Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Nederland i påsken

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-08-11, 12:37   #1
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nederland i påsken

Vi lurer litt på å reise til Nederland i påsken, men grunnet ekstremt mye reising generelt er dette et økonomisk spørsmål.

Vi vil av ulike grunner reise rundt i landet, så vi trenger å ha med bilen. Er innstilt på å kjøre ned, og tror det lønner seg framfor å ta fly og leie bil i en uke.

Men overnatting? Hvordan gjør man det billigst mulig? VI er to voksne og to barn på (da) 8 og 10.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-08-11, 21:54   #2
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nederland i påsken

Leie et feriehus kanskje. Det finnes flere steder.
Landal Greenparks er en og Centerparcs et annet eksempel på operatører innen feriepark-markedet. Fine leiligheter/hus til leie over hele Nederland.

Gammel 21-08-11, 23:20   #3
Høns

Medlem siden: Mar 2009
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Feriehus er veldig ok om dere vil ha en base. event finnes det rimelige b&B som kan være et alternatvi. Usikker på om det lønner seg å ta bilen med, det tar vel lett en 11-12 timer fra Fredrikshavn/København, og så må dere komme dere dit førsty med bil eller båt. Til sammen blir det mye tid og endel penger. Sjekk bilpriser på autoeurope.com, der har vi fått gode dealer tidligere.

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-11, 23:21   #4
Høns

Medlem siden: Mar 2009
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

btw: vi lurer også på å dra til Nederland i påsken

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-11, 23:44   #5
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Leie et feriehus kanskje. Det finnes flere steder.
Landal Greenparks er en og Centerparcs et annet eksempel på operatører innen feriepark-markedet. Fine leiligheter/hus til leie over hele Nederland.

Tusen takk!

Gammel 21-08-11, 23:47   #6
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Høns, her.

Feriehus er veldig ok om dere vil ha en base. event finnes det rimelige b&B som kan være et alternatvi. Usikker på om det lønner seg å ta bilen med, det tar vel lett en 11-12 timer fra Fredrikshavn/København, og så må dere komme dere dit førsty med bil eller båt. Til sammen blir det mye tid og endel penger. Sjekk bilpriser på autoeurope.com, der har vi fått gode dealer tidligere.

Jeg vet det tar tid, men kjøringen er litt av turen for oss. Jeg tror nok vi må få flybilletter og leiebil til under 10000 for at det skal lønne seg, tipper jeg.

Gammel 22-08-11, 16:38   #7
Orkide
Utenlands

Orkide sin avatar

Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Vi kjørte fra Amsterdam til Bergen for to år siden og opplevde det som en veldig lang tur så jeg ville nok heller tatt fly. Vi brukte 9 timer fra Amsterdam til Billund. Men påsken er dn fin tid å være i Nederland. I år var det sommertrmperaturer hele påsken, tulipanene blomstrer og utecafeene står på rekke og rad!

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 23:37   #8
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Sånn i prinsippet kan man ha en base i lille nederland og dra over alt på dagsturer gitt lite land og gode veier. MEN det blir stadig flere biler der og det er sykt fullt på veiene og ekstremt mange og lange køer, så det kan være bedre å satse på å overnatte litt her og litt der.

Forøvrig ville jeg aldri kjørt ned men tatt fly og leid bil.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 23:38   #9
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Takk for svar!

(Jeg vil likevel kjøre, det er noe av det jeg gleder meg til, faktisk. )

Gammel 28-08-11, 00:26   #10
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Signerer Elins forslag. De parkene er geniale. Vi har pleid å leie bungalow i t'Loo som er en landal park. Guttene elsker alt man kan gjøre der, spesielt å leie skelter er populært.

Man kan også vurdere husbytte. Vi fløy og leide bil sist påske. 2300 NOK for fly pluss bil en uke.

Gammel 28-08-11, 00:40   #11
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Takk for svar!

(Jeg vil likevel kjøre, det er noe av det jeg gleder meg til, faktisk. )

Jeg synes ikke det er såå langt å kjøre til Nederland. Husker at vi var der i påsken en gang da jeg var ung, fin tur Da leide vi et feriehus og fartet rundt omkring. Avstandene der er jo ganske så overkommelige.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 01:38   #12
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ang. kjøring, så kan det kanskje være et alternativ å ta ferja til Kiel? Vi gjorde det i sommer, og kjørte i ett strekk til Belgia. Med såpass store barn burde det være fullt mulig å komme seg til Nederland på en dag, med mindre barna skulle være av sorten som intenst hater bilkjøring.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 01:45   #13
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Ang. kjøring, så kan det kanskje være et alternativ å ta ferja til Kiel? Vi gjorde det i sommer, og kjørte i ett strekk til Belgia. Med såpass store barn burde det være fullt mulig å komme seg til Nederland på en dag, med mindre barna skulle være av sorten som intenst hater bilkjøring.

Såvidt jeg vet går det ingen ferje fra Stavanger/Kristiansand til Kiel

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 02:15   #14
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Såvidt jeg vet går det ingen ferje fra Stavanger/Kristiansand til Kiel

Åh! :løfter blikket og ser forbi nesetippen min:

Sist redigert av Fadese : 28-08-11 kl 19:14.
Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 04:01   #15
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Det trenger ikke bli dyrt med fly og leiebil.
Jeg tror vi betalte 2800 kroner får å leie bil der nede i 8 dager.
Flybilettene våre gikk vel på 4800 for to voksne og to barn med Norwegian midt i fellesferien.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 06:48   #16
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Vi planlegger Amsterdam-tur neste sommer med hele familien. Vi skal spare penger til diverse fremtidig gøy og burde sikkert ikke reise i det hele tatt, men så orker vi ikke tanken på en hel sommer uten eventyr likevel. Slik er vår foreløpige plan;
*Ferje fra Kristiansand til Hirtshals (Superspeed tar bare litt over 3 timer). Vi tok den i sommer også, bestilte tidlig og fikk tur/retur for alle 6+bil og lunchbuffet på veien ned for rundt 1500 kroner.
*Overnatting første natten i Danmark (Tønder eller annet nær grensen) eller eventuellt Tyskland. Tilsvarende på veien hjem igjen også, kanskje da fortrinnsvis i Tyskland.
*Videre til Amsterdamområdet der vi håper på å ha byttet hus med en nederlandsk barnefamilie ( www.homelink.org ). Jeg er facinert av denne typen ferie, har ikke forsøkt det selv tidligere, men forstår ideen og har ikke hørt om noen som har vært negative etter å ha forsøkt det selv.

Betaler vanligvis rundt 1500 kroner per pers, de rimelige billettene, for å fly t/r Kjevik - Amsterdam med KLM, for oss ville det blitt 9000 kroner bare for flyreisen, da velger vi å heller ta bilen,ellers ville vi uansett måttet leie bil i Nederland også. Planlegger å reise litt rundt når vi er der.

Mitt heteste tips er altså husbytteferie, ta ihvertfall en titt på sidene til Homelink og lek med tanken!

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 17:23   #17
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Vi har ikke barn som hater bilkjøring, men vi har et særdeles bilsykt barn. Hun blir imidlertid sjelden bilsyk i Danmark. Vi bor i Stavanger, det er tre timer til Kristiansand og deretter ca 12 timers kjøring. Jeg er mer bekymret for mannen enn barna. Kiel blir for langt og fly fra Sola og leiebil kan selvsagt vurderes, men jeg tror det skal litt til for å slå kjøreprisen, men jeg har altså ikke sjekket.

Gammel 28-08-11, 17:24   #18
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lenam, her.

Det trenger ikke bli dyrt med fly og leiebil.
Jeg tror vi betalte 2800 kroner får å leie bil der nede i 8 dager.
Flybilettene våre gikk vel på 4800 for to voksne og to barn med Norwegian midt i fellesferien.

Antar det er fra GArdermoen, men skal sjekke flypriser. Leiebilpriser er jeg ikke så redd for.

Husbytte er ikke aktuelt, dessverre.

Gammel 28-08-11, 21:23   #19
Orkide
Utenlands

Orkide sin avatar

Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Jeg anbefaler ogsaa husbytteferie. Vi gjorde det for foerste gang naa i sommer. Byttet vaart hus i Amsterdam med hus 100 meter fra stranden i Hellas. Det var helt topp. Leker for ungene, kjoekken og vaskemaskin osv.

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 21:47   #20
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Orkide, her.

Jeg anbefaler ogsaa husbytteferie. Vi gjorde det for foerste gang naa i sommer. Byttet vaart hus i Amsterdam med hus 100 meter fra stranden i Hellas. Det var helt topp. Leker for ungene, kjoekken og vaskemaskin osv.

Kunne godt bodd i noen andres hus, men jeg fikser ikke tanken på å låne bort mitt.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:50.