Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Fattighuset - er det fullt kaos der?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-08-11, 19:20   #1
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Fattighuset - er det fullt kaos der?

Jeg har lenge hatt lyst til å gjøre "noe" for Fattighuset i Oslo. I utgangspunktet hadde jeg tenkt å være en frivillig som kunne dele ut mat/klær, hjelpe til med søknader av ymse slag om det var aktuelt, etc. Men siden jeg etter hvert har forstått at Fattighuset skal være av og for fattige, så falt jeg ut av den kategorien (jeg er ikke fattig).

I dag tenkte jeg at jeg i det minste kunne pakke en stor eske med klær etter jenta mi. Fine og tidels dyre klær som jeg heller vil gi bort til noen som trenger det, enn å selv selge dem. Jeg leste på websiden til Fattighuset at man kan levere inn klær. Men på Facebook-siden, som virker oppdatert, står det at de ikke vil ha klær pga fulle lager.

OK, man kan ikke forvente oppdaterte websider alltid, så det er jo forsåvidt ikke verdens undergang at websiden oppgir feil.

Men så begynte jeg å lese litt på FB-siden, vegg og diskusjonsdelen. Og ble noe overrasket over de diskusjonene som er der, og hva som har skjedd på Fattighuset. Hva er dette her for noe? Det er intriger over en lav sko, og jeg ser ikke helt hvem eller hva jeg skal tro på.

Så da lurer jeg: Er det noen som veit? Jeg merker at min entusiasme rundt det å bidra med "et eller annet" til Fattighuset ble noe redusert, nemlig, og jeg liker det slettes ikke.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-11, 19:26   #2
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fattighuset - er det fullt kaos der?

Jøss. Det har du jammen meg rett i. Jeg hadde heller gitt til Frelsersarmèn ja. Kan hende det ikke er så mye i intrigene som står på veggen der, men uansett så burde de vært anstendige nok til å fjerne det. Det tar seg bare ikke ut.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-11, 19:31   #3
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg hadde heller gitt til Frelsersarmèn ja.

Liker dem ikke pga deres holdninger til homofile. Jeg kan selvsagt gi klærne til UFF, men jeg hadde en litt teit tanke om at også de som vanker på Fattighuset skulle få lov til å kle barna sine opp i småeksklusive klær.

Gammel 21-08-11, 20:00   #4
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Standard

Jeg har funnet en artikkel i Dagbladet fra april i år. Jeg må si jeg ikke er helt imponert over kommentarfeltet - her er det mye dritt som slenges. Jeg kan ikke la være å undres om det er korrekt (som det påstås i kommentarfeltet) at millioner av kroner bare er borte?

Gammel 21-08-11, 20:23   #5
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Mitt inntrykk via media er at det er mye rot ved stedet.

Gammel 21-08-11, 20:31   #6
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kanskje du kan høre om krisesenteret vil ha klærne? Det er sikkert mange barn som kommer dit uten å ha fått med seg så mye.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-11, 20:31   #7
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg husker en sak fra en tid tilbake, med mye intriger i ledelsen.

Krisesenter eller asylmottak kan være alternative mottakere.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-11, 20:35   #8
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Jøss, så kjedelig. Jeg er hele tiden på vei til dem med masse barneklær, men ttt.

Gammel 21-08-11, 21:01   #9
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Standard

Ah. Kjempegodt forslag det med krisesenter. Det hadde jeg ikke tenkt på.

@Martis: Hvis du drøyer'n "litt" til, så tar de kanskje imot klær igjen?

Gammel 22-08-11, 19:32   #10
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

@Martis: Hvis du drøyer'n "litt" til, så tar de kanskje imot klær igjen?

Ja, jeg kan jo utvide 0-3 sortimentet med en størrelse til om en stund.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:49.