|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#22 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det greit å ha med seg noe spiselig på fly?Vi har hatt med kjølebag med mat (liten kjølebag). Sist var de usikre på om fryseelementene mine var ok, men de fikk bli med likevel. Skyr tok de ut (jeg fikk tilbud om å spise den der). Det eneste vi kjøper på flyplassen er drikke.
|
|
|
#23 |
|
Øyboer
Sv: Er det greit å ha med seg noe spiselig på fly?Vi har alltid hatt med litt mat i håndbagasjen og. Ikke noe problem. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Er det greit å ha med seg noe spiselig på fly?Thomas Cook tillater ikke medbrakt mat på flyet. (info jeg fikk på jobben og de er vår kunde)
|
|
|
#26 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det greit å ha med seg noe spiselig på fly?Vi har alltid med pizza eller pannekaker til storebror som ikke tåler gluten/melk.
|
|
|
|
#27 |
|
Kjernesnill
|
Sv: Er det greit å ha med seg noe spiselig på fly?
Matpakker med brødskiver og nektariner gikk gjennom sikkerhetskontrollen på Gardermoen onsdag ettermiddag. Det har aldri vært problematisk for meg å ta med matpakke med smurte skiver, aldri blitt stoppet pga det. Epler og annen frukt går også fint.
|
|
|
#28 |
|
Jordbærpiken
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vi reiste med flyselskapet Thomas Cook i juni, og hadde medbrakt mat på flyet begge veier. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Medlem siden: Feb 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det greit å ha med seg noe spiselig på fly?Jeg ringte til Ving og de sa blankt nei men jeg forklarte at jeg hadde med meg en autist som ikke spiser hva som helst nei.
|
|
|
|
#30 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Er det greit å ha med seg noe spiselig på fly?Jeg leste om en som ikke fikk med seg en brunost gjennom sikkerhetskontrollen fordi den kunne bli flytende dersom man klemte på den. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
|
Sv: Er det greit å ha med seg noe spiselig på fly?Jeg har så og si alltid med meg matpakke og nøtter, og det har aldri vært noe problem. Når enkelte flyselskap sier at det ikke er lov med medbrakt mat, er det fordi de ikke ønsker at passasjerene skal spise denne maten ombord i flyet, for da kjøper de jo ikke mat av flyselskapet...
|
|
|
|
#32 |
|
Ringskrømt
|
Er det rart jeg holder meg unna brunost.
|
|
|
#33 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Er det greit å ha med seg noe spiselig på fly?Har mann allergier eller kresne barn (eller voksne) kan man ta kontakt med flyselskapet. De er ikke noe problem å få ordnet med spesialmat, men man bør gjøre det noen dager i forveien så de som ordner med maten får gjort det.
|
|
|
#34 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Er det greit å ha med seg noe spiselig på fly?Jeg ser flere skriver nøtter, men tenker dere på event allergi hos medpassasjerer?
|
|
|
#35 |
|
|
Sv: Er det greit å ha med seg noe spiselig på fly?Der har du et poeng, Mams. Jeg prøver å unngå å ta opp nøttene på flyet da, det er mer før og etter-krisegreier. Men ja, jeg vil jo håpe det opplyses om så ekstrem nøtteallergi.
|
|
|
|
#36 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Er det greit å ha med seg noe spiselig på fly?Jeg tenker at så lenge de selger nøtter på flyene så kan det vel ikke være noe problem å ta med seg. Man får tro at dersom noen har så sterkt nøtteallergi at selv lukten er farlig, så blir det opplyst om dette.
|
|
|
|
#37 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Stor glipp av sikkerhetskontrollen. Fryse-elementer er ikke lov. Det blir til flytende etter kort tid og skal ikke passere.
Passasjerer med nøtte-allergi av den svært hissige sorten skal selv opplyse om allergien sin ved bestilling av reise.Flyselskapet kan ikke ta ansvar for å helgardere seg mot alle slags allergier. Når flyselskapet vet dette, så vil de ta hensyn til det og det vil ikke bli lastet nøtter på den aktuelle flighten. Det er litt for sent å opplyse om dette når man går ombord ettersom mange passasjerer kan ha kjøpt nøtter på flyplassen som de bringer ombord og flypersonalet vil neppe klare å overholde et nøtte-forbud ombord på slike premisser.
|
![]() |
|
|