Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvilken dress og sko til toåring i Oslo nå i vår?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-03-07, 10:53   #1
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Hvilken dress og sko til toåring i Oslo nå i vår?

Noen som har anbefalinger til vårdress (høy kvalitet, skal vare til nr 2 også ) til bruk i Oslo?

Dere erfarne mødre; når pleier dere å bytte fra Reima vinterdressen til vårdress? Gutten er halvannet år, er det urealistisk å tro at jeg kan kjøpe en dress som skal vare til neste vinterdress på senhøsten?

Hvilke utesko til bruk i barehagen anbefaler dere å kjøpe nå? Vinterskoene er for små så jeg må uansett kjøpe noe nytt nå.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-07, 10:54   #2
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken dress og sko til toåring i Oslo nå i vår?

*abonnerer*

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-07, 10:55   #3
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Oliver har begynt å bruke sin ReimaTec vårdress nå i bbarnehagen
Han bruker Troll ullfleece under
Fryser ikke og holder seg god og varm

Angående sko bruker han forede gummistøvler, gummistøvler med hjemmestrikkede ullsokker i eller Cherrox
Har også brukt ReimaTec støvlene sine

Gammel 14-03-07, 10:55   #4
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Noen som har anbefalinger til vårdress (høy kvalitet, skal vare til nr 2 også ) til bruk i Oslo?

Jeg kjøpte en vårdress fra Polarn & Pyret for noen år siden. Tynn, med fleecefor. har holdt utrolig bra - storesøster han brukt den, kusinen hennes, og nå skal lillebror snart bruke den. Kostet vel en 7-800 kroner, tror jeg.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-07, 10:58   #5
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Min 23-månding har en HH vårdress i str 104. Den passer nå (litt romslig) og vi regner med å ha den langt utover høsten også.

Han har brukt den, med varierende lag av ull under, i vinter også.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-07, 10:59   #6
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Barnehagen sier at de egentlig ikke trenger noe vårdress. De bruker Reimatec-dressen med stadig mindre under frem til det er OK med regntøyet (evt. med ekstra ulldress).

Jeg tenker at det må bli litt klamt, men ullet gjør det vel bedre?

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-07, 11:00   #7
scilla

scilla sin avatar

scilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt likt
Standard

Vi er også igang med Reima Tec vårdress med varierende tykkelse ull under. Hvis du kjøper dressen litt stor nå, kan du godt bruke den til høsten igjen. Det har jeg gjort i allefall .
Akkurat nå er det Cherrox som gjelder i barnehagen vår - myyye våt snø...

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-07, 11:02   #8
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Man kan kjøpe vårdressen litt større enn vinterdressen fordi den ikke blir så "stor".

Vi bruker en todelt Hellytech nå, men den skal spares litt på også skal jeg kjøpe en billigdress ala reflex. Man må uansett ha regnbukse over på sølete og regnfulle dager, så da ser jeg ikke poenget med å kjøpe en kjempedyr.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-07, 11:16   #9
Observatøren

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Vi har Reflex-vårdress. Kjøpte på salget i fjor, str 92, kunne godt ha kjøpt 98.

vi har begynt å bruke den nå, med ullbukse/genser under. Fungerer veldig bra. Det eneste jeg er misfornøyd med, er at det er ganske stramme strikker i ermene.

Jeg kjøpte et par cherrox på Fretex - 39kr. Bare nå i den slushete perioden. Kamik-støvlene brukes en stund til (bytte på), og så får vi se hva det blir til. De Superfitene (? Zol?) høres veldig bra ut.

Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-07, 11:37   #10
lil'c
Passiv

Hvor: Oslo
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Hvilken dress og sko til toåring i Oslo nå i vår?

Snuppa har Reima Tec vårdress nå, den er genial, slipper man regntøyet også.
Bruker bare ullundertøy og et lag til med ull under.

Også bruker hun støvletter i skinn med fòr ute, imprignerte. Og med ullsåle og ullsokk. Blir ikke våt, holder seg varm, de puster, veier ingenting og er myke og gode, med riktig støtte, og god såle.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-07, 12:33   #11
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Når det er 8-10 varmegrader og varmere pleier jeg å gå over til vårdress. Vi har brukt Reimatec vårdress, og har vært veldig fornøyd! (har en i 86 som vi vurderer å selge nå, den brukte gutten min fra han var 1 år og 4 måneder til han var nesten 2, vi må kjøpe ny i nå i vår).

Av sko så bruker vi viking thermo nå(cherrox-ligende) og når det blir litt tørrere på bakken bruker vi Timberland goretex sko, litt høye jogge-skoaktige sko ala hiking-sko til voksne. Eller ved regnvær støvler.

Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-07, 12:51   #12
tutta
Passiv

Standard

Pelix går i park og der bruker han nå Reima tec vårdress med ullklær under samt regnbukse over dressen. Holder ikke med dress med gummi i rumpen,min sønn bader nemlig daglig i de store vanndammene . Bruker fortsatt Sorel vinterstøvler( de som utsendemessig likner på cherrox). Har masse skift av ull,fleece,sokker,støvler og gummibukse med i parken!

Dessverre tror jeg vi må gå til anskaffelse av ny vårdress...... Str 86 holder vel kanskje ut april.......

Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 16:30   #13
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi skal gå over til vårdressen hans nå fra mandag. Da har han ullundertøy + ullfleece under og holder seg god og varm. På føttene har han det samme som i vinter: Ecco Goretex eller Viking Thermo. Vi kjøpte et par sko på Obs! nå nylig (husker ikke hva de het), men det ser ut til at vinteren blir for kort til at vi får rukket å bruke dem. De får ligge til lillebror.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:54.