|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Fortell meg hvilken vår/høst-dress vi skal ha!Vi må nok ha ny dress til toåringen til barnehagebruk snart. Etter å ha lest litt rundt om kring her inne og sett litt hvordan vi bruker den dressen hun har tenker jeg at vi skal ha en dress uten for, type teknisk med høy vannsøyle, sånn at vi slipper regnklær i tillegg. Dressen ønsker vi å bruke som vinterdress også, med det riktige antall lag ullklær under. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fortell meg hvilken vår/høst-dress vi skal ha!Knerten har i alle fall hatt en dress til høst/vinter/vår, den var ment å være til regn også, men vi hadde en regndress som backup, siden gutten "svømmer" om han får sjangsen, og kunne trenge skift. I praksis har barnehagen tatt på regndressen, ikke dressen som førstevalg da, dessverre, så jeg sikter på å ikke ha regndress når han vokser ut av denne.
|
|
|
#3 |
|
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fortell meg hvilken vår/høst-dress vi skal ha!Ticket to heaven!
|
|
|
|
#4 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Fortell meg hvilken vår/høst-dress vi skal ha!Har både Ticket to heaven og reima tec til min snart 3-åring og er fornøyd med begge to. De brukes også som regntøy, men jeg satser på å ha vinterdress til ham i vinter da han nå går på stor avdeling og må kle seg selv. Da vil jeg gjøre det lettest mulig for ham.
|
|
|
#5 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Fortell meg hvilken vår/høst-dress vi skal ha!Vi har vært veldig fornøyd med Reimatec i flere år.
|
|
|
|
#7 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Fortell meg hvilken vår/høst-dress vi skal ha!Vi har kjøpt en rimelig vår-/høstdress av type Name-it eller lignende (eller droppet det helt og brukt regntøy når det er vått). Så har vi brukt foret vinterdress ved minusgrader.
|
|
|
#8 |
|
Sv: Fortell meg hvilken vår/høst-dress vi skal ha!
Poenget (økonomisk) for oss var at han fikk en dress på høsten, som varte den høsten, den vinteren og den påfølgende våren. Derved sparte vi en dress. Og det ukjente antallet lag under var to. Ullundertøy, og ulltøy av varierende tykkelse, som dog ikke var spesielt vanskelig å avgjøre. Vi fikk god tilbakemelding fra barnehagen på at dette funket der også, det er fleksibelt i overgangen mellom sesongene og gir god bervegelsesfrihet da dressene er tynne og myke.
|
|
|
#9 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Fortell meg hvilken vår/høst-dress vi skal ha!Ok. Poden har passet vårdressene sine i mer enn et år.
|
|
|
|
#10 |
|
Sv: Fortell meg hvilken vår/høst-dress vi skal ha!Den første hadde han vel vår, (sommer), høst, vinter og vår, den andre fikk han så til høsten, og vinteren, våren, og nå har han den enda i høst men den blir for knapp til vinteren. Det sliter på dressene sånn at de nok ikke egner seg som hoveddress for den som kan arve dem, men de holder altså hans brukstid i alle fall. Hovedårsaken til at han ikke får en tilsvarende løsning i år er egentlilg at jeg glemte å kjøpe en sånn dress (på salg), så da går vi for å prøve noe annet i år.
|
|
|
#11 |
|
Samme her! Han fikk ny reima vårdress i april i fjor og den passer enda, men nå brukes den som hjemmedress. Den passer muligens som reservedress hjemme i vinter med ull under.
|
|
|
#12 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
![]() ![]() |
Sv: Fortell meg hvilken vår/høst-dress vi skal ha!Veldig fornøyd med POP og Isbjörn of sweden.
|
|
|
#13 |
|
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fortell meg hvilken vår/høst-dress vi skal ha!Ville gått for en Reimatec da. Jobb & Fritid har salg, halv pris på tynne dresser. Syns de er tykkere nå enn for et par år siden, virker nesten litt "halvforet", så de kan fungere på vinteren med ull under. Ville da gått for nøstebarn ullfleecedress under, det har funket best for guttungen vår, selv om vi har valgt foret vinterdress. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
Sv: Fortell meg hvilken vår/høst-dress vi skal ha!Jeg er litt redd det kan bli klumpete med nok ullklær under en vårdress til vinteren; her brukte snuppa faktisk ulldress selv under ReimaTec vinterdressen, og jeg ser for meg at tykkere ulltøy ville hemmet bevegelsesfriheten. Jeg ville i hvertfall valgt en videre modell som for eksempel Reima, for at det skal bli nok plass inni.
|
|
|
#15 |
|
maler
|
Sv: Fortell meg hvilken vår/høst-dress vi skal ha!Jeg hadde ikke kjøpt tynn dress nå i det hele tatt tror jeg. Til nød en med uttagbart for av typen pop eller troll. Men vi bor i Trøndelag, og vinterdressene er på et vis i bruk fra oktober til april.
|
|
|
#16 |
|
Pandemonium
Sv: Fortell meg hvilken vår/høst-dress vi skal ha!Hva bruker barna fra april og til vinterdressen tas i bruk, Katta? Her er også vårdressen pent lite brukt, men den ble brukt flittig fra april og fram til sommeren, og jeg tipper den også vil bli brukt utover høsten. Nå for tida går det mest i en tynn overtrekksbukse og muligens fleecejakke under.
|
|
|
#17 |
|
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Fortell meg hvilken vår/høst-dress vi skal ha!Jeg ville hatt en vinterfôret dress for at barnet skulle kunne klare å kle på seg selv. Toåringene i barnehagen vår forventes å øve seg på å kle på yttertøyet selv, og da tror jeg det er lettere med færre lag klær som skal på.
|
|
|
#18 |
|
maler
|
Sv: Fortell meg hvilken vår/høst-dress vi skal ha!Jo altså de bruker regntøy og eventuell tynn dress om våren og tidlig høst. Men nå er det straks september, og det er ikke lenge til vinterdressen kan brukes med tynt lag under. Og det er svært sjelden de bruker dress nå også. Det som er med 2-3-åringer er jo at en dress sjelden varer spesielt lenge slik at det kan bli veldig kort brukstid på den dressen.
|
|
|
#19 |
|
Pandemonium
På den fronten er ReimaTec-dressene bra, synes jeg, for de har glatt for som gjør det lett å kle på seg selv. De i barnehagen sa at fleecefor er det verste når sånne småttiser skal lære å kle på seg selv, for det gir mer motstand.
|
|
|
#20 |
|
Mange som bruker vår/høstdress med flere lag under i vår bhg året rundt, så varierer de antall lag.
|
![]() |
|
|