Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det greit å ha med seg noe spiselig på fly?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-08-11, 12:18   #21
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det greit å ha med seg noe spiselig på fly?

Kokosnøtt?! Men hvis den er åpnet, antar jeg det ikke er lov. Hvis den rommer mer enn 100 ml, altså.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-11, 12:27   #22
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har hatt med kjølebag med mat (liten kjølebag). Sist var de usikre på om fryseelementene mine var ok, men de fikk bli med likevel. Skyr tok de ut (jeg fikk tilbud om å spise den der). Det eneste vi kjøper på flyplassen er drikke.

Gammel 19-08-11, 12:32   #23
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Vi har alltid hatt med litt mat i håndbagasjen og. Ikke noe problem.

Kokosnøtt kan vel nesten betegnes som våpen, i tillegg til veske om man lager et lite hull i den.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-11, 12:33   #24
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Dere bør sjekke flyselskapet dere skal reise med. Noen selskaper tillater ikke medbrakt mat ombord.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 21:43   #25
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Thomas Cook tillater ikke medbrakt mat på flyet. (info jeg fikk på jobben og de er vår kunde)
Når det gjelder mat gjennom sikkerhetskontrollen tror jeg det avhenger litt av hvem man møter. De ferske er MYE strengere en de som har vært der en stund.
(min erfaring med sikkerhetskontrollen for de som jobber på området, selv om vi har litt andre regler en for de som skal på fly)

Gammel 20-08-11, 23:20   #26
Pesten
Bør lage seg en tittel selv

Pesten sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har alltid med pizza eller pannekaker til storebror som ikke tåler gluten/melk.

Gammel 20-08-11, 23:20   #27
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Mat går ikke gjennom sikkerhetskontrollen. Skal ikke det, hvertfall. Så du bør belage deg på å kjøpe noe inne på flyplassen, etter sikkerhetskontroll.

Matpakker med brødskiver og nektariner gikk gjennom sikkerhetskontrollen på Gardermoen onsdag ettermiddag. Det har aldri vært problematisk for meg å ta med matpakke med smurte skiver, aldri blitt stoppet pga det. Epler og annen frukt går også fint.

Jeg pleier å ta med en tom flaske som jeg fyller med vann på handicaptoalettet etter sikkerhetskontrollen.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 23:50   #28
Tilde
Jordbærpiken

Tilde sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Thomas Cook tillater ikke medbrakt mat på flyet. (info jeg fikk på jobben og de er vår kunde)
Når det gjelder mat gjennom sikkerhetskontrollen tror jeg det avhenger litt av hvem man møter. De ferske er MYE strengere en de som har vært der en stund.
(min erfaring med sikkerhetskontrollen for de som jobber på området, selv om vi har litt andre regler en for de som skal på fly)

Vi reiste med flyselskapet Thomas Cook i juni, og hadde medbrakt mat på flyet begge veier.
Vi så flere som hadde med medbrakt mat, og besetningen sa ikke noe. Er det virkelig ikke lov altså? Hva med de som har forskjellige allergier, eller rett og slett kresne barn? Skal de være uten mat hele turen?

Det var heller ingen problem gjennom sikkerhetskontrollen.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-11, 00:21   #29
Pesten

Pesten sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg ringte til Ving og de sa blankt nei men jeg forklarte at jeg hadde med meg en autist som ikke spiser hva som helst nei.

Gammel 21-08-11, 01:23   #30
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg leste om en som ikke fikk med seg en brunost gjennom sikkerhetskontrollen fordi den kunne bli flytende dersom man klemte på den.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-11, 09:41   #31
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Jeg har så og si alltid med meg matpakke og nøtter, og det har aldri vært noe problem. Når enkelte flyselskap sier at det ikke er lov med medbrakt mat, er det fordi de ikke ønsker at passasjerene skal spise denne maten ombord i flyet, for da kjøper de jo ikke mat av flyselskapet... Men jeg har spist matpakkene mine likevel jeg altså, og ikke blitt arrestert av den grunn. Det du amo mener, er vel at du vil ha noe "nødmat" til dere lander og frem til dere er fremme? Det er helt sikkert null problem, altså.

Jeg har derimot måttet gjennom omfattende sjekking av håndbagasje da jeg hadde en avokado i trillekofferten. Skumle, skumle greier.

Gammel 21-08-11, 10:08   #32
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg leste om en som ikke fikk med seg en brunost gjennom sikkerhetskontrollen fordi den kunne bli flytende dersom man klemte på den.

Er det rart jeg holder meg unna brunost.

Gammel 21-08-11, 10:18   #33
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Har mann allergier eller kresne barn (eller voksne) kan man ta kontakt med flyselskapet. De er ikke noe problem å få ordnet med spesialmat, men man bør gjøre det noen dager i forveien så de som ordner med maten får gjort det.
(det er ikke flyseselskapet som ordner maten selv, men egne cateringselskap)

Har man f.eks ekstrem nøtteallergi er det bare å gi beskjed om det og det vil ikke bli lastet nøtter på flyet i det hele tatt.
Det gjøres også tilpassninger til religion nåt det gjelder mat som leveres.

Gammel 21-08-11, 10:19   #34
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Standard

Jeg ser flere skriver nøtter, men tenker dere på event allergi hos medpassasjerer?

Jeg vil tro de i de fleste tilfeller opplyser om det er noen med ekstrem nøtteallergi på flyet og at man ikke kan ta med nøtter ombord, men er ikke sikker.

Gammel 21-08-11, 10:34   #35
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Der har du et poeng, Mams. Jeg prøver å unngå å ta opp nøttene på flyet da, det er mer før og etter-krisegreier. Men ja, jeg vil jo håpe det opplyses om så ekstrem nøtteallergi.

Gammel 21-08-11, 10:37   #36
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg tenker at så lenge de selger nøtter på flyene så kan det vel ikke være noe problem å ta med seg. Man får tro at dersom noen har så sterkt nøtteallergi at selv lukten er farlig, så blir det opplyst om dette.

Gammel 21-08-11, 12:02   #37
Elin

Elin sin avatar

Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Sist var de usikre på om fryseelementene mine var ok, men de fikk bli med likevel. .

Stor glipp av sikkerhetskontrollen. Fryse-elementer er ikke lov. Det blir til flytende etter kort tid og skal ikke passere.

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Jeg ser flere skriver nøtter, men tenker dere på event allergi hos medpassasjerer?

Jeg vil tro de i de fleste tilfeller opplyser om det er noen med ekstrem nøtteallergi på flyet og at man ikke kan ta med nøtter ombord, men er ikke sikker.

Passasjerer med nøtte-allergi av den svært hissige sorten skal selv opplyse om allergien sin ved bestilling av reise.Flyselskapet kan ikke ta ansvar for å helgardere seg mot alle slags allergier. Når flyselskapet vet dette, så vil de ta hensyn til det og det vil ikke bli lastet nøtter på den aktuelle flighten. Det er litt for sent å opplyse om dette når man går ombord ettersom mange passasjerer kan ha kjøpt nøtter på flyplassen som de bringer ombord og flypersonalet vil neppe klare å overholde et nøtte-forbud ombord på slike premisser.

Vi hadde en passasjer med ekstrem hundehår-allergi med ombord her om dagen. Han havnet ved siden av en dame som reiste med en liten hund. Han mente at vi skulle kaste av damen og hunden ettersom han hadde allergi. Det kan flyselskapet selvsagt ikke gjøre ettersom han selv plikter å opplyse om at han har allergi for hund ved billett-bestilling.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:22.