Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Reima eller PoP vinterdress?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-08-11, 20:17   #281
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reima eller PoP vinterdress?

Jeg kjente på Kappahldressen for 2 dager siden, synes den kjentes litt tjukk og stiv ut jeg, ellers var den vel grei, litt kjipe farger da men.
Lindez sine har jeg ikke sjekket ut, vi har nok vinterdresser i år.

Sist redigert av Chablis : 13-08-11 kl 20:52.
Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-11, 20:21   #282
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Ja, du kunne vel egentlig det. Var den røde fin, altså?

Jeg syntes den røde var fin i alle fall. Men jeg er glad i rødt da. Og Knerten protesterte ikke når vi prøvde den. Han liker rødt han også, dog kaller han den røde buksa si for "julenissebuksa" for han fikk den til nissefesten i barnehagen, så den var første gang brukt når han var julenisse. Men den brukes ellers også altså.

Jeg syntes den røde var finest av de fargene som hang der, jeg ville kjøpt rød til jente også, heller enn den rosa, og den marineblå var så mørk, så mørk. Den røde var fin.

Gammel 13-08-11, 20:56   #283
Chablis
Drømmer

Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Rødt er jo fint da. Poden har rød vinterdress,jeg er lei av svart eller blått nemlig.

Gammel 13-08-11, 21:40   #284
Geitrams

Medlem siden: Jun 2009
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

KappAhl-dressen er ikke stivere enn Reimatec+'en han brukte i fjor. Har hatt begge ute av skapet idag og kjent på de. Den røde fra KappAhl var også veldig fin, men den ville han ikke prøve engang

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-11, 22:36   #285
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Geitrams, her.

KappAhl-dressen er ikke stivere enn Reimatec+'en han brukte i fjor. Har hatt begge ute av skapet idag og kjent på de. Den røde fra KappAhl var også veldig fin, men den ville han ikke prøve engang

Tror reima tec +'en var stivere, faktisk. Jeg likte den røde, men de hadde bare str 92. Min må nok ha str 98 om de er normale i str. Får vente og se litt og se når jeg får neste % på sms.

Gammel 14-08-11, 09:58   #286
Chablis
Drømmer

Standard

Jeg synes da den var stivere enn reima tec, men nå spiller vel ikke det så stor rolle når barna er store kanskje. Den blå dressen de har til de minste,var utrolig fin i fargen , synd de ikke hadde den blå til de store.

Gammel 14-08-11, 10:39   #287
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Er dere liksom på Kappahl og Lindex nå?

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 10:43   #288
Chablis
Drømmer

Standard

Jeg bare kjenner på dressene jeg, nysgjerrig vet du.
Vi har mer enn nok dresser i år.

Gammel 14-08-11, 10:44   #289
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Er dere liksom på Kappahl og Lindex nå?

Antyder du at de har sunket ned på et lavmål?

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 10:49   #290
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har jo gjort en "tabbe" i år fant jeg ut tidligere i sommer. Jeg gikk gjennom dressene på loftet og kom over en ny Reimadress med lappene på i str. 116. Stusset litt over fargene for det var ikke de fargene på Reimadressen jeg hadde kjøpt på salg et par uker før...men tro meg, den dressen dukket opp den også. Jeg tenkte jeg var lur og kjøpte dress på -50% i vår, og det samme tenkte jeg nok i fjor høst da jeg kjøpte den første dressen på -50%. Så nå har jeg to dresser i 116, kunne nok solgt den ene, men beholder begge. Alltid kjekt med en skiftedress, det har vi alltid, men det pleier ikke å være en ny, dyr Reimadress som er ekstraskift.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 10:53   #291
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av emin, her.

Antyder du at de har sunket ned på et lavmål?

Jeg trodde dette var en seriøs debatt om Reima og P.OP, så dette var en noe uventet vending, ja.

Gammel 14-08-11, 12:46   #292
Geitrams

Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Jeg ble positivt overrasket over at jeg selv syns KappAhl sin dress faktisk er på nivå med de dressene vi har hatt før (det syns jeg ikke Lindex sin var). Har jo ikke prøvd den ute enda, men skulle den ikke holde mål er ikke 500 kroner all verden. Og jeg er ikke så fin på det at jeg ha en dress til 1700 kroner bare fordi jeg har råd til det

Gammel 14-08-11, 12:53   #293
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Standard

Det gjenstår å se om de holder mål da, jeg venter full rapport, altså.
Jeg kjøper ikke dress til 1700 fordi jeg er fin på det, men fordi jeg kjenner kvaliteten og ofte kan den selges igjen for 5-600 kr, da synes jeg det går an. Det er også bra med gjenbruk! En Kappahl-dress får man kanskje ikke solgt igjen?

Gammel 14-08-11, 16:59   #294
Geitrams

Standard

Nei, men et tap på 500 kroner kan jeg helt fint leve med. Det taper man uansett dress. Jeg har forøvrig fem vinterdresser i skapet nå fordi jeg tar vare på de til nestemann. Kun en er litt slitt og skal være reservedress (vanlig Reimatec som han brukte som toåring). Første Reimatec'en, samt fjorårests Reimatec+ er ikke synlig slitt i det hele tatt og skal arves av lillebror som hoveddress
Så får vi se hvilken kategori denne dressen havner i.

Gammel 14-08-11, 19:44   #295
Chablis
Drømmer

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Det gjenstår å se om de holder mål da, jeg venter full rapport, altså.
Jeg kjøper ikke dress til 1700 fordi jeg er fin på det, men fordi jeg kjenner kvaliteten og ofte kan den selges igjen for 5-600 kr, da synes jeg det går an. Det er også bra med gjenbruk! En Kappahl-dress får man kanskje ikke solgt igjen?

Jeg ventet egentlig bare på at det skulle komme en sånn kommentar om at man er fin på det.. Jeg kjøper heller ikke dyr dress fordi jeg er fin på det, men fordi jeg har funnet ut hva som er bra og ikke.Jeg er veldig sær på dressene , det vet jeg men det er fordi jeg vil poden skal ha gode bevegelige dresser.

Gammel 14-08-11, 19:51   #296
Geitrams

Standard

Men mener du at man er mindre opptatt av kvalitet hvis man finner en dress som er billig og virker bra? Jeg er også veldig sær på dresser, men etter å ha hatt mine fem gamle reimatec ute av skapet og sammenliknet kan jeg ikke se at den nye vi har kjøpt står tilbake for noen av reimaene hverken når det gjelder vekt, mykhet eller bevegelighet.
Så får vi heller bare teste ut og se an slitestyrke og vanntetthet underveis. Skulle den ikke holde mål kan man alltids kjøpe en ny.

Gammel 14-08-11, 19:59   #297
Chablis
Drømmer

Standard

Men mener du at man er mindre opptatt av kvalitet hvis man finner en dress som er billig og virker bra? Jeg er også veldig sær på dresser, men etter å ha hatt mine fem gamle reimatec ute av skapet og sammenliknet kan jeg ikke se at den nye vi har kjøpt står tilbake for noen av reimaene hverken når det gjelder vekt, mykhet eller bevegelighet.
Så får vi heller bare teste ut og se an slitestyrke og vanntetthet underveis. Skulle den ikke holde mål kan man alltids kjøpe en ny.

Har jeg sagt noe om det? Vi har prøvd mange dresser i tilegg til at jeg jobber i barnehage, jeg har dermed funnet ut hva jeg synes fungerer og ikke.

Gammel 14-08-11, 20:59   #298
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Standard

Svaret er nei til det første, det er jo supert om billige dresser kan være like bra. Når det gjelder å kjøpe en ny, hvis den første ikke holder; det er det jeg prøver å unngå ved å kjøpe en jeg kjenner til fra før, selv om man kan få en "mandagsdress" da også.

Gammel 14-08-11, 21:03   #299
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg så ikke på dressene på Kappahl, og det var først og fremst på grunn av fargene, for jeg ville ha noe mer spenstig til så små barn. De på Lindex ble vurdert, men jeg syntes de var for stive i stoffet til en toåring. Så for i år ble det Reima, som noen synes er glorete i fargene. Jeg er litt barnslig, og liker dresser med figurer på.

Vi har forresten arvet flere bevernylondresser til henne, men de har jeg ikke en gang prøvd på, for det synes jeg er tungt og ekkelt å bruke på et så lite barn. Men ikke alle er enige med meg der, heller.

Gammel 14-08-11, 21:09   #300
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ulike krav til de minste som ikke sier fra om de blir våte og kalde, barnehagebarn som er ute hele dagen i utegruppe og skolebarn som bare er ute et par timer om dagen og som kan si fra om de blir våte eller kalde. De minste må ha vanntett og bevegelig. Utegruppebarna må ha yttertøy av toppklasse, det må være både slitesterkt, vanntett og bevegelig samt lett å få av og på. Mens skolebarna kan greie seg med "greit nok".

Men jeg må si jeg synes kjedebutikkenes yttertøy har kommet seg veldig de siste årene, det er ikke lenger slik at jeg ikke vurderer det. Dog har jeg ikke funnet noe som er mykt nok til de minste og samtidig vanntett.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:51.