Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Høytlesningsbok for fjerdeklassing?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-08-11, 21:38   #1
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høytlesningsbok for fjerdeklassing?

Rabbit: "God natt, mister Tom" har jeg lest selv, og jeg snakket om den med ham senest i forrige uke (svigermor og jeg kom inn på den i forbindelse med noe om 2. verdenskrig) - da sa jeg at den er veldig fin og spennende, men ganske trist og litt skummel, og passer bedre når han har blitt litt eldre. I alle fall ut fra sånn jeg husker den - men det var en stund før jeg fikk barn selv, så det er mulig jeg husker feil.

Teo: Drama er greit, men det bør helst være drama knyttet til handling, tror jeg, ikke så mye "indre" drama. Men "Frendeløs" er da helt fryktelig, er den ikke? :husker veldig lite av den, bortsett fra at den var grusomt sørgelig:

Jeg husker ellers også "Roboten Matilda" og innbiller meg at den var morsom.

Gammel 24-08-11, 21:46   #2
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fakse, her.

Jeg må bare få anbefale Tonje Glimmerdal av Maria Parr. Den er genial. Leser den høyt for niesa som går i tredjeklasse nå, og hun sitter som fjetra

Den elsker eldste min også (Jeg skal lese den selv også, har fått den anbefalt, men har ikke kommet meg så langt)

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

De har jeg fra min tid i Bokklubbens Barn, som jeg var med i fra starten av. :knirk:

Jeg er veldig spent på hvordan ungene blir å reagere, spesielt fordi at dette er en "sann" bok (den er vel like biografisk som Knausgård og Karen Blixen "Den afrikanske farm" i og med at enkelte hendelser skjer før den som beskriver dem er født, men ...). Vi holder nå på å avslutte Harry Potter nummer 4 og der har de aldri så mye som tenkt at det kan være reellt. Jeg som voksne kjenner jo derimot igjen mye som helt tydelig er lignelser (allgorier?) og beskrivelser av feks kostskoler i England, men for jentene mine er det helt klart et rent fantasiunivers, så det at en bok kan være "ekte" tror jeg de vil reagerer på.

Gammel 24-08-11, 21:58   #3
Rabbit
Langøret

Rabbit sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Rabbit: "God natt, mister Tom" har jeg lest selv, og jeg snakket om den med ham senest i forrige uke (svigermor og jeg kom inn på den i forbindelse med noe om 2. verdenskrig) - da sa jeg at den er veldig fin og spennende, men ganske trist og litt skummel, og passer bedre når han har blitt litt eldre. I alle fall ut fra sånn jeg husker den - men det var en stund før jeg fikk barn selv, så det er mulig jeg husker feil.

Tror nok jeg må være enig med deg i det,ja. Den var tøff for min 11-åring,men hun likte den veldig godt,da. 2.verdenskrig er så spennende for tiden her i huset.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-11, 22:00   #4
Rabbit
Langøret

Rabbit sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Brødrene Løvehjerte fenget meg veldig som barn,da vi leste den på skolen. Trist som fy,men veldig fin. Men filmen var forferdelig,ungene og jeg orket ikke se den,fæl musikk og handlingen ble helt klein på film.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:42.