Januar
1. The Prestige - Har sett den før, men den var like god andre gangen selv om man visste hvordan den slutter.
2. The quiet earth - Postapokalyptisk New Zeelandsk sci-fi drama anno 1985. Veldig artig film 
3. Hancock - Superhelt som gjør alt feil når han hjelper mennesker i nød. Helt grei underholdning.
4. 12 rounds - Politi og røver, enkelt og greit. Ikke noe spektakulært.
5. Jenta som lekte med ilden - Lisbeth Salander er råkul, denne likte jeg, og gleder meg allerede til å se siste filmen i trilogien.
6. Luftslottet som sprengtes - Veldig god avslutning på Millennium-trilogien, klassisk krim blir jeg aldri lei.
7. The international - Helt grei thriller om korrupt bank, våpenhandel og hvitvasking av penger fra organisert kriminalitet. Dusinvare.
8. Hereafter - Smart film om tre ulike skjebner som må leve videre etter nær døden opplevelser og tap. Absolutt verdt å få med seg.
9. Amos & Andrew - Litt sprø og artig, ganske teit, og egentlig veldig dårlig. Men verdt 33 kroner som vi ga for den.
10. Puppet on a chain - Narko-thriller fra 1971. Denne filmen moret vi oss stort med, spekket med 70-tallsnostalgi og cheezy replikker.
11. Be kind rewind - Komedie med Jack Black. Morsom film, men jeg kjenner jeg fikk litt overdose av Jack Black.
12. Tenderness - Litt under gjennomsnittet spennende seriemorderthriller med Russel Crowe.
13. War of the worlds - 1953-utgaven var fantastisk! Dette er klassikeren alle moderne sci-fi filmer er inspirert av.
Februar
14. Five minutes of heaven - Britisk drama om et møte mellom to menn som sto på hver sin side av konflikten i Nord-Irland. God!
15. The Living Daylights - Har ikke sett denne siden den gikk på kino i -87. En av de bedre Bond-filmene.
16. Sultanes del Sur - Meksikansk action. Tradisjonell "slippe unna med det perfekte ran". Artig!
17. The odessa file - En ung Jon Voight jakter på gammelnazister. Spennende film fra 1974, denne likte jeg!
18. Salt - Grei tidtrøyte. Angelina Jolie er en grusomt dårlig skuespiller, dette var en posør-rolle for henne.
19. Wall Street - Den fra 1987. Det er alltid deilig når rike eklinger får som fortjent!
20. Wall Street: Money never sleeps. Ikke like god som originalen, men helt grei underholdning. Likte man den første, liker man denne også.
21. Trolljegeren - Blair Witch møter Men in Black ispedd en god dose Asbjørnsen og Moe. Hurra! Hysterisk morsom!
22. A serious man - Velspilt og interessant film. Jeg er ikke helt sikker på hva Coen-brødrene vil formidle, men jeg liker det likevel.
23. Revenge of the nerds - Gjensyn for n'te gang. Jeg elsker den filmen!
24. The American - Saktmodig, dvelende, lavmælt. George Clooney gjør en god figur, men ikke helt min type film likevel.
25. Music & Lyrics - I sjangeren romantisk komedie som jeg ikke er stor fan av, var denne faktisk ganske morsom. PoP goes my heart 
Mars
26. Wild Target - Britisk svart komedie. Har ikke ledd så mye siden Hot Fuzz, denne anbefales altså!
27. 88 minutes - Klassisk thriller som stiller spørsmål om den dødsdømte seriemorderen er skyldig eller ikke. OK underholdning.
28. Red - Jeg ELSKER Bruce Willis når han slår fra seg, og det gjør han i denne actionkomedien. Knallbra underholdning!
29. The Ghost Writer - Denne var dyster, velspilt, intelligent og hadde overraskende slutt. Anbefales!
30. Anamorph - Bisarr seriemorder sikter seg inn på etterforskeren. Forutsigbar og kjedelig. Willem Dafoe mangler utstråling.
31. Sannheten om Rødhette - Historien om Rødhette sett fra forskjellige vinkler som et kriminalmysterium. Utrolig morsom animasjonsfilm!
32. Heat - Intens, spennende og antagelig den beste politi og røver filmen jeg har sett. DeNiro og Pachino er fantastiske!
33. Machete - Vold, store skytere, tortur, nakne damer, rånete biler, blod, gørr og mere vold! Jaaaaa!!! 
April
34. Skrekkens Sirkus - Jeg likte ikke denne, jeg så den sammen med min vampyrfrelste datter. Vampyrfantasy, ganske middelmådig sådan.
35. Dr. No - James Bond fra 1962. Klassiker!
36. Stone - Dystert drama, passe god. Filmen formidlet mye mer enn hovedplottet, men lykkes ikke helt, dessverre.
37. The town - Bankranerefra Georgetown (Boston) jaktes på av FBI. Dug forelsker seg i baksjefen de tar som gissel, og ønsker å snu livet. God!
38. Yes man - A4-komedie med Jim Carrey - og han får man til slutt overdose av. Ok underholdning, hvis man er ute etter lettbent underholdning.
39. Harry Potter and the deathly hallows part 1 - Gjensyn fra kino. Veldig tro mot boka, det liker jeg, og jeg gleder meg som en unge til siste film!
40. The Goonies - Klassiker fra -85, og eldstejentas filmvalg. Unger på jakt etter sjørøverskatt, for da kan de redde nabolaget fra å bli golfbane.
41. Unstoppable - Førerløst tog lastet med giftige kjemikalier fordelt på 30 vogner truer med å spore av og blåse en hel by til himmels. Kul film!
42. The Stone Killer - Jeg har en liten forkjærlighet for kriminalfilmer fra 70-tallet, spesielt med Charles Bronson. Denne var helt på det jevne.
43. Million dollar baby - Å herre! For en fantastisk film, skam på meg som ikke har sett den før. Liker man tåreperser, er denne i særklasse!
Mai
44. Knocked up - Kjip film. Ikke morsom, ikke vittig, ikke rørende, ikke tankevekkende. Bortkastet tid, og vanvittig oppskrytt!
45. Mr. Majestyk - Ah, herlig 70-tallsaction med Charles Bronson i storslag, me like!
46. It came from outer space - Sci-fi klassiker fra 1953. Veldig artig! Mange nyere filmer er tydelig inspirert av denne.
47. Vigilante - Blodig og samfunnskritisk voldsorgie fra 1983. Kriminalitetsbølgen i New York får en gjeng menn til å ty til borgervern. Kul film.
48. Soylent Green - 70-talls sci-fi. Framtidsvisjonen om år 2022 var ikke særlig oppløftende, alt liv var i ferd med å dø ut pga drivhuseffekten.
49. Dirty Harry - Verdens kuleste snut! John McClane har lært alt han kan fra Harry Callahan.
50. Magnum Force - Dirty Harry er tilbake fo å jakte ned vigilanter i politiuniform. Min favorittfilm med Dirty Harry.
51. The time machine - Fremtidsvisjon fra 60-tallet, basert på en E. J. Welles bok. Veldig god film!
52. The Enforcer - Tredje filmen om Dirty Harry, og han er fremdeles like kul!
Juni
53. The next three days - Hva gjør man når ens kjære får livstid for et mord hun ikke har begått? God!
54. Fair Game - Politisk spenningsfilm om jakten på WMD i forkant av invasjonen av Irak. Spennende!
55. Sudden Impact - Dirty Harry 4, skikkelig gladvold, bitende replikker og ei gal dame på hevntokt. Hurra!
56. The dead pool - Fremdeles tøffere enn toget, Harry Callahan, som plutselig befinner seg på en dødsliste sammen med kjendiser som dør som fluer.
57. Wanted - Jau... Grei tidtrøyte, men ikke noe mer. Holdt på å sovne flere ganger i løpet av filmen, denne er nok dusinvare.
58. Platoon - God film om Vietnamkrigen, og hva krig kan få mennesker til å gjøre. Brutal og blodig.
59. Harry Potter and the Sorcere's Stone - Gjensyn, må jo se alle filmene før siste film natt til 13. juli.
60. Limitless - Mest av alt fint med en tur på kino. Filmen helt grei underholdning, Bradley Cooper er ikke akkurat vond å låne øyet til et par timer heller.
61. Harry Potter and the Chamber of Secrets - Gjensyn, like fantastisk film denne gangen også.
62. Harry Potter and the prisoner from Azkaban - Hippogriffer er fine dyr! Rotter... not so much!
Juli
63. True Grit - Fantastisk! Et av årets absolutte filmhøydepunkt for meg, denne elsket jeg fra begynnelse til slutt.
64. Harry Potter and the goblet of fire - En av yndlingsfilmene fra serien om Harry Potter.
65. Winters Bone - God! Veldig god! Dyster og langsom, og glimrende skuespillere!
66. Harry Potter and the Order of the Phoenix - Den svakeste Potter-filmen, men den må jo sees - igjen.
67. Harry Potter and the Half Blood Prince - De begynner å bli store, Harry, Ron og Hermione, og kampen tilspisser seg.
68. Harry Potter and the Deathly Hallows prt 1 - Enden er nær! Jeg elsker at slutten er så autentisk i forhold til bøkene.
69. Harry Potter and the Deathly Hallows prt 2 - Veldig verdig avslutning, McGonagall og Neville Longbottom trer frem som sterke og mektige. Veldig bra!
70. The Kings speach - Colin Firth er fantastisk i denne filmen om den stammende King George og hans kamp for å overvinne talefeilen som er så hemmende.
71. El Mariachi - Åh, som jeg elsker denne filmen. Gjensyn, men like kul som alltid 
72. Desperado - Nok et gjensyn med en av mine favorittfilmer gjennom tidene. Action, kul musikk og Antonio Banderas... Jaaa!!
73. The Boondocks Saints - Unrated and uncut edition. En av mine absolutte favoritter gjennom tidene har blitt godt pusset opp og tilpasset bluray. Hurra!
74. Black Swan - Forbanna kjipe, dødstriste jentegrinefilm! Jeg liker ikke denne type film som beveger seg uklart mellom fantasi eller virkelighet.
August
75. The adjustment bureau - Artig film som tar opp guddommelighet, skjebne og fri vilje på en litt annerledes måte.
76. Basilisk: The Serpent King - Monsterfilm av det forferdelig dårlige slaget. Fremkalte opptil flere latterbrøl pga dårlige effekter og cheezy replikker.
77. Black Dynamite - Homage til 70-tallets lavbudsjetts exploitationfilmer. Masse kung-fu, dårlige replikker, høy afro og herlig humor.
78. Captain America - Ingenting henger på greip, den er verken tidsriktig eller historisk riktig, men jeg var vanvittig underholdt filmen igjennom.
79. From Paris with love - Kuuuul Travolta! En liten homage til Pulp Fiction var det også plass til i filmen. Denne likte jeg, en av de bedre actionfilmene jeg har sett på lenge.
80. 13 snart 30 - Litt søt jentefilm. Tenåringsjente ønsker at hun var 30, magi skjer, og vips! så er man nydelige Jennifer Garner.
81. Exam - 8 kandidater for en jobb blir sperret inne i et rom for en avsluttende eksamen. Bare en kan få jobben, hvem står igjen til slutt? KUL!
82. The mechanic - Actionfilm hvor Jason Statham spiller leiemorder, og plottet er klassisk hvem-lurer-hvem. Helt OK underholdning.
TV-serier sett på DVD/BluRay
1. Sesong 6 av The Sopranos - Fantastisk serie, verdig avslutning på serien om den iskalde sosiopaten man ikke kan la være å elske.
2. Miniserien Taken - Gudhjelpemeg for en fantastisk serie. Liker man x-files og sci-fi er dette noe som er verdt å bruke 15 timer på. Hurra!
3. Sesong 1 av The walking dead. Zombieapokalypse! What's not to like 
4. Sesong 1 av Mad Men - ELSKER denne serien og reklamebransjens gründere fra 60-tallet.
5. Miniserien John Adams - Fantastisk serie om dannelsen av de forente stater og USA's andre president.