|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Ringskrømt
|
Er Wenche full, eller?Jeg var på letings etter en ny oppskrift på fleskepannekaker, og denne anbefaler Wenche meg.
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er Wenche full, eller?Dette hørtes mer ut som suppe. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er Wenche full, eller?Var litt lite mel ja. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er Wenche full, eller?Jeg lager langpanne-pannekake (hiver man inn skinkebiter el blir det fleskepannekake) av mammas oppskrift og den er jo litt lik den i HI: Sist redigert av Sundae : 18-08-11 kl 08:07. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Er Wenche full, eller?
Den var det ihvertfall nok mel i.
|
|
|
#10 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Er Wenche full, eller?Men hvor tynn blir røra da? Til tross for egg (7 egg er vel helt vilt uansett?) så er vel 9 l melk + opptil 5 ss smeltet smør mye væske til 3,5 dl hvetemel? Jeg lager i stekepanne, og like de litt tjukke.
|
|
|
#11 |
|
maler
|
Sv: Er Wenche full, eller?Jeg lager med 10 egg, 6dl hvetemel (evt noe byttet med havregryn) og 1 L melk. Og litt salt. Da synes jeg de blir passe på alle måter. Jeg liker litt ekstra egg i dem. Jeg vil tro veldig mye mindre mel gir tynnere røre ja, men det er fullt mulig å lage dem slik crepes-tynne med røra mi hvis man vil det.
|
|
|
#12 |
|
Den røren jeg lager er som rennende melk, kanskje litt tykkere, men ikke tykk. Skjønner? Sist redigert av Sundae : 17-08-11 kl 22:31. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Sv: Er Wenche full, eller?Begynte å lese om langpannekaker på en oppskriftside jeg pleier å bruke og se! Italienene er enige med Wenche (men i langpanne) |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Er Wenche full, eller?Det kan være fordi jeg liker litt tykkelse på de. Jeg droppa den oppskriften, helte i så mye mel jeg ville ha, spedde med melk til den ble sånn passe tykk, og lot den svelle 15 min ca. Så tilsatte jeg 3 egg, litt salt og litt bakepulver, og lot den svelle litt til. Funket bra!
|
|
|
#16 |
|
Sånn passe sane
|
Kunne tenke meg å prøve langpannepannekake.
|
|
|
#17 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Med 9 LITER melk er vel 3,5 dl mel, uavhengig av antallet ss smeltet smør, litt lite....
|
|
|
#18 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Er Wenche full, eller?Mine pannekaker lages forresten ute oppskrift, bare med sånn "noen egg, en skvett melk, mel til det blir tykt, og mer melk til passe tynt, og noe smør sånn alt ettersom. Ja, og litt mer melk om den blir stående en stund så den blir tykk"
|
|
|
#19 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Er Wenche full, eller?Nå har jeg lest den oppskriften gang på gang, og lurer på om den kanskje er redigert eller om jeg ikke skjønner tallene? Det står da virkelig 8,75 dl melk, og det er i alle kokebøker jeg har det samme som i underkant av 9 dl.
|
|
|
#20 |
|
~~~~~~~
|
Jeg tror Wenche har den mest edrulige oppskriften av dere to foreløpig. :selvoppnevt dommer:
|
![]() |
|
|