip, den er verken tidsriktig eller historisk riktig, men jeg var vanvittig underholdt filmen igjennom.
79. From Paris with love - Kuuuul Travolta! En liten homage til Pulp Fiction var det også plass til i filmen. Denne likte jeg, en av de bedre actionfilmene jeg har sett på lenge.
80. 13 snart 30 - Litt søt jentefilm. Tenåringsjente ønsker at hun var 30, magi skjer, og vips! så er man nydelige Jennifer Garner.
81. Exam - 8 kandidater for en jobb blir sperret inne i et rom for en avsluttende eksamen. Bare en kan få jobben, hvem står igjen til slutt? KUL!
82. The mechanic - Actionfilm hvor Jason Statham spiller leiemorder, og plottet er klassisk hvem-lurer-hvem. Helt OK underholdning.

TV-serier sett på DVD/BluRay

1. Sesong 6 av The Sopranos - Fantastisk serie, verdig avslutning på serien om den iskalde sosiopaten man ikke kan la være å elske.
2. Miniserien Taken - Gudhjelpemeg for en fantastisk serie. Liker man x-files og sci-fi er dette noe som er verdt å bruke 15 timer på. Hurra!
3. Sesong 1 av The walking dead. Zombieapokalypse! What's not to like
4. Sesong 1 av Mad Men - ELSKER denne serien og reklamebransjens gründere fra 60-tallet.
5. Miniserien John Adams - Fantastisk serie om dannelsen av de forente stater og USA's andre president.

Sist redigert av Flubby : 28-08-11 kl 14:24.
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:28.