Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Lus, avhengig av geografi?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Har dere lus i omgangskretsen?
Ja, vi bor på vestlandet 10 7,35%
Nei, vi bor på vestlandet 21 15,44%
Ja, vi bor på østlandet 36 26,47%
Nei, vi bor på østlandet 33 24,26%
Ja, vi bor i nordnorge 7 5,15%
Nei, vi bor i nordnorge 9 6,62%
Ja, vi bor på sørlandet 1 0,74%
Nei, vi bor på sørlandet 1 0,74%
Ja, vi bor i midt-norge 3 2,21%
Nei, vi bor i midt-norge 0 0%
Du har ikke klart å dele inn landet spesifikt nok, så jeg kan ikke stemme og må spesifisere i tråden 15 11,03%
Deltakere: 136. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-10-10, 12:40   #61
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lus, avhengig av geografi?

Det hendte det hang oppslag en gang i blant i barnehagen (en gang i året, kanskje?), men det var aldri noe epidemi. Det var mer at en eller to hadde fått det, og disse hadde eldre søsken på skolen like ved.
Barnehagen hadde veldig gode rutiner på vask av f.eks utkledningstøy, og det var veldig gode garderobeforhold; det hjelper jo litt på.

Det er verre på skolen, de er midlertidig flyttet og har skikkelig dårlig garderobeforhold der alle klærne henger tett i tett, og lusene kan bare spasere fra ene enden til den andre. :grøss:

Gammel 04-10-10, 12:41   #62
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg la til midt-norge som et alternativ.

Gammel 04-10-10, 12:45   #63
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Jeg la til midt-norge som et alternativ.

Forskjellen fremhever seg. Vestlandet er den eneste landsdelen med forskjeller. 50% flere har "lusfri" hverdag enn de som har hatt lus/kjenner noen. De andre landsdelene (nå vet vi ikke med midtnorge da) har 50/50. Jeg tolker det som at det ER mindre lus på vestlandet.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-10, 12:37   #64
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bor i Oslo, og har fått ett lusevarsel i barnehagen i løpet av 5 år. Ingen så langt på skolen. Vi har aldri hatt det i hus selv. Jeg husker en lusekur som barn på østlandet, uten at jeg tror jeg egentlig hadde det, også hadde jeg det en gang som tenåring i Oslo. Glitterbarnet er nok ikke særlig utsatt, med lyst, kort hår.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-10, 12:57   #65
Rabbit
Langøret

Rabbit sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Jeg bor på Østlandet og her har vi ikke hatt lus. Det har heller ikke kommet lusevarsel fra skolen på det jeg kan huske,så her er vi vel ekstra heldige,kanskje.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-10, 13:04   #66
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Jeg er oppvokst i Stavanger-området og har aldri hatt lus. Vet heller ikke om noen som hadde det da vi var små. Det var aldri lapper om det på skolen etc.

Nå bor vi på Østlandet, nær Oslo og her er det stadig lusevarsel i bhg.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-10, 13:55   #67
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ingen i familien har hatt lus, men det er jevnlig luseadvarsel i barnehagen og på skolen, og flere av Frøknas venninner har hatt det.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-11, 23:42   #68
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Siden det er endel lusesnakk nå ville jeg hente frem denne. Nå etter nesten ett år, har vi fremdeles ikke hatt lus, eller kjenner noen eller vet om noen i vår kommune/omgangskrets som har hatt eller har lus!

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:34.