|
|||||||
| Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Salt in the rainbow
|
Sv: Argh! Bananfluer - et frustrasjonsinnleggHva slags saft brukte du, Absalone? Nesten et døgn med blanding på benken her har bare tatt drøye 10 stk. Også sitter det minst 10 til rundt skåla (enten på kanten eller på andre ting) og bare skuler på den.
|
|
|
#42 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Argh! Bananfluer - et frustrasjonsinnleggFun Light Bringebær av alle ting.
|
|
|
#44 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Argh! Bananfluer - et frustrasjonsinnleggFøler med dere, jeg hadde svina i fjor. I skokkevis, og holdt på å bli loco nok til å havne på hjem et eller annet sted.
|
|
|
#45 |
|
Sv: Argh! Bananfluer - et frustrasjonsinnleggKast ut alt av tomgods, og melkekartonger til tørk, de formerer seg der også.
|
|
|
#46 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Argh! Bananfluer - et frustrasjonsinnlegg
Det har jeg hørt før, men det har altså hatt null effekt her i huset, selv etter nitidig helling morgen og kveld. Har heller aldri sett en enste flue i nærheten av vasken.
|
|
|
#47 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Sv: Argh! Bananfluer - et frustrasjonsinnleggJeg fant kilden til mine plageånder. Jeg har fjernet frukt, matrester, gått hyppig ut med søppel osv i lang tid nå. Jeg har også tømt kokende vann i alle avløp på kjøkken og bad jevnlig. Fluene ble værende. Men i dag oppdaget jeg "det glemte sluket". Mellom vaskene på kjøkkenet er det en sånn rist der jeg har oppvaskbørsten, proppene til vasken og en svamp liggende. Den blir liksom så skjult den der rista, så når jeg kommer på den ser den litt uggen ut. Men kjører den jevnlig i oppvaskmaskina. Det er nok dog et par uker siden sist. Og gjett, der var reiret. Under den svampen ... *grøss* Jeg skal aldri mer ha svamper liggende sånn, og jeg skal aldri mer ha ting liggende på den rista slik at jeg ikke ser den. *har lært*
|
|
|
#48 |
|
Metallica!!
|
Sv: Argh! Bananfluer - et frustrasjonsinnleggSkift jord på alle potteplanter og sett fyrstikker i jorden etter å ha vasket og fjernet kilden. De legger egg i jord, og av alle ting så foretrekker de kaktuser og orkideer å formere seg i.
|
|
|
#49 |
|
Er det frukt/eddik/bananfluer? De formerer seg i våt jord, kaktus- og orkidejord er vel stort sett tørr.
|
|
|
#50 |
|
Metallica!!
|
Jupp, tro meg, jeg har kun kaktus og orkideer (og en grønn plante som har skikkelig soggy jord) og når/hvis jeg er så uheldig å få de jævla fluene i hus så er det der de legger eggene, og ikke i den ene planten som det er logisk at de formerer seg i.
|
|
|
#51 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Argh! Bananfluer - et frustrasjonsinnleggHer skryter jeg av at det ikke var noe på badet som skulle tiltrekke seg søppelfluer ja...
|
|
|
#52 |
|
Grisejente
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Argh! Bananfluer - et frustrasjonsinnleggVi er også invadert igjen. Får ta et skippertak i morgen med min metode, passende for folk med litt sadistiske trekk.
|
|
|
#53 |
|
Hekta
Hvor: Indre Østlandet
Sv: Argh! Bananfluer - et frustrasjonsinnleggDet funker som bare det med 1/2-parten eplecidereddik 1/2-parten vann og en dråpe zalo i, som noen anbefalte over her. I løpet av en natt hadde jeg kverket 15 i en bolle på benken og 19 i søppelskapet. Det er en og annen flyvende nå og da, men det er mye bedre enn det var, da det fløy 10 opp fra søpla hver gang jeg skulle kaste noe.
|
|
|
#54 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: Argh! Bananfluer - et frustrasjonsinnleggMin erfaring etter et nesten vitenskapelig forsøk med ulik lokkemat for fluene her på sensommeren, er at hvitvin fungerer mye bedre enn rødvin, saft og eddik. Jeg hadde "feller" med de ulike blandingene stående, og hvitvin+zalo-dråpe slo de andre 16-0 i løpet av en natt. Siden den gang har jeg hatt et par feller stående på strategisk sted, sånn at eventuelle etterslengere finner sin grav der. I tillegg til å pakke inn matvarer, ikke la frukt ligger fremme, holde vasken ren osv, selvsagt.
|
|
|
#55 |
|
Shake it out!
|
Sv: Argh! Bananfluer - et frustrasjonsinnleggHer har vi ikke småfluer, men små sukkermaur.
|
|
|
#56 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Argh! Bananfluer - et frustrasjonsinnleggVi har fått melmøll. |
|
|
|
|
|
#57 |
|
Må man ha en tittel?
Sv: Argh! Bananfluer - et frustrasjonsinnleggNå er huset invadert av større fluer... Aner ikke om det er småtassene som har vokst i et forrykende tempo, eller om det er noe annet.
|
|
|
#58 |
|
superbruker
|
Sv: Argh! Bananfluer - et frustrasjonsinnleggDet finnes en egen side om bananfluer: http://www.bananfluer.com/
|
|
|
#59 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Argh! Bananfluer - et frustrasjonsinnleggJeg blir ikke kvitt de kvalme kreka.
|
![]() |
|
|