|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
flisespikker
|
![]() Sv: Høytlesningsbok for fjerdeklassing?Rabbit: "God natt, mister Tom" har jeg lest selv, og jeg snakket om den med ham senest i forrige uke (svigermor og jeg kom inn på den i forbindelse med noe om 2. verdenskrig) - da sa jeg at den er veldig fin og spennende, men ganske trist og litt skummel, og passer bedre når han har blitt litt eldre. I alle fall ut fra sånn jeg husker den - men det var en stund før jeg fikk barn selv, så det er mulig jeg husker feil.
![]() |
#2 |
Leser
|
![]() Sv: Høytlesningsbok for fjerdeklassing?
Den elsker eldste min også
Jeg er veldig spent på hvordan ungene blir å reagere, spesielt fordi at dette er en "sann" bok (den er vel like biografisk som Knausgård og Karen Blixen "Den afrikanske farm" i og med at enkelte hendelser skjer før den som beskriver dem er født, men ...). Vi holder nå på å avslutte Harry Potter nummer 4 og der har de aldri så mye som tenkt at det kan være reellt. Jeg som voksne kjenner jo derimot igjen mye som helt tydelig er lignelser (allgorier?) og beskrivelser av feks kostskoler i England, men for jentene mine er det helt klart et rent fantasiunivers, så det at en bok kan være "ekte" tror jeg de vil reagerer på.
![]() |
#3 |
Langøret
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Høytlesningsbok for fjerdeklassing?
Tror nok jeg må være enig med deg i det,ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Langøret
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Høytlesningsbok for fjerdeklassing?Brødrene Løvehjerte fenget meg veldig som barn,da vi leste den på skolen. Trist som fy,men veldig fin. Men filmen var forferdelig,ungene og jeg orket ikke se den,fæl musikk og handlingen ble helt klein på film. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|