|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() |
![]() Sv: Kjedelige trauste matpakkerHer går det i skiver med gulost. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Kjedelige trauste matpakkerFor meg går det litt opp og ned. Det viktigste er at matpakken er sunn og at den ser litt delikat ut. Jeg er vokst opp med skiver brettet dobbelt i en gammel brødpose, og det er ikke hyggelig. Mine barn får skiver med mellomleggspapir og i en boks der de holder seg. Storesøster er ganske altspisende på pålegg, men lillesøster liker pepperoni, hvitost, brunost og prim. Og det er det. Ikke mye variasjon med andre ord. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Kjedelige trauste matpakkerFancy matpakker er uten tvil vinklet negativt i denne tråden, og det synes jeg er rart. Jeg kan ikke se noe negativt med å legge sin flid i matpakkene når man har matglade barn som elsker å prøve nye ting.
![]() |
#25 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Kjedelige trauste matpakkerInnlegget mitt var ihvertfall på ingen måte ment som kritikk av de som figurformer maten. Jeg svarte på hovedinnlegget som "nei, du er ikke den eneste som ikke har 20 forskjellige ting i matpakkene". |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Kjedelige trauste matpakkerI dag fikk storebror flatt egg (stekt i går) og hvitost på skivene, med i boksen ligger en yoghurt og noen eplebåter. Hjemme hos oss er dette en kongelig matpakke. Hyggelig at noen ønsker å ta matpakkene helt ut, fint for de barna som er kresne og setter pris på sånt, men det har vi ikke prioritert hjemme hos oss.
![]() |
#29 |
Strikker
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kjedelige trauste matpakker
Minsten her vil ha oppskåret eple med kanel med seg på skolen. Da er de brune uansett.
![]() |
#30 |
Drømmer
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kjedelige trauste matpakkerJeg stapper alt mulig rart opp i matboksen til toåringen, men mye kommer urørt tilbake. Av grønnsaker spiser hun ingenting, kanskje agurk dersom den allerede sitter på skiva, så jeg sniker inn litt agurk dersom det er leverpostei eller smøreost. I tillegg får hun en liten yoghurt, av og til en Babybel-ost dersom vi har (ny utvikling at hun faktisk våger å spise noe sånt), et hardkokt egg dersom jeg gidder, en fiskekake...
![]() |
#32 |
oppbevares tørt
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det tenkte jeg også! Spesielt storesøster er ganske sær i matveien. Den eneste frukten hun liker er mandariner, og kan spise babygulerøtter hvis hun er i godt humør.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
nju nja njo
|
Jeg mente heller ikke å kritisere noen altså. De fleste prøver vel å få ungene sine til å spise sunt og lager matpakker deretter, men vi er tydeligvis flere som har unger som liker det enkelt også.
![]() |
#35 |
villende
|
![]() Sv: Kjedelige trauste matpakkerJeg tenker at det finnes en mellomting mellom bentobokser og den trauste to med gulost, en med salami. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
nygift
|
![]() Sv: Kjedelige trauste matpakkerDet viktigste er jo at han spiser, så da er det jo ikke nødvendig med slike matpakker.
Det har jeg ikke gjort før, så det kan jeg helt sikkert..... Knoll & Tott 04 ![]() ![]() Sist redigert av Blomst : 22-08-11 kl 11:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Panzerekstremfeminist
|
Jeg er full av beundring for fænsi matpakker. Jeg liker å lage mat også, men har et barn som er relativt utakknemlig å lage matpakke til. (
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Kakemonster
|
![]() Sv: Kjedelige trauste matpakkerJeg syns ikke vi lager så veldig fancy matpakker, men jeg prøver å legge ved NOE i tillegg til brødskivene. I dag ble det en fiskekake fra fryseren, ganske skrapa i kjøleskapet gitt. Forrige uke var det en boks med fruktmos (+ skje). Det er ikke alt det er like praktisk å sende med en toåring på tur, og turdagen er den eneste dagen med matpakke. Naturlig nok blir den ikke oppbevart i kjøleskap heller, og da begrenser det seg enda mer hva jeg syns jeg kan putte oppi. Nå hadde jeg nok ikke lagd noen kunstverk av noen matpakker om forholdene var annerledes heller, men jeg kunne nok variert mer om de ble oppbevart kaldt. Kun brødskiver tror jeg aldri jeg har sendt med.
![]() |
#39 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Her er jeg også. Bare det at jeg har to barn å lage matpakke til, og de liker ca 2 ting hver og that's it.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Metallica!!
|
![]() Sv: Kjedelige trauste matpakkerJeg husker med gru de ekle tørre skivene i en plastpose fra jeg gikk på skolen. Jeg har aversjoner mot brødmat den dg i dag, og smører aldri matpakke selv.
![]() |
|
|