|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
|
![]() Hvor god norsk forventer du at barneskolelæreren kan?Jeg er nysgjerrig. Orddelingsfeil, kommafeil, gjentagende ord, generelt klønete språk. Er det normalt hos barneskolelærere? Altså, like normalt som hos alle andre yrkesgrupper? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Hvor god norsk forventer du at barneskolelæreren kan?Nei, det burde i alle fall ikke være normalt |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor god norsk forventer du at barneskolelæreren kan?Jeg vil nok forvente mer av en lærer enn av andre yrkesgrupper. De skal tross alt lære videre.
![]() |
#5 |
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Hvor god norsk forventer du at barneskolelæreren kan?Jeg forventer mye. Jeg er lærer selv, og dåner av klønete språk hos andre lærere. Det skal sies at jeg er mer nøye med skriftspråk på jobb enn jeg er ellers.
![]() |
#6 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() Sv: Hvor god norsk forventer du at barneskolelæreren kan?Lærere skal skrive godt norsk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
maler
|
![]() Sv: Hvor god norsk forventer du at barneskolelæreren kan?Jeg tilgir litt klønete språk, det er helt greit. Gjentagelser også i og for seg. Det kommer jo an på hva som er skrevet, jeg forventer at de er i stand til å skrive brukbar norsk om de tar seg sammen, men ikke at timeplanen skal gi nobelprisen i litteratur. Kommafeil vet jeg ikke helt, det kommer an på hvor grove de er. Men orddelingsfeil og stavefeil og andre banaliteter regner jeg med å se svært lite av, spesielt på ark elevene leser og dermed lærer av. Alle kan bomme en gang i blant, men jeg forventer at det stort sett er riktig norsk.
![]() |
#9 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Hvor god norsk forventer du at barneskolelæreren kan?Jeg forventer et godt språk. Dessverre vet jeg hvor elendige en del av de kommende lærerne er i rettskriving. Har korrekturlest litt for mange gruppeoppgaver natta før innlevering.
![]() |
#11 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: Hvor god norsk forventer du at barneskolelæreren kan?
Lærere bør være gode eksempler. Jeg forsøker å skrive godt og riktig, men det hender det kommer en tastefeil eller annet travelrusk i skrivene mine. Det er ikke alle som er like nøye, og det har hendt at jeg også har hatt dåneøyeblikk over feilfylte skriv fra kolleger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
maler
|
![]() |
#13 |
|
![]() Sv: Hvor god norsk forventer du at barneskolelæreren kan?Taste- og slurvefeil er virkelig så sin sak. Gjentagende opplagte feil, og da spesielt mye orddelings- og kommafeil, hjelpes, jeg kan jo ikke si noe heller! |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
maler
|
![]() Sv: Hvor god norsk forventer du at barneskolelæreren kan?Vi er forresten slemme nok til å rette feilskrift fra lærere. Både norsk, matte og engelsk. Ikke typiske punchefeil altså, men hvis det er noe som går igjen får de høre det.
![]() |
#16 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Hvor god norsk forventer du at barneskolelæreren kan?Jeg veit jo at det forekommer, jeg kjenner noen barneskolelærere privat som ikke imponerer sånn veldig på det området, men jeg forventer at lærere har bedre språk enn andre yrkesgrupper, ja. Jeg kommer sikkert til å kommentere det om vi får hjem ukeplaner med mange skrivefeil på, om noen år.
![]() |
![]() |
#17 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Hvor god norsk forventer du at barneskolelæreren kan?Tror ikke lærerne får dø i synden. Har fått høre at min nybakte fjerdeklassing har plukket på skrivefeil flere ganger, i andre og tredje klasse. Sikkert skikkelig irriterende unge. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Hvor god norsk forventer du at barneskolelæreren kan?Jeg hadde blitt glad om foreldre kommenterer feil i ukeplanen. Flau, men glad.
![]() |
#20 |
WF: Sausnebbet
|
Mine gutter går på jakt etter orddelingsfeil i butikker og i reklameaviser. Eldsten dokumenterer med mobilbilder, og så deler de funnene med omverdenen. Jeg tror ikke deres lærere får dø i synden heller. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|