Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det in å ha barn i tett alder?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-08-11, 14:26   #41
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det in å ha barn i tett alder?

Vi ønsket at de skulle ha potensielle lekekamerater i hverandre og har 2 år og 4 mnd og 2 år og 10-11 mnd mellom dem. Skulle gjerne hatt avstanden til nr.3 enda mindre. De to eldste er hverandre nærmest, og gjør veldig mye sammen. Nr. 3 er på vei til å kunne delta mer på ting, men 3 år er stor forskjell fra litt over 2 år.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 14:33   #42
Joy Stark
Superduperaktiv

Joy Stark sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Costa Blanca, Spania
Joy Stark er litt kulJoy Stark er litt kulJoy Stark er litt kul
Standard

Vi fikk 4 barn i løpet av 3,5 år og her i Spania er det ikke vanlig eller in på noen som helst måte. Herregud som folk stirrer. Når jeg så bekrefter at alle 4 er mine når de spør, så himler de med øynene og hviner mamma mia. Vi har fått de barna vi vil ha. Vi drømte om 5 men det er nok med 4 for oss.
Det er veldig greit å ha alle fire så tette men jeg må inrømme at det også er travelt og slitsomt. De leker fint med hverandre alle sammen, selv om minstemann ofte kommer litt til kort av og til, så er de andre tre flinke til å ta ham med seg på leken sin. De er en herlig gjeng

Gammel 20-08-11, 14:39   #43
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Grunnen til at jeg ikke ville ha barn med liten aldersforskjell er at jeg ville ha hver småbarnsepoke for seg, både av hensyn til barnet og fordi jeg er bedagelig anlagt. :muligens umoderne:

Gammel 20-08-11, 14:44   #44
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har to år og nesten to måneder mellom våre.
I min verden er ikke det å være in, men litt uvitende kanskje ...

Vi ville gjerne ha to tette, litt usikker på grunnen til det, men det var nok en tanke om søskenkjærlighet og idyll ... -har ikke helt slått til ...

Gammel 20-08-11, 14:59   #45
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Grunnen til at jeg ikke ville ha barn med liten aldersforskjell er at jeg ville ha hver småbarnsepoke for seg, både av hensyn til barnet og fordi jeg er bedagelig anlagt. :muligens umoderne:

Jeg hadde heller ikke en veldig god lekekamerat i min tette søster, så det utgikk som argument her. Jeg så flere ulemper med to tette, enn fordeler. gså bedagelig anlagt:

Gammel 20-08-11, 15:05   #46
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Her blir det forhåpentligvis ikke mange år mellom første og andre hvis vi skal ha en til, men det er først og fremst fordi vi er 36 begge to og gjerne vil ha en eventuell nummer to før jeg blir 40 i hvert fall, og gjerne litt før. Trendy har vi visst aldri vært.

Gammel 20-08-11, 15:09   #47
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Her blir det forhåpentligvis ikke mange år mellom første og andre hvis vi skal ha en til, men det er først og fremst fordi vi er 36 begge to og gjerne vil ha en eventuell nummer to før jeg blir 40 i hvert fall, og gjerne litt før. Trendy har vi visst aldri vært.

Det er vel litt trendy å få barna etter 30?

Gammel 20-08-11, 15:22   #48
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kitty Bastard, her.

IRL så hører jeg lite positivt om tett alder, bare "stakkars deg"-tvunge liksomting.
Og så masse bra om det å ha fire-fem år i mellom.

Folk i virkeligheten er teite! Heretter holder jeg meg på internett!

Det er fordi de er misunnelige.

Jeg blåser i hva som er in og ikke, jeg følger hjertet og fornuften i dette tilfellet.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 15:22   #49
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Om det er in aner jeg ikke. Mine er ikke nær i alder, men det er fordi det ikke gikk an å få de tettere.

Signerer den. Har 5 år mellom mine (i praksis gikk det seks år før vi hadde begge) og der var fordi det var så kjapt det gikk an å få to.

Der ble riktig, det også.

Gammel 20-08-11, 15:33   #50
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Det er fordi de er misunnelige.

Jeg blåser i hva som er in og ikke, jeg følger hjertet og fornuften i dette tilfellet.

Og har man barn med stor aldersforskjell, så hører man bare negativt om det også. To enebarn, ingen glede av hverandre, håpløse ferier, og-hva-har-du.

Gammel 20-08-11, 15:43   #51
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har 3 år mellom våre to barn. Har vurdert nummer tre fram og tilbake i perioder, men lander på kun to. Aldersforskjellen på våre to hadde nok vært større hadde ikke mannen mast så innmarri.

Jeg har inntrykk av at det er litt "in" å få flere enn to og gjerne også litt tette, ihvertfall mer enn når jeg var barn selv. Er det ikke litt tegn på at man har ressurser, økonomi og energi til flere, status.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 15:46   #52
Hot Lips
kissable

Hot Lips sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Vi er veldig trendy som har tre, har jeg hørt.
Fem og et halvt år mellom førstefødte og tvillingene. Helt perfekt.

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 15:48   #53
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Og har man barn med stor aldersforskjell, så hører man bare negativt om det også. To enebarn, ingen glede av hverandre, håpløse ferier, og-hva-har-du.

Man kan visst ikke vinne gitt. Om man vurderer å få tre hører man at dere har jo et av hvert kjønn, det blir dyre ferier, det blir vel slitsomt, må dere ha nytt hus, bil osv.?

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 15:52   #54
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er godt mulig det er blitt mer vanlig, all den tid folk blir eldre og eldre når de får barn og skal de ha flere må de effektivisere, rett og slett. Man kan ikke ha 5 år mellom hver, få 3 stykker og begynne når man er 39.

Vi har ikke hatt kontroll på formeringen i det hele tatt, vi. Hva vi kunne ønske oss eller hva som har vært moderne har vi ikke kunnet tatt hensyn til om vi ville. Enern kom midt i studiene, toern kom seks år senere etter lang lang prøvetid og assistert befruktning og treern kom som en overraskende selvprodusert bonus, rett i hælene på toern.

Jeg er veldig fornøyd med at de to minste er tette, så vi kommer oss raskere ut av babytunnelen og kan begynne å sove igjen om et par år. De har masse moro med hverandre allerede og de gir oss noen stordriftsfordeler. Men jamen er det mange fine ting med litt aldersforskjell også.

Gammel 20-08-11, 15:53   #55
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Ja, haha, jeg får kjeft fra alle leire med både lang avstand OG to tette.

Gammel 20-08-11, 15:53   #56
Hot Lips
kissable

Hot Lips sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Who cares, tenker jeg. Det er meg revnende likegyldig hva andre måtte mene om at eldste måtte være enebarn så lenge (stakkars! ) og hvor slitsomt det må bli for oss med tvillinger (). Følger man magefølelsen, og er så heldig å få så mange som man ønsker, blir det helt perfekt uansett. Vi fikk til og med en mer enn vi hadde kalkulert med. Det ble bra det og.

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 15:58   #57
iben
oppbevares tørt

iben sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har inntrykk av at det er trendy med minst 3 barn, gjerne tett. I tillegg skal mor være delvis eller helt hjemmeværende for å ta seg av flokken. Hun skal bake og blogge om sitt vakre hjem, og kjøre stooor bil med plass til hele familien + noen nabobarn.

Kan trygt si at jeg ikke er spesielt trendy med 2 barn og fulltidsjobb...

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 15:59   #58
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg aner ikke om det er in, men jeg syns det er mange som ser på det som det ideelle. Enten de nå ønsker å bli "fort ferdig med småbarnstiden" eller mener at det er best for barna å være tettest mulig.

Jeg har ingen med spesielt kort mellomrom, og har aldri sett på småbarnstiden som noe man må lide seg gjennom og bli ferdig med. Sikkert mange som syns det er veldig lite ideelt å ha småbarn over en tjueårsperiode, som jeg har, men for meg er det veldiug fint.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 16:02   #59
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Ja, haha, jeg får kjeft fra alle leire med både lang avstand OG to tette.

Gammel 20-08-11, 16:04   #60
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av iben, her.

Har inntrykk av at det er trendy med minst 3 barn, gjerne tett. I tillegg skal mor være delvis eller helt hjemmeværende for å ta seg av flokken. Hun skal bake og blogge om sitt vakre hjem, og kjøre stooor bil med plass til hele familien + noen nabobarn.

.

Ja, men høyt utdannet, må vite.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:32.