Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det in å ha barn i tett alder?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-08-11, 10:16   #1
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Er det in å ha barn i tett alder?

Jeg fikk nemlig høre at jeg er in med mine tette.

Er det sånn at det er in for tiden? Hvor tette er dine og hvorfor valgte dere det evt.valgte dere det ikke det?

Gammel 20-08-11, 10:18   #2
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det in å ha barn i tett alder?

Om det er in aner jeg ikke. Mine er ikke nær i alder, men det er fordi det ikke gikk an å få de tettere.

Gammel 20-08-11, 10:20   #3
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Klart det.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 10:20   #4
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Nei, det har jeg ikke hørt noe om ennå.

Jeg vet at det er in med mange barn (en flokk, som det kalles ), men har ikke hørt noe om aldersforskjell på de.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 10:23   #5
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Det er 5 år og 3 mnd mellom mine fem gutter. De to første er det 14 mnd mellom og det hadde blitt enda mindre hadde vi kunne bestemt. Jeg mistet en gang mellom dem. Grunnen til det var vegg-til-vegg-teppet (som legen så pent kalte det ) mitt som stadig vokste. Vi ville ha de to vi skulle ha kjapt før jeg ble steril (som jeg var spådd - kremt).

Nr. tre kom før tanken heeelt var modnet, men det var en kalkulert risiko og veldig velkommen. Det er 2,5 år mellom nr. 2 og 3.

Nr. 4 og 5 ble til da treern var 8 mnd, og det var slett ikke planlagt. Gikk noen runder der gitt. Det er 17 mnd mellom nr. 3 og tvillingene.

Jeg ser klare fordeler med å ha de så tette, men noen ganger skulle jeg ønske vi hadde den luksusen å ha litt eldre søsken som ikke ser ALT som konkurranse og som kan snakkes fornuftig til. Det er til tider KAOS i hjemmet, men samtidig veldig koselig å se de leke sammen alle fem.

Gammel 20-08-11, 10:25   #6
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

Hva som er in og ikke får bare være. Vi har 5,5 år mellom våre to gutter og har satt strek der. Perfekt aldersforskjell for oss, og vi ville ikke gjort det annerledes. Guttene har hele tiden hatt stort utbytte av hverandre og har et veldig godt forhold.

Godt å høre.

Gammel 20-08-11, 10:27   #7
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Det er vel heller det at gjennomsnittsalderen for førstegangsfødende har økt. Skal man ha flere må de komme tettere enn mine iallefall.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 10:27   #8
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

Hva som er in og ikke får bare være. Vi har 5,5 år mellom våre to gutter og har satt strek der. Perfekt aldersforskjell for oss, og vi ville ikke gjort det annerledes. Guttene har hele tiden hatt stort utbytte av hverandre og har et veldig godt forhold.

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Godt å høre.

Jeg tror det med å ha et godt forhold til søskenene har mer med kjemi å gjøre enn aldersforskjell. Jeg har et kjempegodt forhold til søsteren min som er 8 år eldre enn meg.

Gammel 20-08-11, 10:28   #9
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Det er vel heller det at gjennomsnittsalderen for førstegangsfødende har økt. Skal man ha flere må de komme tettere enn mine iallefall.

Jeg var 29 da jeg hadde fått alle fem .

Gammel 20-08-11, 10:28   #10
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

3 1/2 år og 2 1/2 år. Hadde aldri valgt så tett selv. Minst 4 år i mellom.

Gammel 20-08-11, 10:30   #11
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

For oss var det uaktuelt å ha tette barn pga. slitsomme svangerskap og barn med kolikk.

Akkurat det skjønner jeg godt. Nr. 2 hadde kolikk og jeg bestemte meg for ALDRI å få flere barn. Det var derfor det tok såpass "lang" tid å modne tanken på å få en til. Jaggu fikk nr. 3 også kolikk, og det var en av grunnene til at jeg fikk helt panikk da jeg fant ut at jeg var gravid igjen.

Gammel 20-08-11, 10:32   #12
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Det tror nok jeg også.

Men så føler jeg at det alltid har vært veldig vanlig med ca 1,5-2,5 år mellom ungene, i alle fall var det rimelig standard der jeg vokste opp.
Vi ville gjerne ha tette, både fordi jeg har vokst opp som enebarn og alltid savnet søsken, og fordi jeg etterhvert fikk bonusfamilier på alle kanter med halv- og stesøsken som var mange år eldre eller yngre enn meg.
Men det er ikke alt som kan planlegges, så derfor ble det mange år melom de to første her. Nå blir det ganske nøyaktig 2 år mellom de to yngste dersom alt går som planlagt med den i magen, og jeg er spent på hvordan det blir.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 10:33   #13
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Om det er in aner jeg ikke men vi har aldri ønsket oss tette barn. Nå er jeg veldig glad for at det er litt aldersforskjell på dem, noe særlig vesla nyter godt av.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 10:33   #14
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ikke in, det er nødvendig for å få barnehageplass på søskenprioritet.
Tror jeg.

:definitivt ikke in:

Gammel 20-08-11, 10:34   #15
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 811
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Vi planla to tette, så fikk vi en Bonus. 5 år og 3 mnd mellom eldste og yngste, fin forskjell.

Hva som er in kunne ikke brydd meg mindre, men jeg gjetter også at det har noe med den høye snittalderen på førstegangsfødende å gjøre.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 10:37   #16
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Vi fikk ikke barn tett i alder fordi vi er så in, men fordi jeg er så sløv. :deler:

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 10:37   #17
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Me planla aldri noko, men endte opp med tre tette. Om det er in eller ikkje har eg aldri tenkt ein tanke over.

Gammel 20-08-11, 10:37   #18
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av MissS, her.

Jeg var 29 da jeg hadde fått alle fem .

Det var jeg også, jeg var 29 da -02 modellen ble født. Mistet en tre uker gammel gutt i -99 så jeg rakk å få fem barn på 9 år. Absolutt tett nok for meg.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 10:37   #19
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

IRL så hører jeg lite positivt om tett alder, bare "stakkars deg"-tvunge liksomting.
Og så masse bra om det å ha fire-fem år i mellom.

Folk i virkeligheten er teite! Heretter holder jeg meg på internett!

Gammel 20-08-11, 10:39   #20
mammaugla
Superduperaktiv

mammaugla sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
mammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populær
Standard

Det er vel ganske enkel matematikk.
Gjennomsnittsalderen for førstegansfødende har økt ganske mye siden 70-tallet. Så da jeg ble født var mamma 20 og hadde 20 år (hvis man bare for eksemplets skyld setter 40 år) hun kunne fordele barna på. Får man første barn når man har passert 35 som en del av mine venner har gjort så har man litt dårligere tid hvis man skal ha flere.

mammaugla er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:10.